Okolo obnovení výroby vozů BMW s označením CLS se vedou řeči již několik let, ovšem vždy šlo jen o domněnky či zbožná přání. Tomu je teď ale konec, neboť o osudu modelů CLS padlo konečně rozhodnutí - vyrábět se budou.
V rozhovoru pro časopis Road&Track to potvrdil sám šéf sportovní divize BMW M Frank Van Meel. Podle jeho slov nahradí označení CSL (Coupe Sport Light) v současnosti používané značení GTS, které je v posledních letech užíváno u vozů BMW M4. CSL se tak opět vrátí na vrchol "potravního" řetězce sportovních vozů BMW a bude označovat to nejlepší sportovní náčiní, jaké může automobilka nabídnout.
Pod označením CSL i nadále zůstane značení CS (Coupe Sport), které bude také reprezentovat "sportovní" náčiní, ovšem se čtyřmi sedadly a mnohem vyšším komfortem pro běžné cestování. Pod modely CS pak i nadále zůstávají klasické modely M či modely M Competition Pack.
Debatě na téma "Jaké modely označení CSL dostanou?" se Van Meel snažil celou dobu vyhnout, nakonec ale naznačil, že se nikdy nedočkáme takto upraveného modelu X5 M. SUV tedy vypadávají ze hry, ovšem podle všeho se Van Meel nebránil sedanům s označením CSL, což by mohlo vydláždit cestu pro vozy jako M3 či M5 CSL, jak uvádí web CarScoops.
Jedním z prvních modelů, který by se mohl znaku CSL dočkat, se zřejmě stane nová výkonná varianta modelu M2 Coupe, ovšem prozatím nejde o potvrzenou informaci.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.