Vyrábět poctivé Off-Roady vyšlo během posledních let z módy. Místo klasické rámové konstrukce a neprůstřelných pohonných systémů se tak většina automobilek vydala směrem samonosné karoserie a automatických pohonných systémů 4x4, protože většině zákazníků to prostě stačí. O to větší uznání si ovšem zaslouží Suzuki, která po téměř 20 letech znovu oprašuje model Jimny a nadělí mu novou generaci.
Suzuki Jimny je takřka přesným protikladem současné moderní vlny SUV. Místo změkčilosti, komfortu a automatiky stále nabízí poctivý žebříkový rám, podvozek stavěný do terénu a pohon 4x4 s primárně poháněnou zadní nápravou, připojitelným předkem a redukční převodovkou. Díky krátkému rozvoru a minimálním převisům s ním navíc vyjedete kdokoliv vás udrží pneumatiky a vymanévrujete se i v hlubokém sele - zkrátka jak se na off-road patří.
Současná generace už je ale skutečným staříčkem ve světě motorismu. Svou premiéru si totiž zažila už v roce 1997 a od té doby jsme byli svědky jen několika zdařilých faceliftů, které však s technikou nijak výrazně nemanipulovaly.
Tento stav se však již brzy změní, neboť za pár týdnů se na Tokijském autosalonu dočkáme představení zcela nové generace Suzuki Jimny, jejíž uniklé fotografie už jsme vám před časem ukazovaly. Indický motoristický web IndianAutosBlog.com však šel ještě dál a ve spolupráci s designérem SRK Designs nechal vytvořit několik obrázků nového Jimny v takřka produkční podobě.
Na vyrenderovaných snímcích si můžeme prohlédnout červený vůz s černě zabarvenou maskou připomínající modely Samuraji hned ve dvou variantách: obě jsou třídvéřové, ovšem jedna nese pevnou střechu, zatímco druhá je částečný kabriolet - stejně jako modely Samurai i Jimny v minulých generacích.
Zda se těchto dvou karosářských variant opravdu dočkáme ještě nevíme, ovšem ledasco se proslýchá o pohonných jednotkách. K dispozici by měly být atmosferické i přeplňované agregáty, přičemž nejmenší by měl mít objem 0,66 litru, zatímco nejsilnější motor by mohl být čtyřválcový BoosterJet 1.4, který už známe z modelů Vitara S nebo Swift Sport.
Světlo do spekulací však vnese až sama automobilka Suzuki a to 25. října tohoto roku na autosalonu v Tokiu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?