Čínská automobilka Cherry je pro většinu evropské populace velkou neznámou, ovšem to by se prý mělo brzy změnit. Tato automobilka by totiž ráda již brzy pronikla na evropské trhy s celou paletou svých elektromobilů. Co konkrétního víme o jejich plánech?
V rozhovoru pro magazín AutoCar se o plánech automobilky rozpovídal její výkonný ředitel Anning Chen, podle jehož slov hodlá značka přivést na evropské trhy hned několik elektrifikovaných vozidel. Těšit se tak můžeme na micro-hybridy, hybridy, plug-in hybridy a dokonce i na čistě elektrická vozidla BEV (battery electric vehicles).
První vozidlo se na evropském trhu objeví zhruba mezi lety 2019 až 2020, ponese název TX a distribuováno bude pod novou značkou Exeed. Přesně tento vůz se před několika týdny objevil na autosalonu ve Frankfurtu a to rovnou ve své Plug-in hybridní variantě, která nabízela baterie o kapacitě 12 kWh a čistě elektrický dojezd cca 69 kilometrů.
Až se SUV objeví na trhu, mělo by být podle webu CarScoops dostupné jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak se sedmistupňovým automatem s dvojitou spojkou. Velkou otázkou však zůstává nejen kompletní paleta motorizací, ale také úroveň zpracování a cena. Oba faktory totiž budou pro evropské zákazníky zásadní.
Na odhalení dalších modelů, které chce Chery do Evropy přivést, si ale budeme muset ještě počkat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?