Porsche odhalilo svůj nejnovější výtvor na poli ultrarychlého stěhování, nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid nabídne jak dostatek prostoru pro cestující i jejich zavazadla, tak ohromující výkon 680 koňských sil.
Vrcholná hybridní verze modelu Panamera nabídne twin-turbo 4.0 litrový motor V8 o výkonu 404 kW (550 koní). Tím to ovšem nekončí, plug-in hybridní jednotka s bateriemi o kapacitě 14.1 kWh totiž roztáčí elektromotor o výkonu dalších 100 kW (136 k). Celkem tedy tento kombík nabízí úctyhodný kombinovaný výkon 686 koní a až 850 Nm točivého momentu.
Vůz navíc disponuje pohonem všech kol, díky čemuž dokáže toto ohromné množství výkonu přenést na asfalt bez větších problémů. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak zvládá za 3.4 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje 310 km/h. Co je ovšem pro řadu zákazníků důležitější, při rozumné jízdě se má průměrná spotřeba pohybovat okolo 3 litrů na 100 km, což zní takřka neuvěřitelně. Dojezd čistě na elektrickou energii by se měl pohybovat okolo 49 kilometrů. Jakmile vám ovšem dojde v bateriích šťáva, jejich nabití do plného stavu potrvá 2,4 až 6 hodin, v závislosti na připojení.
Kromě výkonné techniky nabídne hybridní Panamera díky koncepci "4+1" i dostatek prostoru pro posádku, která může poskládat svá zavazadla do kufru o objemu 425 litrů. Po sklopení sedadel ovšem objem zavazadelníku naroste na příjemných 1,295 litrů.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo už si v současné chvíli mohou objednávat zákazníci v Německu, ovšem připravit si na něj budou muset 188,592 Euro, tedy cca 4,9 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.