Maserati zveřejnilo první oficiální snímky omlazeného modelu Ghibli, jehož premiéra teprve proběhne zítra, 25.08. na Chengdu Motor Show. Kromě omlazovací kůry se však Maserati dostalo i nové technologické výbavy, díky které by automobilka měla vstoupit do světa autonomních vozidel.
Jaké změny se tedy u modelu Ghibli odehrály? Vůz dostal zcela nový přední nárazník a upravenou masku, kterou nyní zdobí mnohem více chromových doplňků. Pokud se podíváme za přední kola, pak nově nalezneme dole na nárazníku nápis "GranLusso".
V zadní části se také událo pár změn, ovšem jsou méně výrazné. Jednou z nich je například nový nárazník s difuzorem v barvě vozu, díky čemuž by Maserati mělo získat "ostřejší rysy", než měl jeho předchůdce.
Zatímco na první pohled jsou změny víceméně mírné, Maserati se chlubí výrazným pokrokem v oblasti aerodynamiky. Mimo to ale došlo i na úpravy v oblasti elektroniky a technologie. Jednou z takových je například instalace nových LED světlometů s funkcí denního svícení,
Pokud jsme se dostali k technologiím, je také důležité zmínit, že řidič by měl mít k dispozici i řadu nových asistenčních systémů. Bohužel k nim nemáme žádné konkrétní specifikace, ale Maserati již údajně naznačilo, že společnost díky nim vstoupila do světa "autonomního řízení", jak informoval web CarScoops.
Co se týče pohonných jednotek, zde by k žádným změnám docházet nemělo. Zákazník si tak může vybrat mezi dvěma benzínovými dvakrát přeplňovanými motory V6 3.0 litru s výkonem 350 / 410 koní. K dispozici zůstává i starý známý naftový motor 3.0 litru V6 o výkonu 275 koní.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?