Drobní výrobci sportovních automobilů se vrací na scénu, jen několik týdnů po ohlášení velkého comebacku britského TVR se nám zřejmě brzy vrátí i německé sportovní kupé a kabriolety Wiesmann, Pod jejich kapotou se navíc mají objevit motory z úchvatných BMW M.
O nových modelech společnosti Wiesmann toho prozatím víme jen velmi málo, nicméně podle oficiálních prohlášeních měla automobilka již dokončit před-vývojovou část, během níž uzavřela dohodu o dodávkách motorů od automobilky BMW, jak v prohlášení uvedl Mario Spitzner, výkonný ředitel společnosti Wiesmann.
O typech objednaných motorů bohužel nepadlo ani slovo, nicméně malá německá automobilka již od roku 1993 vždy používala pouze motory z vozidel BMW M, tudíž se dá předpokládat, že v tom bude i nadále pokračovat. Ostatně něco naznačuje i vyjádření z automobilky, podle které by měly tyto motory dolovit automobilce stavbu sportovních automobilů zcela nové generace.
Více informacích o novém modelu bychom se měli dozvědět v blízké budoucnosti, nicméně už nyní automobilka naznačila, že nový automobil bude celý postaven zcela od základů a během jeho stavby budou využity i nové materiály a technologie. Již hotový vůz by měl spadat spíše do segmentu luxusních vozů, přičemž jeho design by měl přímo navazovat na designovou charakteristiku společnosti.
Co se samotné automobilky týče, Wiesmann není na scéně žádným nováčkem, ovšem výrobu svých vozidel musel ukončit v roce 2013, kdy se celá společnost dostala do finančních problémů, jak uvádí web Motor1. O pár let později však společnost koupili a zachránili Roheen a Sahir Berry.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.