Lyft, stejně jako Uber jsou aplikace, které má ve Spojených státech nainstalovaný snad každý vlastník chytrého telefonu. A právě s Lyftem oznámila své partnerství automobilka Ford, která plánuje již během tří až čtyř let reálné nasazení autonomních vozů právě s touto aplikací.
Pro ty, kdo nevědí co to Uber nebo Lyft je, si to pojďme krátce připomenout. Jde o aplikace, přes které si uživatel velice jednoduše objedná vůz, který pro něj přijede a který ho odveze na požadované místo. Řidiči vozů nejsou taxikáři, ale normální lidé svých klasických vozů, kteří si chtějí ježděním často pouze přivydělat.
Sherif Marakby, víceprezident oddělení pro autonomní vozidla a elektrifikaci k tomu uvedl, že bude automobilka Ford intenzivně spolupracovat s inženýry ze společnosti Lyft tak, aby umožnila svým autonomním vozům bezproblémové ovládání a komunikaci skrze aplikaci Lyft.
Ford upozorňuje, že alespoň z počátku nebudou jeho autonomní vozy v síti Lyft fungovat zcela bez obsluhy, a to tak dlouho, dokud to nebude zcela bezpečné. Jakmile bude ale technologie zdokonalena, má v úmyslu nasadit své autonomní vozy „na zavolanou.“
O něco podobného se v současné době snaží i automobilka General Motors, a tak bude velice zajímavé sledovat, jak se bude souběžný vývoj obou automobilek vyvíjet. Marakby dále dodává, že přesně tato spolupráce mezi Fordem a Lyftem by mohla zrealizovat futuristické plány a představy, které se měly uskutečnit až za několik desítek let. Však si to představte, v aplikaci pouze nastavíte čas a místo schůzky, a o nic víc se nestaráte. Včasné přistavení vozu i bezpečnou přepravu na místo určení už zařídí "ostatní".
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?