Znovuzrození britské legendy? TVR Griffith nabídne styl i 500 koní

TVR Griffith
TVR Griffith, foto: TVR
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. září 2017 11:21 8. září 2017 13:11
Sdílej:

Doslova znovuzrozená britská značka TVR na dnešní akci Goodwood Revival představila svůj zcela nový sportovní model Griffith, který pod kapotou ukrývá motor V8 od Fordu a disponuje díky němu výkonem více než 500 koní!

Název Griffith není u TVR žádnou novinkou, poprvé automobilka představila vůz s tímto jménem již v roce 1991, zcela nový vůz s tímto názvem se pak veřejnosti představil dnes, před pár hodinami, na akci Goodwood Revival. Potvrzena už byla i produkce, která by měla začít koncem příštího roku a za první vozy z tzv. "Launch Edition" zaplatí zákazníci 90,000 liber, v přepočtu cca 2,5 milionu korun.

Současný šéf automobilky Les Edgar popsal nový Griffith jako "britský Muscle CarL, který nabídne na rozdíl od předchozích modelů značky nebývalou sofistikovanost, komfort i praktičnost. Mimo jiné také potvrdil, že značka TVR by se ráda vrátila i do závodů, kde si kdysi vybudovala skvělé jméno.

Pojďme si ale něco říct k technice nového modelu. Griffith měří 4.314 mm na délku, 1.850 mm na šířku a vysoký je pouze 1.239 mm. Jeho rozměry se tak blíží například Astonu Martin V8 Vantage, ovšem stále je kompaktnější než například Porsche 911 nebo Jaguar F-Type. Za pozornost stojí i jeho váha, kterou se díky masivnímu využití karbonu podařilo udržet pod hranicí 1.250 kg.

Pod kapotou nalezneme úchvatný atmosferický motor V8 Cosworth o objemu 5.0 litru, který by měl řidiči nabídnout zhruba 500 koní na zadních kolech. Byla potvrzena maximální rychlost přesahující hranici 320 km/h, ovšem její přesné číslo neznáme, stejně tak jako nevíme čas zrychlení z 0 na 100 km/h. Radostnou informací ovšem je, že výkon bude na zadní kola putovat přes manuální šestistupňovou převodovku.

Ovladatelnost vozu by měla být vyloženě nadprůměrná, motor TVR je totiž uložen za přední nápravou, díky čemuž se podařilo dosáhnout ideálního vyvážení 50:50. Kromě toho disponuje nové TVR i velmi sofistikovaným podvozkem.

Místo výrazných nárazníků a masivních křídel vsadilo na ovlivnění aerodynamiky pomocí zcela rovné podlahy vozu, což by mělo pomoci s generováním přítlačné síly. K dobré agilitě by měla napomoci i 20" palcová kola na zadní nápravě a 19" palcová na přední. TVR se také pochlubilo inteligentní elektronikou, která by měla být schopna řidiči pomoci v mezních situacích.

Další oficiální informace ještě stále čekají na své odhalení, ovšem podle informací z Autoexpress by v první sérii vozů, tzv. Launch Edition, mělo být vyrobeno 500 kusů, přičemž některé jsou ještě stále "volné". Jejich interiér by měl být čalouněn kůží a chybět by neměl ani propracovaný infotainment. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.