Lyft, stejně jako Uber jsou aplikace, které má ve Spojených státech nainstalovaný snad každý vlastník chytrého telefonu. A právě s Lyftem oznámila své partnerství automobilka Ford, která plánuje již během tří až čtyř let reálné nasazení autonomních vozů právě s touto aplikací.
Pro ty, kdo nevědí co to Uber nebo Lyft je, si to pojďme krátce připomenout. Jde o aplikace, přes které si uživatel velice jednoduše objedná vůz, který pro něj přijede a který ho odveze na požadované místo. Řidiči vozů nejsou taxikáři, ale normální lidé svých klasických vozů, kteří si chtějí ježděním často pouze přivydělat.
Sherif Marakby, víceprezident oddělení pro autonomní vozidla a elektrifikaci k tomu uvedl, že bude automobilka Ford intenzivně spolupracovat s inženýry ze společnosti Lyft tak, aby umožnila svým autonomním vozům bezproblémové ovládání a komunikaci skrze aplikaci Lyft.
Ford upozorňuje, že alespoň z počátku nebudou jeho autonomní vozy v síti Lyft fungovat zcela bez obsluhy, a to tak dlouho, dokud to nebude zcela bezpečné. Jakmile bude ale technologie zdokonalena, má v úmyslu nasadit své autonomní vozy „na zavolanou.“
O něco podobného se v současné době snaží i automobilka General Motors, a tak bude velice zajímavé sledovat, jak se bude souběžný vývoj obou automobilek vyvíjet. Marakby dále dodává, že přesně tato spolupráce mezi Fordem a Lyftem by mohla zrealizovat futuristické plány a představy, které se měly uskutečnit až za několik desítek let. Však si to představte, v aplikaci pouze nastavíte čas a místo schůzky, a o nic víc se nestaráte. Včasné přistavení vozu i bezpečnou přepravu na místo určení už zařídí "ostatní".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.