Čínská automobilka Cherry je pro většinu evropské populace velkou neznámou, ovšem to by se prý mělo brzy změnit. Tato automobilka by totiž ráda již brzy pronikla na evropské trhy s celou paletou svých elektromobilů. Co konkrétního víme o jejich plánech?
V rozhovoru pro magazín AutoCar se o plánech automobilky rozpovídal její výkonný ředitel Anning Chen, podle jehož slov hodlá značka přivést na evropské trhy hned několik elektrifikovaných vozidel. Těšit se tak můžeme na micro-hybridy, hybridy, plug-in hybridy a dokonce i na čistě elektrická vozidla BEV (battery electric vehicles).
První vozidlo se na evropském trhu objeví zhruba mezi lety 2019 až 2020, ponese název TX a distribuováno bude pod novou značkou Exeed. Přesně tento vůz se před několika týdny objevil na autosalonu ve Frankfurtu a to rovnou ve své Plug-in hybridní variantě, která nabízela baterie o kapacitě 12 kWh a čistě elektrický dojezd cca 69 kilometrů.
Až se SUV objeví na trhu, mělo by být podle webu CarScoops dostupné jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak se sedmistupňovým automatem s dvojitou spojkou. Velkou otázkou však zůstává nejen kompletní paleta motorizací, ale také úroveň zpracování a cena. Oba faktory totiž budou pro evropské zákazníky zásadní.
Na odhalení dalších modelů, které chce Chery do Evropy přivést, si ale budeme muset ještě počkat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?