Maserati zveřejnilo první oficiální snímky omlazeného modelu Ghibli, jehož premiéra teprve proběhne zítra, 25.08. na Chengdu Motor Show. Kromě omlazovací kůry se však Maserati dostalo i nové technologické výbavy, díky které by automobilka měla vstoupit do světa autonomních vozidel.
Jaké změny se tedy u modelu Ghibli odehrály? Vůz dostal zcela nový přední nárazník a upravenou masku, kterou nyní zdobí mnohem více chromových doplňků. Pokud se podíváme za přední kola, pak nově nalezneme dole na nárazníku nápis "GranLusso".
V zadní části se také událo pár změn, ovšem jsou méně výrazné. Jednou z nich je například nový nárazník s difuzorem v barvě vozu, díky čemuž by Maserati mělo získat "ostřejší rysy", než měl jeho předchůdce.
Zatímco na první pohled jsou změny víceméně mírné, Maserati se chlubí výrazným pokrokem v oblasti aerodynamiky. Mimo to ale došlo i na úpravy v oblasti elektroniky a technologie. Jednou z takových je například instalace nových LED světlometů s funkcí denního svícení,
Pokud jsme se dostali k technologiím, je také důležité zmínit, že řidič by měl mít k dispozici i řadu nových asistenčních systémů. Bohužel k nim nemáme žádné konkrétní specifikace, ale Maserati již údajně naznačilo, že společnost díky nim vstoupila do světa "autonomního řízení", jak informoval web CarScoops.
Co se týče pohonných jednotek, zde by k žádným změnám docházet nemělo. Zákazník si tak může vybrat mezi dvěma benzínovými dvakrát přeplňovanými motory V6 3.0 litru s výkonem 350 / 410 koní. K dispozici zůstává i starý známý naftový motor 3.0 litru V6 o výkonu 275 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?