Elon Musk, výkonný ředitel automobilky Tesla, už před časem ohlásil oficiální datum, kdy spatříme první a zřejmě revoluční tahač poháněný bateriemi. Pravděpodobně první snímek tohoto stroje však unikl na veřejnost ještě dřív, než se předpokládalo.
Sice není stále jasné, zda tahač zachycený na návěsu kamionu je opravdu tím dlouho očekávaným novým modelem Tesly, ovšem nasvědčuje tomu hned několik indícií. Zaprvé je zde značná podoba s první fotkou, kterou ukázal Elon Musk světu již v dubnu.
Druhou indícií je pak skutečnost, že fotografie byla pořízena na malém letišti, kde se již dříve testovaly nové modely Tesly a již dříve zde byl spatřen první prototyp Modelu S P85 D.
Pokud si ještě vzpomínáte na první uveřejněný snímek nového tahače Tesly, jeho charakteristickými znaky byla vysoká stavba, nafouklé blatníky kol a vysoké světlomety umístěné na samotném okraji karoserie. Pokud se pak podíváte na nedávno pořízený snímek, většina toho odpovídá.
Jediným rozdílem může být výška celého stroje, ovšem pokud se podíváte na snímek pozorněji, v jeho levé části je vidět větrný deflektor, který byl z náklaďáku odmontován zřejmě z důvodu přepravy. Pokud by však byl na náklaďáku nainstalován, podoba s prvním snímkem by byla jednoznačná.
Co se dojezdu týče, agentura Reuters již dříve uvedla, že dojezd tohoto čistě elektrického tahače by se měl pohybovat v rozmezí ca 321 až 485 kilometrů na jedno nabití. Jistý podíl na tom bude mít i onen vysoký větrný deflektor, který by měl snižovat odpor vzduchu při přechodu mezi tahačem a návěsem.
Web Teslarati, který fotku zveřejnil mezi prvními, pak uvádí, že představení tohoto tahače by mělo proběhnout ve středu 26. října v areálu Tesly v Hawtorne.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?