Porsche odhalilo svůj nejnovější výtvor na poli ultrarychlého stěhování, nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid nabídne jak dostatek prostoru pro cestující i jejich zavazadla, tak ohromující výkon 680 koňských sil.
Vrcholná hybridní verze modelu Panamera nabídne twin-turbo 4.0 litrový motor V8 o výkonu 404 kW (550 koní). Tím to ovšem nekončí, plug-in hybridní jednotka s bateriemi o kapacitě 14.1 kWh totiž roztáčí elektromotor o výkonu dalších 100 kW (136 k). Celkem tedy tento kombík nabízí úctyhodný kombinovaný výkon 686 koní a až 850 Nm točivého momentu.
Vůz navíc disponuje pohonem všech kol, díky čemuž dokáže toto ohromné množství výkonu přenést na asfalt bez větších problémů. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak zvládá za 3.4 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje 310 km/h. Co je ovšem pro řadu zákazníků důležitější, při rozumné jízdě se má průměrná spotřeba pohybovat okolo 3 litrů na 100 km, což zní takřka neuvěřitelně. Dojezd čistě na elektrickou energii by se měl pohybovat okolo 49 kilometrů. Jakmile vám ovšem dojde v bateriích šťáva, jejich nabití do plného stavu potrvá 2,4 až 6 hodin, v závislosti na připojení.
Kromě výkonné techniky nabídne hybridní Panamera díky koncepci "4+1" i dostatek prostoru pro posádku, která může poskládat svá zavazadla do kufru o objemu 425 litrů. Po sklopení sedadel ovšem objem zavazadelníku naroste na příjemných 1,295 litrů.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo už si v současné chvíli mohou objednávat zákazníci v Německu, ovšem připravit si na něj budou muset 188,592 Euro, tedy cca 4,9 milionu korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?