Spekulace o vývoji bateriemi poháněného tahače značky Tesla kolují internetem už delší dobu, ovšem až doteď nikdo netušil, jak daleko se konstruktéři z Tesly dostali. To by se ale mělo již brzy změnit, neboť Elon Musk, zakladatel automobilky, na svém Twitterovém účtu zveřejnil datum oficiální premiéry.
Velká premiéra dosud největšího vozu z nabídky společnosti Tesla se uskuteční již 26. října tohoto roku v Hawtorne, stát Kalifornie. Musk ve svém Tweetu ještě uvedl, že součástí prezentace bude i možnost testovací jízdy a údajně se rozhodně vyplatí premiéru navštívit, neboť prý "bude stát za to".
První snímek tahače Tesly byl odhalen již v červnu tohoto roku, od té doby se ale o něm víceméně mlčí. Samotný Elon Musk ovšem v jednom ze svých tweetů prohlásil, že řídit nový tahač od Tesly je stejně snadné, jako řídit osobní automobil. Další informace už ovšem přicházejí z různorodých zdrojů a jedná se o čisté spekulace.
Například agentura Reuters před časem uvedla, že odhadovaný dojezd tahače Tesly by se měl pohybovat v rozpětí 200 až 300 mil (321 - 482 km), což by Tesle nahrávalo zejména v oblasti vnitrostátní / regionální přepravy. Reálný dojezd na jedno nabití a a kapacita nákladu ovšem stále zůstává záhadou.
Jen pro srovnání, současné tahače využívané k dálkové přepravě jsou schopny urazit na jednu nádrž i 1,610 kilometrů, čemuž by Tesla při současné technologii baterií mohla jen těžko konkurovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?