Automobilka Nissan není v oboru elektromobilů žádným nováčkem, ostatně není to příliš dlouho, co představila další generaci oblíbeného elektromobilu Nissanu Leaf, který by se rád stal předním konkurentem Tesly Model 3. Kromě příchodu nového Leafu bychom se však brzy mohli dočkat i představení nového elektrického SUV, které by platformu Leafu mělo převzít.
O novém modelu toho příliš nevíme, ovšem jeho vzhled by se mohl alespoň částečně inspirovat u konceptu Nissan Terra, který je na úvodní fotografii. Jeho rozměry by pak mohly být jen lehce větší, než v případě Nissanu Qashqai, jak uvedl v rozhovoru pro Autocar Alfonso Albaisa, šéf designového oddělení automobilky.
Technika také zůstává zahalena tajemstvím, ovšem podle zahraničních odhadů z webu Carscoops by se mohlo jednat o baterie o kapacitě 40 kWh, kterými disponuje i poslední generace Leafu. Dojezd s tímto balíkem tužkovek by se pak mohl pohybovat okolo 150 mil, tedy cca 241 kilometrů. To sice není kdovíjak vysoké číslo, ovšem Nissan umí velmi dobře zahrát na city a hlavně na cenu.
Stále ovšem existuje možnost, že Nissan zabuduje do nového Leafu i silnější baterie, jejichž kapacita by se měla vyšplhat na 60 kWh - a ty by se poté mohly přesunout i do plánovaného SUV. To už se ale pohybujeme jen ve světě spekulací a "kdyby"
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?