Už několik měsíců se pražskými ulicemi prohání maskovaný hatchback elegantních tvarů, o kterém už všichni dávno víme, že se jedná o nový Mercedes-Benz Třídy A. Co přesně se pod maskovací fólií ukrývá ale zůstává otázkou, na jejíž odpovědi si ještě pár měsíců počkáme.
Zas tak dlouhé to čekání ale nebude, neboť podle zdrojů webu AutoExpress by mohl být nový Mercedes-Benz třídy A odhalen již v průběhu příštího jara na autosalonu v Ženevě.
Nový Ačkový Mercedes bude postaven na upravené platformě MFA, která oproti svému předchůdci lehce narostla. Vůz by tak mohl dostat protáhlejší a elegantnější tvary, zatímco v kabině by mělo dojít k radikálním změnám. Například v současnosti používaný panel infotainmentu by měl být nahrazen dvojicí obrazovek, které v trochu odlišné podobně známe z Mercedesu Třídy E.
Kromě představení nového hatchbacku bychom se ale měli dočkat ještě jedné novinky, Mercedesu třídy A Saloon - tedy sedan. Tento protažený vůz by měl být inspirován konceptem "Concept A sedan" a postavit by se měl proti Audi A3 Saloon. Rok po uvedení těchto modelů by měla následovat nová generace CLA a CLA kombi. Poté by měla automobilka upřít pozornost na vývoj modelu GLA.
Všechny varianty vozů z rodiny třídy A by měly sdílet stejnou platformu i motory. Milovníky sportovní jízdy jistě potěší, že v nabídce by měla zůstat i ostrá sportovní varianta, která by měla nabídnout inovovaný čtyřválcový turbo-motor schopný generovat více jak 400 koní.
A zatímco nové AMG A45 si bere za cíl Audi RS3 Sportback, ve hře by mohl být i méně výkonný model (cca 300 koní) s podobnou motorizací, který by si vzal na mušku konkurenční Audi S3 Sportback. To jsou ovšem pouhé spekulace.
Pokud se však odpoutáme od motorů se spalovacím motorem, Mercedes by zřejmě mohl nabídnout zajímavé varianty i pro milovníky přírody. Ve hře je přímo elektrická varianta třídy A, která by mohla být nabízena v paletě "pod-značky" Mercedes EQ.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?