Britská automobilka Mini si je velice dobře vědoma své dlouhé historie, během které se vyvinula z dostupného automobilu pro masy až po stylový vůz, který dokáže oslnit jak v ulicích velkoměst, tak na zakroucených okreskách. Tato dlouhá cesta ovšem vedla i přes řadu dostupných sportovních modelů, jakým byl například i Mini 1275 GT.
A právě této klasice, která se vyráběla mezi lety 1969 až 1980, by měla edice 1499 GT vzdát hold. Podle vyjádření samotné automobilky byl totiž vzhled, technika i cena modelu 1499 GT inspirována modelem ze sedmdesátek, takže vůz by měl být dostupný, měl by nabídnout unikátní styl a také zábavné jízdní vlastnosti. Malou nevýhodou však je, že vůz vznikne v pouhých 1499 exemplářích, které budou určeny výhradně pro britský trh.
Svalnatou pohonnou jednotku byste ale pod kapotou hledali marně. Model 1499GT totiž bude pohánět motor Twin Power turbo, tedy tříválec o výkonu 102 koní, který rozpohybuje mini z 0 na 96 km/h za dlouhých 10.1 sekundy. Ačkoliv tedy vůz nebude oslňovat při závodech v přímce, stále by mohl pobavit alespoň v zatáčkách.
Co se exteriéru týče, vůz bude možné objednat v barvě Pepper White nebo Midnight Black. Pokud si vůz objednáte v bílé barvě, budou doplňky lakovány černě. Pokud si vůz objednáte v černé barvě, pak bude vůz doplněn zlatými doplňky - podobně, jako to vidíme na ilustračních fotografiích.
Každý z 1499 vyrobených kusů bude stát na na černých 17" palcových discích, nabídne zatmavená okna a průhledná krycí skla blinkrů. Charakteristickým znakem bude i řada doplňků John Cooper Works, mezi které patří přední i zadní nárazník, upravené prahy a decentní zadní spoiler.
Největší změny však nebudou na první pohled vidět, neboť vůz dostane zcela přestavěný sportovní podvozek, sportovní sedačky čalouněné kůží, plakety JCW a sportovní volant JCW s červených prošíváním. V interiéru pak nebude chybět několik detailů lakovaných černým klavírovým lakem, pár detailů vyhotovených z karbonu a tmavě čalouněná stropnice.
Při pohledu na celý seznam různých doplňků pak ale člověka napadá, zda se tento vůz dokáže oné ikoně ze sedmdesátých let přiblížit. Originální 1275 GT byl přece relativně dostupný sportovní vůz, ovšem tohle stylové Mini by mohlo s tím pojmem "dostupný" dost bojovat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?