Automobilka Nissan není v oboru elektromobilů žádným nováčkem, ostatně není to příliš dlouho, co představila další generaci oblíbeného elektromobilu Nissanu Leaf, který by se rád stal předním konkurentem Tesly Model 3. Kromě příchodu nového Leafu bychom se však brzy mohli dočkat i představení nového elektrického SUV, které by platformu Leafu mělo převzít.
O novém modelu toho příliš nevíme, ovšem jeho vzhled by se mohl alespoň částečně inspirovat u konceptu Nissan Terra, který je na úvodní fotografii. Jeho rozměry by pak mohly být jen lehce větší, než v případě Nissanu Qashqai, jak uvedl v rozhovoru pro Autocar Alfonso Albaisa, šéf designového oddělení automobilky.
Technika také zůstává zahalena tajemstvím, ovšem podle zahraničních odhadů z webu Carscoops by se mohlo jednat o baterie o kapacitě 40 kWh, kterými disponuje i poslední generace Leafu. Dojezd s tímto balíkem tužkovek by se pak mohl pohybovat okolo 150 mil, tedy cca 241 kilometrů. To sice není kdovíjak vysoké číslo, ovšem Nissan umí velmi dobře zahrát na city a hlavně na cenu.
Stále ovšem existuje možnost, že Nissan zabuduje do nového Leafu i silnější baterie, jejichž kapacita by se měla vyšplhat na 60 kWh - a ty by se poté mohly přesunout i do plánovaného SUV. To už se ale pohybujeme jen ve světě spekulací a "kdyby"
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.