Automobilka Nissan není v oboru elektromobilů žádným nováčkem, ostatně není to příliš dlouho, co představila další generaci oblíbeného elektromobilu Nissanu Leaf, který by se rád stal předním konkurentem Tesly Model 3. Kromě příchodu nového Leafu bychom se však brzy mohli dočkat i představení nového elektrického SUV, které by platformu Leafu mělo převzít.
O novém modelu toho příliš nevíme, ovšem jeho vzhled by se mohl alespoň částečně inspirovat u konceptu Nissan Terra, který je na úvodní fotografii. Jeho rozměry by pak mohly být jen lehce větší, než v případě Nissanu Qashqai, jak uvedl v rozhovoru pro Autocar Alfonso Albaisa, šéf designového oddělení automobilky.
Technika také zůstává zahalena tajemstvím, ovšem podle zahraničních odhadů z webu Carscoops by se mohlo jednat o baterie o kapacitě 40 kWh, kterými disponuje i poslední generace Leafu. Dojezd s tímto balíkem tužkovek by se pak mohl pohybovat okolo 150 mil, tedy cca 241 kilometrů. To sice není kdovíjak vysoké číslo, ovšem Nissan umí velmi dobře zahrát na city a hlavně na cenu.
Stále ovšem existuje možnost, že Nissan zabuduje do nového Leafu i silnější baterie, jejichž kapacita by se měla vyšplhat na 60 kWh - a ty by se poté mohly přesunout i do plánovaného SUV. To už se ale pohybujeme jen ve světě spekulací a "kdyby"
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.