Britská automobilka Mini si je velice dobře vědoma své dlouhé historie, během které se vyvinula z dostupného automobilu pro masy až po stylový vůz, který dokáže oslnit jak v ulicích velkoměst, tak na zakroucených okreskách. Tato dlouhá cesta ovšem vedla i přes řadu dostupných sportovních modelů, jakým byl například i Mini 1275 GT.
A právě této klasice, která se vyráběla mezi lety 1969 až 1980, by měla edice 1499 GT vzdát hold. Podle vyjádření samotné automobilky byl totiž vzhled, technika i cena modelu 1499 GT inspirována modelem ze sedmdesátek, takže vůz by měl být dostupný, měl by nabídnout unikátní styl a také zábavné jízdní vlastnosti. Malou nevýhodou však je, že vůz vznikne v pouhých 1499 exemplářích, které budou určeny výhradně pro britský trh.
Svalnatou pohonnou jednotku byste ale pod kapotou hledali marně. Model 1499GT totiž bude pohánět motor Twin Power turbo, tedy tříválec o výkonu 102 koní, který rozpohybuje mini z 0 na 96 km/h za dlouhých 10.1 sekundy. Ačkoliv tedy vůz nebude oslňovat při závodech v přímce, stále by mohl pobavit alespoň v zatáčkách.
Co se exteriéru týče, vůz bude možné objednat v barvě Pepper White nebo Midnight Black. Pokud si vůz objednáte v bílé barvě, budou doplňky lakovány černě. Pokud si vůz objednáte v černé barvě, pak bude vůz doplněn zlatými doplňky - podobně, jako to vidíme na ilustračních fotografiích.
Každý z 1499 vyrobených kusů bude stát na na černých 17" palcových discích, nabídne zatmavená okna a průhledná krycí skla blinkrů. Charakteristickým znakem bude i řada doplňků John Cooper Works, mezi které patří přední i zadní nárazník, upravené prahy a decentní zadní spoiler.
Největší změny však nebudou na první pohled vidět, neboť vůz dostane zcela přestavěný sportovní podvozek, sportovní sedačky čalouněné kůží, plakety JCW a sportovní volant JCW s červených prošíváním. V interiéru pak nebude chybět několik detailů lakovaných černým klavírovým lakem, pár detailů vyhotovených z karbonu a tmavě čalouněná stropnice.
Při pohledu na celý seznam různých doplňků pak ale člověka napadá, zda se tento vůz dokáže oné ikoně ze sedmdesátých let přiblížit. Originální 1275 GT byl přece relativně dostupný sportovní vůz, ovšem tohle stylové Mini by mohlo s tím pojmem "dostupný" dost bojovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.