Mnichovská automobilka oficiálně potvrdila, že produkce nových sportovních kupé řady 8 odstartuje v průběhu příštího roku. Hotové automobily budou sjíždět z výrobní linky závodu Dingolfing v Německu.
Nová generace BMW řady 8 se veřejnosti poprvé představila teprve začátkem tohoto roku, nicméně již v průběhu příštího roku bychom se měli dočkat na evropském a americkém trhu prvních modelů v karoserii kupé. Jakmile se podaří nastartovat výrobu i prodej, automobilka se zaměří na model se stahovací střechou, který by mohl na trh dorazit v průběhu roku 2019, jak uvádí zprávy z AutoNews.
Hlavním konkurentem nového BMW bude především Mercedes-Benz S-Class ve variantách kupé & kabriolet, proti kterým BMW nemělo dlouho co nabídnout. Historie samotného řady 8 se sice táhne až na přelom 80. a 90. let, nicméně po roce 1999 automobilka dlouho žádný model s osmičkou nenabídla.
Podobně jako jeho čtyřdveřový sourozenec BMW řady 7 nabídne i BMW řady 8 velké množství specifikací a širokou motorovou paletu. Mezi motory by se neměl chybět 3.0 litrový přeplňovaný čtyřválec ani ekvivalent modelu M760Li xDrive, který pohání dvakrát přeplňovaný motor V12 o objemu 6.6 litru, který posílá výkon na obě nápravy. Dočkat bychom se měli i varianty M8, která by mohla pod kapotou ukrývat 4.4 litrový motor V8 o výkonu 600 koní, kterým je vybavena nová generace BMW M5.
Na konkrétní datum uvedení si ještě budeme muset počkat, nicméně zahraniční web CarScoops odhaduje, že oficiální představení produkčního modelu a zahájení prodeje by mohlo proběhnout během autosalonu v Ženevě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.