Mnichovská automobilka oficiálně potvrdila, že produkce nových sportovních kupé řady 8 odstartuje v průběhu příštího roku. Hotové automobily budou sjíždět z výrobní linky závodu Dingolfing v Německu.
Nová generace BMW řady 8 se veřejnosti poprvé představila teprve začátkem tohoto roku, nicméně již v průběhu příštího roku bychom se měli dočkat na evropském a americkém trhu prvních modelů v karoserii kupé. Jakmile se podaří nastartovat výrobu i prodej, automobilka se zaměří na model se stahovací střechou, který by mohl na trh dorazit v průběhu roku 2019, jak uvádí zprávy z AutoNews.
Hlavním konkurentem nového BMW bude především Mercedes-Benz S-Class ve variantách kupé & kabriolet, proti kterým BMW nemělo dlouho co nabídnout. Historie samotného řady 8 se sice táhne až na přelom 80. a 90. let, nicméně po roce 1999 automobilka dlouho žádný model s osmičkou nenabídla.
Podobně jako jeho čtyřdveřový sourozenec BMW řady 7 nabídne i BMW řady 8 velké množství specifikací a širokou motorovou paletu. Mezi motory by se neměl chybět 3.0 litrový přeplňovaný čtyřválec ani ekvivalent modelu M760Li xDrive, který pohání dvakrát přeplňovaný motor V12 o objemu 6.6 litru, který posílá výkon na obě nápravy. Dočkat bychom se měli i varianty M8, která by mohla pod kapotou ukrývat 4.4 litrový motor V8 o výkonu 600 koní, kterým je vybavena nová generace BMW M5.
Na konkrétní datum uvedení si ještě budeme muset počkat, nicméně zahraniční web CarScoops odhaduje, že oficiální představení produkčního modelu a zahájení prodeje by mohlo proběhnout během autosalonu v Ženevě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?