Nové Porsche ohýbá fyzikální zákony! Je neskutečně rychlé a palivo téměř nepotřebuje

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, foto: Porsche
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. září 2017 15:13 | akt. 26. září 2017 18:29
Sdílej:

Porsche odhalilo svůj nejnovější výtvor na poli ultrarychlého stěhování, nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid nabídne jak dostatek prostoru pro cestující i jejich zavazadla, tak ohromující výkon 680 koňských sil.

Vrcholná hybridní verze modelu Panamera nabídne twin-turbo 4.0 litrový motor V8 o výkonu 404 kW (550 koní). Tím to ovšem nekončí, plug-in hybridní jednotka s bateriemi o kapacitě 14.1 kWh totiž roztáčí elektromotor o výkonu dalších 100 kW (136 k). Celkem tedy tento kombík nabízí úctyhodný kombinovaný výkon 686 koní a až 850 Nm točivého momentu.

Vůz navíc disponuje pohonem všech kol, díky čemuž dokáže toto ohromné množství výkonu přenést na asfalt bez větších problémů. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak zvládá za 3.4 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje 310 km/h. Co je ovšem pro řadu zákazníků důležitější, při rozumné jízdě se má průměrná spotřeba pohybovat okolo 3 litrů na 100 km, což zní takřka neuvěřitelně. Dojezd čistě na elektrickou energii by se měl pohybovat okolo 49 kilometrů. Jakmile vám ovšem dojde v bateriích šťáva, jejich nabití do plného stavu potrvá 2,4 až 6 hodin, v závislosti na připojení.

Kromě výkonné techniky nabídne hybridní Panamera díky koncepci "4+1" i dostatek prostoru pro posádku, která může poskládat svá zavazadla do kufru o objemu 425 litrů. Po sklopení sedadel ovšem objem zavazadelníku naroste na příjemných 1,295 litrů.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo už si v současné chvíli mohou objednávat zákazníci v Německu, ovšem připravit si na něj budou muset 188,592 Euro, tedy cca 4,9 milionu korun.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.