Britská automobilka Mini si je velice dobře vědoma své dlouhé historie, během které se vyvinula z dostupného automobilu pro masy až po stylový vůz, který dokáže oslnit jak v ulicích velkoměst, tak na zakroucených okreskách. Tato dlouhá cesta ovšem vedla i přes řadu dostupných sportovních modelů, jakým byl například i Mini 1275 GT.
A právě této klasice, která se vyráběla mezi lety 1969 až 1980, by měla edice 1499 GT vzdát hold. Podle vyjádření samotné automobilky byl totiž vzhled, technika i cena modelu 1499 GT inspirována modelem ze sedmdesátek, takže vůz by měl být dostupný, měl by nabídnout unikátní styl a také zábavné jízdní vlastnosti. Malou nevýhodou však je, že vůz vznikne v pouhých 1499 exemplářích, které budou určeny výhradně pro britský trh.
Svalnatou pohonnou jednotku byste ale pod kapotou hledali marně. Model 1499GT totiž bude pohánět motor Twin Power turbo, tedy tříválec o výkonu 102 koní, který rozpohybuje mini z 0 na 96 km/h za dlouhých 10.1 sekundy. Ačkoliv tedy vůz nebude oslňovat při závodech v přímce, stále by mohl pobavit alespoň v zatáčkách.
Co se exteriéru týče, vůz bude možné objednat v barvě Pepper White nebo Midnight Black. Pokud si vůz objednáte v bílé barvě, budou doplňky lakovány černě. Pokud si vůz objednáte v černé barvě, pak bude vůz doplněn zlatými doplňky - podobně, jako to vidíme na ilustračních fotografiích.
Každý z 1499 vyrobených kusů bude stát na na černých 17" palcových discích, nabídne zatmavená okna a průhledná krycí skla blinkrů. Charakteristickým znakem bude i řada doplňků John Cooper Works, mezi které patří přední i zadní nárazník, upravené prahy a decentní zadní spoiler.
Největší změny však nebudou na první pohled vidět, neboť vůz dostane zcela přestavěný sportovní podvozek, sportovní sedačky čalouněné kůží, plakety JCW a sportovní volant JCW s červených prošíváním. V interiéru pak nebude chybět několik detailů lakovaných černým klavírovým lakem, pár detailů vyhotovených z karbonu a tmavě čalouněná stropnice.
Při pohledu na celý seznam různých doplňků pak ale člověka napadá, zda se tento vůz dokáže oné ikoně ze sedmdesátých let přiblížit. Originální 1275 GT byl přece relativně dostupný sportovní vůz, ovšem tohle stylové Mini by mohlo s tím pojmem "dostupný" dost bojovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?