Lyft, stejně jako Uber jsou aplikace, které má ve Spojených státech nainstalovaný snad každý vlastník chytrého telefonu. A právě s Lyftem oznámila své partnerství automobilka Ford, která plánuje již během tří až čtyř let reálné nasazení autonomních vozů právě s touto aplikací.
Pro ty, kdo nevědí co to Uber nebo Lyft je, si to pojďme krátce připomenout. Jde o aplikace, přes které si uživatel velice jednoduše objedná vůz, který pro něj přijede a který ho odveze na požadované místo. Řidiči vozů nejsou taxikáři, ale normální lidé svých klasických vozů, kteří si chtějí ježděním často pouze přivydělat.
Sherif Marakby, víceprezident oddělení pro autonomní vozidla a elektrifikaci k tomu uvedl, že bude automobilka Ford intenzivně spolupracovat s inženýry ze společnosti Lyft tak, aby umožnila svým autonomním vozům bezproblémové ovládání a komunikaci skrze aplikaci Lyft.
Ford upozorňuje, že alespoň z počátku nebudou jeho autonomní vozy v síti Lyft fungovat zcela bez obsluhy, a to tak dlouho, dokud to nebude zcela bezpečné. Jakmile bude ale technologie zdokonalena, má v úmyslu nasadit své autonomní vozy „na zavolanou.“
O něco podobného se v současné době snaží i automobilka General Motors, a tak bude velice zajímavé sledovat, jak se bude souběžný vývoj obou automobilek vyvíjet. Marakby dále dodává, že přesně tato spolupráce mezi Fordem a Lyftem by mohla zrealizovat futuristické plány a představy, které se měly uskutečnit až za několik desítek let. Však si to představte, v aplikaci pouze nastavíte čas a místo schůzky, a o nic víc se nestaráte. Včasné přistavení vozu i bezpečnou přepravu na místo určení už zařídí "ostatní".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?