Porsche odhalilo svůj nejnovější výtvor na poli ultrarychlého stěhování, nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid nabídne jak dostatek prostoru pro cestující i jejich zavazadla, tak ohromující výkon 680 koňských sil.
Vrcholná hybridní verze modelu Panamera nabídne twin-turbo 4.0 litrový motor V8 o výkonu 404 kW (550 koní). Tím to ovšem nekončí, plug-in hybridní jednotka s bateriemi o kapacitě 14.1 kWh totiž roztáčí elektromotor o výkonu dalších 100 kW (136 k). Celkem tedy tento kombík nabízí úctyhodný kombinovaný výkon 686 koní a až 850 Nm točivého momentu.
Vůz navíc disponuje pohonem všech kol, díky čemuž dokáže toto ohromné množství výkonu přenést na asfalt bez větších problémů. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak zvládá za 3.4 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje 310 km/h. Co je ovšem pro řadu zákazníků důležitější, při rozumné jízdě se má průměrná spotřeba pohybovat okolo 3 litrů na 100 km, což zní takřka neuvěřitelně. Dojezd čistě na elektrickou energii by se měl pohybovat okolo 49 kilometrů. Jakmile vám ovšem dojde v bateriích šťáva, jejich nabití do plného stavu potrvá 2,4 až 6 hodin, v závislosti na připojení.
Kromě výkonné techniky nabídne hybridní Panamera díky koncepci "4+1" i dostatek prostoru pro posádku, která může poskládat svá zavazadla do kufru o objemu 425 litrů. Po sklopení sedadel ovšem objem zavazadelníku naroste na příjemných 1,295 litrů.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo už si v současné chvíli mohou objednávat zákazníci v Německu, ovšem připravit si na něj budou muset 188,592 Euro, tedy cca 4,9 milionu korun.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.