Volkswagen přijímá novou výzvu v motoristickém sportu a vyvíjí čistě elektricky poháněný závodní vůz s technikou budoucnosti pro nejslavnější závod do vrchu na světě. Prototyp s pohonem všech kol se 24. června 2018 postaví na start závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb v Coloradu (USA), aby v jeho cíli v nadmořské výšce 4300 metrů stanovil nový rekord pro elektromobily. Nový projekt v motoristickém sportu je součástí transformace značky Volkswagen ve vedoucího výrobce elektromobilů.
„Závod do vrchu Pikes Peak je jedním z nejslavnějších automobilových závodů na světě, enormní výzvou, takže je mimořádně vhodný k tomu, abychom v něm dokázali výkonnost budoucí techniky,“ vysvětluje Dr. Frank Welsch, člen představenstva, odpovědný za vývoj. „Náš závodní elektromobil bude vybaven inovativní technikou akumulátorů a pohonu. Test s extrémním zatížením na Pikes Peak nám přinese důležité poznatky pro další vývoj a bude výkladní skříní našich produktů a jejich techniky.“
Vozidlo bude vyvíjet oddělení Volkswagen Motorsport v úzké spolupráci s oddělením technického vývoje ve Wolfsburgu. „Závod na Pikes Peak je pro nás novým začátkem. Poprvé vyvíjíme závodní vůz s čistě elektrickým pohonem,“ vysvětluje Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Tento projekt je kromě toho důležitým milníkem v našem novém směřování v oblasti motoristického sportu. Náš tým je touto velkou výzvou doslova elektrizován.“
Volkswagen Motorsport se naposledy zúčastnil závodu do vrchu na Pikes Peak v roce 1987 s ohromujícím vozem Golf, poháněným dvěma motory, do cíle však těsně nedojel. „Je nejvyšší čas pro odvetu,“ dodává Smeets.
Mezinárodní závod do vrchu na Pikes Peak – označovaný také jako „závod do mraků“ – je organizován od roku 1916 nedaleko města Colorado Springs v pohoří Rocky Mountains. Jeho trasa má délku 19,99 kilometru od startu v nadmořské výšce 1440 metrů do cíle na vrcholu s nadmořskou výškou 4300 metrů. Současný rekord ve třídě elektricky poháněných prototypů má hodnotu 8.57,118 min a jeho držitelem je Američan Rhys Millen (e0 PP100).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.