Okolo obnovení výroby vozů BMW s označením CLS se vedou řeči již několik let, ovšem vždy šlo jen o domněnky či zbožná přání. Tomu je teď ale konec, neboť o osudu modelů CLS padlo konečně rozhodnutí - vyrábět se budou.
V rozhovoru pro časopis Road&Track to potvrdil sám šéf sportovní divize BMW M Frank Van Meel. Podle jeho slov nahradí označení CSL (Coupe Sport Light) v současnosti používané značení GTS, které je v posledních letech užíváno u vozů BMW M4. CSL se tak opět vrátí na vrchol "potravního" řetězce sportovních vozů BMW a bude označovat to nejlepší sportovní náčiní, jaké může automobilka nabídnout.
Pod označením CSL i nadále zůstane značení CS (Coupe Sport), které bude také reprezentovat "sportovní" náčiní, ovšem se čtyřmi sedadly a mnohem vyšším komfortem pro běžné cestování. Pod modely CS pak i nadále zůstávají klasické modely M či modely M Competition Pack.
Debatě na téma "Jaké modely označení CSL dostanou?" se Van Meel snažil celou dobu vyhnout, nakonec ale naznačil, že se nikdy nedočkáme takto upraveného modelu X5 M. SUV tedy vypadávají ze hry, ovšem podle všeho se Van Meel nebránil sedanům s označením CSL, což by mohlo vydláždit cestu pro vozy jako M3 či M5 CSL, jak uvádí web CarScoops.
Jedním z prvních modelů, který by se mohl znaku CSL dočkat, se zřejmě stane nová výkonná varianta modelu M2 Coupe, ovšem prozatím nejde o potvrzenou informaci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?