Elon Musk, výkonný ředitel automobilky Tesla, už před časem ohlásil oficiální datum, kdy spatříme první a zřejmě revoluční tahač poháněný bateriemi. Pravděpodobně první snímek tohoto stroje však unikl na veřejnost ještě dřív, než se předpokládalo.
Sice není stále jasné, zda tahač zachycený na návěsu kamionu je opravdu tím dlouho očekávaným novým modelem Tesly, ovšem nasvědčuje tomu hned několik indícií. Zaprvé je zde značná podoba s první fotkou, kterou ukázal Elon Musk světu již v dubnu.
Druhou indícií je pak skutečnost, že fotografie byla pořízena na malém letišti, kde se již dříve testovaly nové modely Tesly a již dříve zde byl spatřen první prototyp Modelu S P85 D.
Pokud si ještě vzpomínáte na první uveřejněný snímek nového tahače Tesly, jeho charakteristickými znaky byla vysoká stavba, nafouklé blatníky kol a vysoké světlomety umístěné na samotném okraji karoserie. Pokud se pak podíváte na nedávno pořízený snímek, většina toho odpovídá.
Jediným rozdílem může být výška celého stroje, ovšem pokud se podíváte na snímek pozorněji, v jeho levé části je vidět větrný deflektor, který byl z náklaďáku odmontován zřejmě z důvodu přepravy. Pokud by však byl na náklaďáku nainstalován, podoba s prvním snímkem by byla jednoznačná.
Co se dojezdu týče, agentura Reuters již dříve uvedla, že dojezd tohoto čistě elektrického tahače by se měl pohybovat v rozmezí ca 321 až 485 kilometrů na jedno nabití. Jistý podíl na tom bude mít i onen vysoký větrný deflektor, který by měl snižovat odpor vzduchu při přechodu mezi tahačem a návěsem.
Web Teslarati, který fotku zveřejnil mezi prvními, pak uvádí, že představení tohoto tahače by mělo proběhnout ve středu 26. října v areálu Tesly v Hawtorne.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.