Vyrábět poctivé Off-Roady vyšlo během posledních let z módy. Místo klasické rámové konstrukce a neprůstřelných pohonných systémů se tak většina automobilek vydala směrem samonosné karoserie a automatických pohonných systémů 4x4, protože většině zákazníků to prostě stačí. O to větší uznání si ovšem zaslouží Suzuki, která po téměř 20 letech znovu oprašuje model Jimny a nadělí mu novou generaci.
Suzuki Jimny je takřka přesným protikladem současné moderní vlny SUV. Místo změkčilosti, komfortu a automatiky stále nabízí poctivý žebříkový rám, podvozek stavěný do terénu a pohon 4x4 s primárně poháněnou zadní nápravou, připojitelným předkem a redukční převodovkou. Díky krátkému rozvoru a minimálním převisům s ním navíc vyjedete kdokoliv vás udrží pneumatiky a vymanévrujete se i v hlubokém sele - zkrátka jak se na off-road patří.
Současná generace už je ale skutečným staříčkem ve světě motorismu. Svou premiéru si totiž zažila už v roce 1997 a od té doby jsme byli svědky jen několika zdařilých faceliftů, které však s technikou nijak výrazně nemanipulovaly.
Tento stav se však již brzy změní, neboť za pár týdnů se na Tokijském autosalonu dočkáme představení zcela nové generace Suzuki Jimny, jejíž uniklé fotografie už jsme vám před časem ukazovaly. Indický motoristický web IndianAutosBlog.com však šel ještě dál a ve spolupráci s designérem SRK Designs nechal vytvořit několik obrázků nového Jimny v takřka produkční podobě.
Na vyrenderovaných snímcích si můžeme prohlédnout červený vůz s černě zabarvenou maskou připomínající modely Samuraji hned ve dvou variantách: obě jsou třídvéřové, ovšem jedna nese pevnou střechu, zatímco druhá je částečný kabriolet - stejně jako modely Samurai i Jimny v minulých generacích.
Zda se těchto dvou karosářských variant opravdu dočkáme ještě nevíme, ovšem ledasco se proslýchá o pohonných jednotkách. K dispozici by měly být atmosferické i přeplňované agregáty, přičemž nejmenší by měl mít objem 0,66 litru, zatímco nejsilnější motor by mohl být čtyřválcový BoosterJet 1.4, který už známe z modelů Vitara S nebo Swift Sport.
Světlo do spekulací však vnese až sama automobilka Suzuki a to 25. října tohoto roku na autosalonu v Tokiu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.