Elon Musk, výkonný ředitel automobilky Tesla, už před časem ohlásil oficiální datum, kdy spatříme první a zřejmě revoluční tahač poháněný bateriemi. Pravděpodobně první snímek tohoto stroje však unikl na veřejnost ještě dřív, než se předpokládalo.
Sice není stále jasné, zda tahač zachycený na návěsu kamionu je opravdu tím dlouho očekávaným novým modelem Tesly, ovšem nasvědčuje tomu hned několik indícií. Zaprvé je zde značná podoba s první fotkou, kterou ukázal Elon Musk světu již v dubnu.
Druhou indícií je pak skutečnost, že fotografie byla pořízena na malém letišti, kde se již dříve testovaly nové modely Tesly a již dříve zde byl spatřen první prototyp Modelu S P85 D.
Pokud si ještě vzpomínáte na první uveřejněný snímek nového tahače Tesly, jeho charakteristickými znaky byla vysoká stavba, nafouklé blatníky kol a vysoké světlomety umístěné na samotném okraji karoserie. Pokud se pak podíváte na nedávno pořízený snímek, většina toho odpovídá.
Jediným rozdílem může být výška celého stroje, ovšem pokud se podíváte na snímek pozorněji, v jeho levé části je vidět větrný deflektor, který byl z náklaďáku odmontován zřejmě z důvodu přepravy. Pokud by však byl na náklaďáku nainstalován, podoba s prvním snímkem by byla jednoznačná.
Co se dojezdu týče, agentura Reuters již dříve uvedla, že dojezd tohoto čistě elektrického tahače by se měl pohybovat v rozmezí ca 321 až 485 kilometrů na jedno nabití. Jistý podíl na tom bude mít i onen vysoký větrný deflektor, který by měl snižovat odpor vzduchu při přechodu mezi tahačem a návěsem.
Web Teslarati, který fotku zveřejnil mezi prvními, pak uvádí, že představení tohoto tahače by mělo proběhnout ve středu 26. října v areálu Tesly v Hawtorne.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?