Mnichovská automobilka oficiálně potvrdila, že produkce nových sportovních kupé řady 8 odstartuje v průběhu příštího roku. Hotové automobily budou sjíždět z výrobní linky závodu Dingolfing v Německu.
Nová generace BMW řady 8 se veřejnosti poprvé představila teprve začátkem tohoto roku, nicméně již v průběhu příštího roku bychom se měli dočkat na evropském a americkém trhu prvních modelů v karoserii kupé. Jakmile se podaří nastartovat výrobu i prodej, automobilka se zaměří na model se stahovací střechou, který by mohl na trh dorazit v průběhu roku 2019, jak uvádí zprávy z AutoNews.
Hlavním konkurentem nového BMW bude především Mercedes-Benz S-Class ve variantách kupé & kabriolet, proti kterým BMW nemělo dlouho co nabídnout. Historie samotného řady 8 se sice táhne až na přelom 80. a 90. let, nicméně po roce 1999 automobilka dlouho žádný model s osmičkou nenabídla.
Podobně jako jeho čtyřdveřový sourozenec BMW řady 7 nabídne i BMW řady 8 velké množství specifikací a širokou motorovou paletu. Mezi motory by se neměl chybět 3.0 litrový přeplňovaný čtyřválec ani ekvivalent modelu M760Li xDrive, který pohání dvakrát přeplňovaný motor V12 o objemu 6.6 litru, který posílá výkon na obě nápravy. Dočkat bychom se měli i varianty M8, která by mohla pod kapotou ukrývat 4.4 litrový motor V8 o výkonu 600 koní, kterým je vybavena nová generace BMW M5.
Na konkrétní datum uvedení si ještě budeme muset počkat, nicméně zahraniční web CarScoops odhaduje, že oficiální představení produkčního modelu a zahájení prodeje by mohlo proběhnout během autosalonu v Ženevě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.