Byli jsme se podívat na českou premiéru Karoqu, jaké dojmy na nás udělal?

-mao / AutoRoad.cz, 6. října 2017, 08:19 Aktualizováno 6.10.2017, 09:45 Google+

Mladoboleslavský Yetti čekal na svého nástupce poměrně dlouho, ovšem Karoq už prošel celosvětovou premiérou ve Stockohlmu, výstavní premiérou ve Frankfurtu a nyní se představil i českým fanouškům na pražské výstavě automobilů Auto Show. Tam jsme nechyběli ani my a Karoqa jsme si pořádně prohlédli.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 07.10. 08:03) Napište svůj názor
Škoda Karoq

Škoda Karoq | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Co se designu týče, zde nejsou žádné příliš výrazné novinky. Karoq zkrátka na první pohled působí jako menší dvojče Kodiaqu a podobné je to i v jeho interiéru - ovšem v tom nejlepším slova smyslu.

Po usednutí do netradičně tvarovaných sedaček vystaveného vozu se člověk okamžitě cítí jako doma. Středový panel nabízí dobře známé uspořádání s dominantním infotainment systémem na vrchu, pod ním se ukrývá ovládání ventilátoru, následuje liště s několika tlačítky, úložný prostor a nakonec volič automatické DSG převodovky.

Pozice za volantem je příjemná, člověku nechybí místo v žádném směru a problém by zde neměli mít ani dlouháni. Ovládací prvky jsou rozmístěný jak je zákazník škodovky zvyklí, nechybí středová loketní opěrka s úložným prostorem ani úložný box před spolujezdcem. Na rozdíl od Kodiaqu zde ale nenajdete druhou přihrádku v palubní desce, kterou překrýval černě lakovaný dekor. Na vystaveném modelu také bohužel chyběl plně digitální přístrojový štít, který automobilka tolikrát avizovala před příchodem Karoqu.

Příjemným překvapením je prostor na zadních sedačkách, kdy při sedačce řidiče nastavené na mou lehce hřmotnou postavu jsem neměl problém zaparkovat se za sebe a ještě mi zbývalo dost místa před koleny. Prostor nad hlavou hlavou i do stran pak absolutně nebyl problém.

Pokud si ale myslíte, že kvůli dostatku místa na obou řadách sedadel se majitelé budou muset uskromnit u zavazadlového prostoru, pak pro vás máme příjemnou novinku: kufr Karoqu jistě uspokojí i větší rodiny.

Pod elektricky ovládaným víkem kufru vystaveného modelu se ukrýval velkoryse koncipovaný zavazadlový prostor, kterému nechybí řada "Simply Clever" řešení, jako jsou například boční háčky pro zavěšení tašek, 12V zásuvka, lampička, integrované přihrádky nebo oka po zajištění nákladu.

Šikovný je i oboustranný kobereček na podlaze poměrně hlubokého kufru. Zatímco z jedné strany je klasicky čalouněn, z druhé strany je pogumovaný, tudíž převoz špinavého nákladu nebude problém. Co by však pro některé zákazníky problém být mohl bude schod, který po sklopení zadních sedaček dělených v poměru 60:40 bezpochyby vznikne. Hluboký kufr zkrátka musí mít nějaká úskalí.

Celkově však Karoq působí vynikajícím dojmem ze všech stran i úhlů. A pokud bude fungovat stejně dobře jako jeho větší bratr Kodiaq, pak se z něj stane aspirant na prodejní hit mezi kompaktnímu SUV.

Jedinou otázkou však je, jak budou zákazníci reagovat na ceny. Škoda zahájí předprodej Karoqu 18.10 tohoto roku, přičemž v nabídce bude řada motorizací, ovšem pouze ve dvou výbavových stupních. Zatímco nejlevnější varianta Ambition s motorem 1,0 TSI o výkonu 85 kW, manuální převodovkou a pohonem předních kol vyjde dle ceníku na 529,900 Kč, nejlevnější model s pohonem všech kol nabídne motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW spojený s manuální převodovkou a zákazníky vyjde na 669,900 Kč.

Na co by však každý zákazník slyšet mohl, je průměrná spotřeba. Ze všech v současnosti nabízených motorizací je totiž nejžravější motorizace 1.5 TSI o výkonu 110 kW s automatickou převodovkou, která se ovšem i tak spokojí s průměrně 5,5 litry benzínu na 100 kilometrů.

img-responsive

Ceník Škoda Karoq | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Nepříjemnou skutečností však je, že ke každé variantě je potřeba automaticky přičíst 4 000 Kč za barvu, neboť jak automobilka vysvětluje v letáku, základní barva "Modrá Energy" je dočasně nedostupná.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Byli jsme se podívat na českou premiéru Karoqu, jaké dojmy na nás udělal?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 07.10.2017 08:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lada 2106

Ruský zloděj ukradl v jednom týdnu hned tři Lady, domů ale nedojel ani s jednou

Ilustrační foto

Jak se chovat k manuální převodovce? Tohle by měl vědět každý řidič

Nissan Navara OFF-ROADER AT32

Nissan Navara OFF-ROADER AT32: Oblíbený pickup se dočkal extrémní úpravy a míří na trh

Sandvik Self-Driving Heavy Loader

Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií jsou úchvatné

Nová Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

Ne letišti v tureckém Istanbulu se uskutečnil velice netradiční závod

Formule 1, stíhačka, superbike a Tesla? V Turecku se uskutečnil velice netradiční závod

Robert Dalton přežil nehodu svého závodního speciálu Flashpoint Streamliner při rychlosti 687 km/h (Facebook/Flashpoint Streamliner)

V rychlosti 687 km/h mu praskla pneumatika, místo překonání rekordu se podruhé narodil

Jaké motory mají rádi Češi?

Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

Nový Volkswagen Touareg

Nový Volkswagen Touareg zazářil v testech Euro NCAP, na bezpečnosti se rozhodně nešetřilo

Peugeot Rifter

Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Celoroční pneu jako univerzální spása? Takhle dopadly v dlouhodobém testu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

  2. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  3. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  4. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  5. Jedna věc je za volantem nebezpečnější než telefon. Stát ji bez problému povoluje

  6. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud