Už několik měsíců se pražskými ulicemi prohání maskovaný hatchback elegantních tvarů, o kterém už všichni dávno víme, že se jedná o nový Mercedes-Benz Třídy A. Co přesně se pod maskovací fólií ukrývá ale zůstává otázkou, na jejíž odpovědi si ještě pár měsíců počkáme.
Zas tak dlouhé to čekání ale nebude, neboť podle zdrojů webu AutoExpress by mohl být nový Mercedes-Benz třídy A odhalen již v průběhu příštího jara na autosalonu v Ženevě.
Nový Ačkový Mercedes bude postaven na upravené platformě MFA, která oproti svému předchůdci lehce narostla. Vůz by tak mohl dostat protáhlejší a elegantnější tvary, zatímco v kabině by mělo dojít k radikálním změnám. Například v současnosti používaný panel infotainmentu by měl být nahrazen dvojicí obrazovek, které v trochu odlišné podobně známe z Mercedesu Třídy E.
Kromě představení nového hatchbacku bychom se ale měli dočkat ještě jedné novinky, Mercedesu třídy A Saloon - tedy sedan. Tento protažený vůz by měl být inspirován konceptem "Concept A sedan" a postavit by se měl proti Audi A3 Saloon. Rok po uvedení těchto modelů by měla následovat nová generace CLA a CLA kombi. Poté by měla automobilka upřít pozornost na vývoj modelu GLA.
Všechny varianty vozů z rodiny třídy A by měly sdílet stejnou platformu i motory. Milovníky sportovní jízdy jistě potěší, že v nabídce by měla zůstat i ostrá sportovní varianta, která by měla nabídnout inovovaný čtyřválcový turbo-motor schopný generovat více jak 400 koní.
A zatímco nové AMG A45 si bere za cíl Audi RS3 Sportback, ve hře by mohl být i méně výkonný model (cca 300 koní) s podobnou motorizací, který by si vzal na mušku konkurenční Audi S3 Sportback. To jsou ovšem pouhé spekulace.
Pokud se však odpoutáme od motorů se spalovacím motorem, Mercedes by zřejmě mohl nabídnout zajímavé varianty i pro milovníky přírody. Ve hře je přímo elektrická varianta třídy A, která by mohla být nabízena v paletě "pod-značky" Mercedes EQ.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?