Už několik měsíců se pražskými ulicemi prohání maskovaný hatchback elegantních tvarů, o kterém už všichni dávno víme, že se jedná o nový Mercedes-Benz Třídy A. Co přesně se pod maskovací fólií ukrývá ale zůstává otázkou, na jejíž odpovědi si ještě pár měsíců počkáme.
Zas tak dlouhé to čekání ale nebude, neboť podle zdrojů webu AutoExpress by mohl být nový Mercedes-Benz třídy A odhalen již v průběhu příštího jara na autosalonu v Ženevě.
Nový Ačkový Mercedes bude postaven na upravené platformě MFA, která oproti svému předchůdci lehce narostla. Vůz by tak mohl dostat protáhlejší a elegantnější tvary, zatímco v kabině by mělo dojít k radikálním změnám. Například v současnosti používaný panel infotainmentu by měl být nahrazen dvojicí obrazovek, které v trochu odlišné podobně známe z Mercedesu Třídy E.
Kromě představení nového hatchbacku bychom se ale měli dočkat ještě jedné novinky, Mercedesu třídy A Saloon - tedy sedan. Tento protažený vůz by měl být inspirován konceptem "Concept A sedan" a postavit by se měl proti Audi A3 Saloon. Rok po uvedení těchto modelů by měla následovat nová generace CLA a CLA kombi. Poté by měla automobilka upřít pozornost na vývoj modelu GLA.
Všechny varianty vozů z rodiny třídy A by měly sdílet stejnou platformu i motory. Milovníky sportovní jízdy jistě potěší, že v nabídce by měla zůstat i ostrá sportovní varianta, která by měla nabídnout inovovaný čtyřválcový turbo-motor schopný generovat více jak 400 koní.
A zatímco nové AMG A45 si bere za cíl Audi RS3 Sportback, ve hře by mohl být i méně výkonný model (cca 300 koní) s podobnou motorizací, který by si vzal na mušku konkurenční Audi S3 Sportback. To jsou ovšem pouhé spekulace.
Pokud se však odpoutáme od motorů se spalovacím motorem, Mercedes by zřejmě mohl nabídnout zajímavé varianty i pro milovníky přírody. Ve hře je přímo elektrická varianta třídy A, která by mohla být nabízena v paletě "pod-značky" Mercedes EQ.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?