Automobilka Nissan dnes odhalila zcela nový Leaf – podle jejích slov "nejvyspělejší elektromobil na světě" určený pro masový trh a ikonu firemní vize Inteligentní mobility. Čistě elektrický Leaf je vybaven mnoha chytrými technologiemi, mimo jiné je prvním Nissanem v Evropě, který přináší první prvky autonomního řízení. Mezi další technické inovace patří třeba e-Pedal, jenž umožňuje jezdit a brzdit zcela novým a plynulým způsobem. Úprav se dočkala i pohonná soustava, která nově nabízí dojezd až 378 km na jedno nabití.
Nový Leaf bude na trzích v Evropě v prodeji od ledna 2018.
„Nový Nissan LEAF je ikonou naší vize Inteligentní mobility, která je základem směřování značky do budoucnosti.“ řekl Hiroto Saikawa, prezident a výkonný ředitel společnosti Nissan. „Nový Nissan Leaf s vylepšeným dojezdem na jedno nabití v kombinaci s prvky autonomního řízení, jako je ProPILOT Park, a technologií jednoduchého ovládání e-Pedal, posiluje vedoucí postavení Nissanu v segmentu elektromobilů a připravuje značku na globální expanzi elektromobilů. Řada jeho silných stránek bude použita v dalších modelech Nissan v budoucnu.“
Vize Inteligentní mobility Nissan je firemním plánem pro budoucnost řízení a posílení role vozidla tak, aby bylo více než jen dopravním prostředkem. Vize Inteligentní mobility Nissan odráží to, jak se vůz řídí, jak se pohání a jak se integruje do společnosti.
Zcela nový Nissan Leaf je praktickým ztělesněním vize Inteligentní mobility Nissan, který průkopnicky zavádí prvky technologie autonomního řízení ProPilot, disponuje vyspělým, zcela elektrickým hnacím ústrojím a má jedinečnou schopnost připojovat se k budovám, a také je napájet.
Technologie Nissan Intelligent Power: elektrické hnací ústrojí
Ústředním bodem technologie Nissan Intelligent Power v novém Nissanu Leaf je jeho elektrické hnací ústrojí, které nabízí vyšší energetickou efektivitu, vyšší točivý moment a výkon přinášející dynamičtější jízdní vlastnosti. Toto nové hnací ústrojí doplňuje špičková sestava lithium-iontových baterií s vyšším výkonem a vyšší kapacitou uložení energie.
S vyšší energetickou efektivitou poskytuje nové elektrické hnací ústrojí ohromující, lineární jízdní vlastnosti s výkonem 110 kW. Točivý moment vzrostl na 320 Nm, což se příznivě projevuje v lepší akceleraci.
Dojezd nového modelu Leaf narostl na 378 km (Nový evropský jízdní cyklus) na jedno nabití. Pro ty, kteří chtějí jezdit se svým Nissanem Leaf ještě dále, uvede Nissan koncem roku 2018 na trh verzi s vyšším výkonem a kapacitou baterie za vyšší cenu. Tato verze poskytne ještě větší dojezd a zákazníci si tak budou moci vybrat variantu dojezdu podle svých potřeb.
Technologie Nissan Intelligent Driving: technologie navržené pro zvýšení požitku z jízdy, posílení bezpečnosti a omezení stresu
Nový Leaf disponuje třemi hlavními technologiemi Intelligent Driving. První je technologie autonomního řízení ProPILOT. Využívá se při jízdě v jednom jízdním pruhu na dálnici a přispívá k tomu, že jízda je snadnější, méně stresující a uvolněnější.
Druhá technologie, ProPILOT Park, mění způsob, jak lidé uvažují o parkování. Při aktivaci tato technologie převezme kontrolu nad veškerým řízením, zrychlováním, brzděním a řazením rychlostí a automaticky vůz umístí do parkovacího místa. Parkování tak bude pro všechny řidiče bez starostí a mnohem přesnější.
Třetí technologie, e-Pedal, je revoluční technologií, která mění způsob, jakým jezdíme. Umožňuje řidiči nastartovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavovat jednoduše působením na plynový pedál. Když je plynový pedál zcela uvolněný, postupně se aktivují rekuperační a mechanické brzdy a plynule vůz zastaví. Vůz si pak udržuje svou pozici, i v prudkých kopcích, až do opětovného sešlápnutí plynového pedálu. Vynikající odezva technologie e-Pedal umožňuje řidičům maximalizovat jejich požitek z jízdy, když pak mohou opět vyrazit dál.
V situacích vyžadujících agresivní brzdění je však nutné použít tradiční brzdový pedál.
Technologie Nissan Intelligent Integration: připojení energie z baterie k sociální infrastruktuře
Průkopnická vize společnosti Nissan o potenciálu elektromobilů však nekončí pohonem nového modelu Leaf. Baterie vozu lze rovněž použít jako mobilní zařízení k ukládání energie.
Systém funguje tak, že umožňuje majitelům elektromobilů Nissan připojit se k elektrické síti a hrát aktivní roli ve službách energetické sítě a poskytuje jim příležitost alternativního zdroje příjmu. Technologie vozidel v síti (Vehicle2Grid – V2G) dovoluje obousměrné dodávky energie a umožňuje elektromobily plně integrovat do národní elektrické sítě. Přispívá ke zlepšení schopnosti sítě zvládat obtížně předvídatelný přísun energie z obnovitelných zdrojů. Zajistí tak ještě širší integraci obnovitelných zdrojů energie a přispěje k jejich vyšší dostupnosti. Až se technologie V2G rozšíří, může úplně změnit pravidla hry pro majitele elektromobilů Nissan. Ti se totiž stanou aktivní skupinou ovlivňující dění na trhu s elektrickou energií.
Usilovat o udržitelnější společnost znamená přijímat lepší rozhodnutí každý den. Systém pro ukládání energie xStorage využívá kolektivní zkušeností těch nejlepších v oboru, aby byla spotřeba energie domácností efektivnější a udržitelnější. Systém xStorage Home ukládá energii v ekonomicky nejvýhodnějších obdobích dne a zároveň kontroluje, jak a kdy se tato energie využívá, čímž šetří zákazníkům peníze a zlepšuje fungování celého energetického systému. V jediném zařízení dokonale integruje veškerý hardware a software potřebný pro řízení a ukládání energie potřebné pro domácnost. Funguje jako energetická síť: jednotka xStorage Home se může nabíjet z elektrické sítě, anebo energii do sítě dodávat, čímž přináší flexibilitu potřebnou k dalšímu navyšování podílu obnovitelných zdrojů energie.
Zákazníci mohou rovněž využívat nově navržené rozhraní aplikace nového Nissanu Leaf pro chytré telefony, která jim umožní monitorovat stav nabití jejich vozidla, najít nejbližší nabíjecí stanici a předem vyhřát nebo vychladit vozidlo na ideální teplotu před vyjetím.
Design exteriéru: elegantní silueta s atraktivními technologickými rysy
Design nového modelu Leaf vyjadřuje progresivní přístup společnosti Nissan. Design byl inspirován konceptem IDS, který byl poprvé předveden na tokijském autosalonu 2015.
V přední části najdeme pro Nissan charakteristickou mřížku chladiče V-motion. Ta odkazuje na geny, které sdílí s dalšími globální bestselery Nissanu, jako je Nissan X-Trail a nejprodávanější crossover v Evropě Nissan Qashqai. Odlišuje se však modrou barvou mřížky, která je novým charakteristickým prvkem elektromobilů Nissan. Tzv. plovoucí střecha dodává vozu styl a pocit dynamiky. Štíhlé LED světlomety mají pro Nissan typický tvaru bumerangu.
Design interiéru: luxusnější dojem, pocit čistoty a ticha
Zcela přepracovaná kabina nového modelu Leaf působí vkusně a neokázale. Bylo toho dosaženo použitím vysoce kvalitních materiálů a celkovým řemeslným provedením, které propojuje „život na palubě“ s vytříbenými jízdními vlastnostmi.
Řidiči a cestující okamžitě ocení charakteristické výrazně modré prošívání sedadel, palubní desky a volantu a nový vzhled 7“ barevné (TFT) obrazovky. Také rozložení obrazovky bylo přepracováno, aby klíčové prvky, jako je technologie Safety Shield, stav nabití, ukazatel výkonu a informace audiosystému a navigačního systému, byly přehlednější. Do informačního a zábavního systému byly v některých zemích doplněny i systémy Apple CarPlay a Android Auto.
Technická data Pohonné ústrojí: Typ Baterie Lithium-iontová Kapacita 40 kWh Maximální výkon 110 kW(150 k) Maximální točivý moment 320 Nm Jízdní výkony: Dojezd 378 km Maximální rychlost 144 km/h Čas nabití (normální) 16 / 8 hodin ( 3 / 6 kW nabíječka) Čas nabití na 80% (rychlonabíjení) 40 minut Rozměry: Délka 4 480 mm Výška 1 535 / 1 545 mm Šířka 1 790 mm Hmotnost 1 535 kgNissan ČR
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?