Byli jsme se podívat na českou premiéru Karoqu, jaké dojmy na nás udělal?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. října 2017, 08:19 Aktualizováno 6.10.2017, 09:45 Google+

Mladoboleslavský Yetti čekal na svého nástupce poměrně dlouho, ovšem Karoq už prošel celosvětovou premiérou ve Stockohlmu, výstavní premiérou ve Frankfurtu a nyní se představil i českým fanouškům na pražské výstavě automobilů Auto Show. Tam jsme nechyběli ani my a Karoqa jsme si pořádně prohlédli.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Karoq

Škoda Karoq | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Co se designu týče, zde nejsou žádné příliš výrazné novinky. Karoq zkrátka na první pohled působí jako menší dvojče Kodiaqu a podobné je to i v jeho interiéru - ovšem v tom nejlepším slova smyslu.

Po usednutí do netradičně tvarovaných sedaček vystaveného vozu se člověk okamžitě cítí jako doma. Středový panel nabízí dobře známé uspořádání s dominantním infotainment systémem na vrchu, pod ním se ukrývá ovládání ventilátoru, následuje liště s několika tlačítky, úložný prostor a nakonec volič automatické DSG převodovky.

Pozice za volantem je příjemná, člověku nechybí místo v žádném směru a problém by zde neměli mít ani dlouháni. Ovládací prvky jsou rozmístěný jak je zákazník škodovky zvyklí, nechybí středová loketní opěrka s úložným prostorem ani úložný box před spolujezdcem. Na rozdíl od Kodiaqu zde ale nenajdete druhou přihrádku v palubní desce, kterou překrýval černě lakovaný dekor. Na vystaveném modelu také bohužel chyběl plně digitální přístrojový štít, který automobilka tolikrát avizovala před příchodem Karoqu.

Příjemným překvapením je prostor na zadních sedačkách, kdy při sedačce řidiče nastavené na mou lehce hřmotnou postavu jsem neměl problém zaparkovat se za sebe a ještě mi zbývalo dost místa před koleny. Prostor nad hlavou hlavou i do stran pak absolutně nebyl problém.

Pokud si ale myslíte, že kvůli dostatku místa na obou řadách sedadel se majitelé budou muset uskromnit u zavazadlového prostoru, pak pro vás máme příjemnou novinku: kufr Karoqu jistě uspokojí i větší rodiny.

Pod elektricky ovládaným víkem kufru vystaveného modelu se ukrýval velkoryse koncipovaný zavazadlový prostor, kterému nechybí řada "Simply Clever" řešení, jako jsou například boční háčky pro zavěšení tašek, 12V zásuvka, lampička, integrované přihrádky nebo oka po zajištění nákladu.

Šikovný je i oboustranný kobereček na podlaze poměrně hlubokého kufru. Zatímco z jedné strany je klasicky čalouněn, z druhé strany je pogumovaný, tudíž převoz špinavého nákladu nebude problém. Co by však pro některé zákazníky problém být mohl bude schod, který po sklopení zadních sedaček dělených v poměru 60:40 bezpochyby vznikne. Hluboký kufr zkrátka musí mít nějaká úskalí.

Celkově však Karoq působí vynikajícím dojmem ze všech stran i úhlů. A pokud bude fungovat stejně dobře jako jeho větší bratr Kodiaq, pak se z něj stane aspirant na prodejní hit mezi kompaktnímu SUV.

Jedinou otázkou však je, jak budou zákazníci reagovat na ceny. Škoda zahájí předprodej Karoqu 18.10 tohoto roku, přičemž v nabídce bude řada motorizací, ovšem pouze ve dvou výbavových stupních. Zatímco nejlevnější varianta Ambition s motorem 1,0 TSI o výkonu 85 kW, manuální převodovkou a pohonem předních kol vyjde dle ceníku na 529,900 Kč, nejlevnější model s pohonem všech kol nabídne motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW spojený s manuální převodovkou a zákazníky vyjde na 669,900 Kč.

Na co by však každý zákazník slyšet mohl, je průměrná spotřeba. Ze všech v současnosti nabízených motorizací je totiž nejžravější motorizace 1.5 TSI o výkonu 110 kW s automatickou převodovkou, která se ovšem i tak spokojí s průměrně 5,5 litry benzínu na 100 kilometrů.

img-responsive

Ceník Škoda Karoq | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Nepříjemnou skutečností však je, že ke každé variantě je potřeba automaticky přičíst 4 000 Kč za barvu, neboť jak automobilka vysvětluje v letáku, základní barva "Modrá Energy" je dočasně nedostupná.

Vytisknout

Diskuze: Byli jsme se podívat na českou premiéru Karoqu, jaké dojmy na nás udělal?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Celoroční pneu jako univerzální spása? Takhle dopadly v dlouhodobém testu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud