Retro sporťáky Wiesmann se vrací, pod kapotou slibují to nejlepší do BMW divize M

Wiesmann GT MF4-CS
Wiesmann GT MF4-CS, foto: Wiesmann
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. října 2017 11:30 | akt. 13. října 2017 12:55
Sdílej:

Drobní výrobci sportovních automobilů se vrací na scénu, jen několik týdnů po ohlášení velkého comebacku britského TVR se nám zřejmě brzy vrátí i německé sportovní kupé a kabriolety Wiesmann, Pod jejich kapotou se navíc mají objevit motory z úchvatných BMW M.

O nových modelech společnosti Wiesmann toho prozatím víme jen velmi málo, nicméně podle oficiálních prohlášeních měla automobilka již dokončit před-vývojovou část, během níž uzavřela dohodu o dodávkách motorů od automobilky BMW, jak v prohlášení uvedl Mario Spitzner, výkonný ředitel společnosti Wiesmann.

O typech objednaných motorů bohužel nepadlo ani slovo, nicméně malá německá automobilka již od roku 1993 vždy používala pouze motory z vozidel BMW M, tudíž se dá předpokládat, že v tom bude i nadále pokračovat. Ostatně něco naznačuje i vyjádření z automobilky, podle které by měly tyto motory dolovit automobilce stavbu sportovních automobilů zcela nové generace.

Více informacích o novém modelu bychom se měli dozvědět v blízké budoucnosti, nicméně už nyní automobilka naznačila, že nový automobil bude celý postaven zcela od základů a během jeho stavby budou využity i nové materiály a technologie. Již hotový vůz by měl spadat spíše do segmentu luxusních vozů, přičemž jeho design by měl přímo navazovat na designovou charakteristiku společnosti.

Co se samotné automobilky týče, Wiesmann není na scéně žádným nováčkem, ovšem výrobu svých vozidel musel ukončit v roce 2013, kdy se celá společnost dostala do finančních problémů, jak uvádí web Motor1. O pár let později však společnost koupili a zachránili Roheen a Sahir Berry.

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?