Doslova znovuzrozená britská značka TVR na dnešní akci Goodwood Revival představila svůj zcela nový sportovní model Griffith, který pod kapotou ukrývá motor V8 od Fordu a disponuje díky němu výkonem více než 500 koní!
Název Griffith není u TVR žádnou novinkou, poprvé automobilka představila vůz s tímto jménem již v roce 1991, zcela nový vůz s tímto názvem se pak veřejnosti představil dnes, před pár hodinami, na akci Goodwood Revival. Potvrzena už byla i produkce, která by měla začít koncem příštího roku a za první vozy z tzv. "Launch Edition" zaplatí zákazníci 90,000 liber, v přepočtu cca 2,5 milionu korun.
Současný šéf automobilky Les Edgar popsal nový Griffith jako "britský Muscle CarL, který nabídne na rozdíl od předchozích modelů značky nebývalou sofistikovanost, komfort i praktičnost. Mimo jiné také potvrdil, že značka TVR by se ráda vrátila i do závodů, kde si kdysi vybudovala skvělé jméno.
Pojďme si ale něco říct k technice nového modelu. Griffith měří 4.314 mm na délku, 1.850 mm na šířku a vysoký je pouze 1.239 mm. Jeho rozměry se tak blíží například Astonu Martin V8 Vantage, ovšem stále je kompaktnější než například Porsche 911 nebo Jaguar F-Type. Za pozornost stojí i jeho váha, kterou se díky masivnímu využití karbonu podařilo udržet pod hranicí 1.250 kg.
Pod kapotou nalezneme úchvatný atmosferický motor V8 Cosworth o objemu 5.0 litru, který by měl řidiči nabídnout zhruba 500 koní na zadních kolech. Byla potvrzena maximální rychlost přesahující hranici 320 km/h, ovšem její přesné číslo neznáme, stejně tak jako nevíme čas zrychlení z 0 na 100 km/h. Radostnou informací ovšem je, že výkon bude na zadní kola putovat přes manuální šestistupňovou převodovku.
Ovladatelnost vozu by měla být vyloženě nadprůměrná, motor TVR je totiž uložen za přední nápravou, díky čemuž se podařilo dosáhnout ideálního vyvážení 50:50. Kromě toho disponuje nové TVR i velmi sofistikovaným podvozkem.
Místo výrazných nárazníků a masivních křídel vsadilo na ovlivnění aerodynamiky pomocí zcela rovné podlahy vozu, což by mělo pomoci s generováním přítlačné síly. K dobré agilitě by měla napomoci i 20" palcová kola na zadní nápravě a 19" palcová na přední. TVR se také pochlubilo inteligentní elektronikou, která by měla být schopna řidiči pomoci v mezních situacích.
Další oficiální informace ještě stále čekají na své odhalení, ovšem podle informací z Autoexpress by v první sérii vozů, tzv. Launch Edition, mělo být vyrobeno 500 kusů, přičemž některé jsou ještě stále "volné". Jejich interiér by měl být čalouněn kůží a chybět by neměl ani propracovaný infotainment.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.