Představení nového Jimny se blíží, jeho design je sice těžké retro, přesto vypadá skvěle

Možná podoba produkční varianty nového Suzuki Jimny v podání SRK Designs
Možná podoba produkční varianty nového Suzuki Jimny v podání SRK Designs, foto: IndianAutosBlog.com **https://indianautosblog.com/**
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. října 2017 11:57
Sdílej:

Vyrábět poctivé Off-Roady vyšlo během posledních let z módy. Místo klasické rámové konstrukce a neprůstřelných pohonných systémů se tak většina automobilek vydala směrem samonosné karoserie a automatických pohonných systémů 4x4, protože většině zákazníků to prostě stačí. O to větší uznání si ovšem zaslouží Suzuki, která po téměř 20 letech znovu oprašuje model Jimny a nadělí mu novou generaci.

Suzuki Jimny je takřka přesným protikladem současné moderní vlny SUV. Místo změkčilosti, komfortu a automatiky stále nabízí poctivý žebříkový rám, podvozek stavěný do terénu a pohon 4x4 s primárně poháněnou zadní nápravou, připojitelným předkem a redukční převodovkou. Díky krátkému rozvoru a minimálním převisům s ním navíc vyjedete kdokoliv vás udrží pneumatiky a vymanévrujete se i v hlubokém sele - zkrátka jak se na off-road patří.

Současná generace už je ale skutečným staříčkem ve světě motorismu. Svou premiéru si totiž zažila už v roce 1997 a od té doby jsme byli svědky jen několika zdařilých faceliftů, které však s technikou nijak výrazně nemanipulovaly.

Tento stav se však již brzy změní, neboť za pár týdnů se na Tokijském autosalonu dočkáme představení zcela nové generace Suzuki Jimny, jejíž uniklé fotografie už jsme vám před časem ukazovaly. Indický motoristický web IndianAutosBlog.com však šel ještě dál a ve spolupráci s designérem SRK Designs nechal vytvořit několik obrázků nového Jimny v takřka produkční podobě.

Na vyrenderovaných snímcích si můžeme prohlédnout červený vůz s černě zabarvenou maskou připomínající modely Samuraji hned ve dvou variantách: obě jsou třídvéřové, ovšem jedna nese pevnou střechu, zatímco druhá je částečný kabriolet - stejně jako modely Samurai i Jimny v minulých generacích.

Zda se těchto dvou karosářských variant opravdu dočkáme ještě nevíme, ovšem ledasco se proslýchá o pohonných jednotkách. K dispozici by měly být atmosferické i přeplňované agregáty, přičemž nejmenší by měl mít objem 0,66 litru, zatímco nejsilnější motor by mohl být čtyřválcový BoosterJet 1.4, který už známe z modelů Vitara S nebo Swift Sport.

Světlo do spekulací však vnese až sama automobilka Suzuki a to 25. října tohoto roku na autosalonu v Tokiu.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.