Drobní výrobci sportovních automobilů se vrací na scénu, jen několik týdnů po ohlášení velkého comebacku britského TVR se nám zřejmě brzy vrátí i německé sportovní kupé a kabriolety Wiesmann, Pod jejich kapotou se navíc mají objevit motory z úchvatných BMW M.
O nových modelech společnosti Wiesmann toho prozatím víme jen velmi málo, nicméně podle oficiálních prohlášeních měla automobilka již dokončit před-vývojovou část, během níž uzavřela dohodu o dodávkách motorů od automobilky BMW, jak v prohlášení uvedl Mario Spitzner, výkonný ředitel společnosti Wiesmann.
O typech objednaných motorů bohužel nepadlo ani slovo, nicméně malá německá automobilka již od roku 1993 vždy používala pouze motory z vozidel BMW M, tudíž se dá předpokládat, že v tom bude i nadále pokračovat. Ostatně něco naznačuje i vyjádření z automobilky, podle které by měly tyto motory dolovit automobilce stavbu sportovních automobilů zcela nové generace.
Více informacích o novém modelu bychom se měli dozvědět v blízké budoucnosti, nicméně už nyní automobilka naznačila, že nový automobil bude celý postaven zcela od základů a během jeho stavby budou využity i nové materiály a technologie. Již hotový vůz by měl spadat spíše do segmentu luxusních vozů, přičemž jeho design by měl přímo navazovat na designovou charakteristiku společnosti.
Co se samotné automobilky týče, Wiesmann není na scéně žádným nováčkem, ovšem výrobu svých vozidel musel ukončit v roce 2013, kdy se celá společnost dostala do finančních problémů, jak uvádí web Motor1. O pár let později však společnost koupili a zachránili Roheen a Sahir Berry.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?