Byli jsme se podívat na českou premiéru Karoqu, jaké dojmy na nás udělal?

Škoda Karoq
Škoda Karoq, foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. října 2017 08:19 | akt. 6. října 2017 09:45
Sdílej:

Mladoboleslavský Yetti čekal na svého nástupce poměrně dlouho, ovšem Karoq už prošel celosvětovou premiérou ve Stockohlmu, výstavní premiérou ve Frankfurtu a nyní se představil i českým fanouškům na pražské výstavě automobilů Auto Show. Tam jsme nechyběli ani my a Karoqa jsme si pořádně prohlédli.

Co se designu týče, zde nejsou žádné příliš výrazné novinky. Karoq zkrátka na první pohled působí jako menší dvojče Kodiaqu a podobné je to i v jeho interiéru - ovšem v tom nejlepším slova smyslu.

Po usednutí do netradičně tvarovaných sedaček vystaveného vozu se člověk okamžitě cítí jako doma. Středový panel nabízí dobře známé uspořádání s dominantním infotainment systémem na vrchu, pod ním se ukrývá ovládání ventilátoru, následuje liště s několika tlačítky, úložný prostor a nakonec volič automatické DSG převodovky.

Pozice za volantem je příjemná, člověku nechybí místo v žádném směru a problém by zde neměli mít ani dlouháni. Ovládací prvky jsou rozmístěný jak je zákazník škodovky zvyklí, nechybí středová loketní opěrka s úložným prostorem ani úložný box před spolujezdcem. Na rozdíl od Kodiaqu zde ale nenajdete druhou přihrádku v palubní desce, kterou překrýval černě lakovaný dekor. Na vystaveném modelu také bohužel chyběl plně digitální přístrojový štít, který automobilka tolikrát avizovala před příchodem Karoqu.

Příjemným překvapením je prostor na zadních sedačkách, kdy při sedačce řidiče nastavené na mou lehce hřmotnou postavu jsem neměl problém zaparkovat se za sebe a ještě mi zbývalo dost místa před koleny. Prostor nad hlavou hlavou i do stran pak absolutně nebyl problém.

Pokud si ale myslíte, že kvůli dostatku místa na obou řadách sedadel se majitelé budou muset uskromnit u zavazadlového prostoru, pak pro vás máme příjemnou novinku: kufr Karoqu jistě uspokojí i větší rodiny.

Pod elektricky ovládaným víkem kufru vystaveného modelu se ukrýval velkoryse koncipovaný zavazadlový prostor, kterému nechybí řada "Simply Clever" řešení, jako jsou například boční háčky pro zavěšení tašek, 12V zásuvka, lampička, integrované přihrádky nebo oka po zajištění nákladu.

Šikovný je i oboustranný kobereček na podlaze poměrně hlubokého kufru. Zatímco z jedné strany je klasicky čalouněn, z druhé strany je pogumovaný, tudíž převoz špinavého nákladu nebude problém. Co by však pro některé zákazníky problém být mohl bude schod, který po sklopení zadních sedaček dělených v poměru 60:40 bezpochyby vznikne. Hluboký kufr zkrátka musí mít nějaká úskalí.

Celkově však Karoq působí vynikajícím dojmem ze všech stran i úhlů. A pokud bude fungovat stejně dobře jako jeho větší bratr Kodiaq, pak se z něj stane aspirant na prodejní hit mezi kompaktnímu SUV.

Jedinou otázkou však je, jak budou zákazníci reagovat na ceny. Škoda zahájí předprodej Karoqu 18.10 tohoto roku, přičemž v nabídce bude řada motorizací, ovšem pouze ve dvou výbavových stupních. Zatímco nejlevnější varianta Ambition s motorem 1,0 TSI o výkonu 85 kW, manuální převodovkou a pohonem předních kol vyjde dle ceníku na 529,900 Kč, nejlevnější model s pohonem všech kol nabídne motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW spojený s manuální převodovkou a zákazníky vyjde na 669,900 Kč.

Na co by však každý zákazník slyšet mohl, je průměrná spotřeba. Ze všech v současnosti nabízených motorizací je totiž nejžravější motorizace 1.5 TSI o výkonu 110 kW s automatickou převodovkou, která se ovšem i tak spokojí s průměrně 5,5 litry benzínu na 100 kilometrů.

Nepříjemnou skutečností však je, že ke každé variantě je potřeba automaticky přičíst 4 000 Kč za barvu, neboť jak automobilka vysvětluje v letáku, základní barva "Modrá Energy" je dočasně nedostupná.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.