Název DeLorean má většina z nás spojený se zářivě lesklým nerezovým sporťákem, jehož vzhled nabízel více vzrušení, než jízda v něm. Nyní se však společnost DeLorean objevuje znovu na scéně, tentokrát s létajícím modelem VTOL nazvaným DR-7.
Společnost DeLorean Aerospace založil v roce 2012 Paul DeLorean, synovec Johna DeLoreana - zakladatele automobilky DeLorean, jejímž jediným modelem se stal vůz DMC-12. Ten se následně objevil ve filmové sérii Návrat do budoucnosti, díky které se stal známým po celém světě.
Ovšem zatímco ve filmech se DMC-12 vznášel jen díky filmovým efektům, nový DeLorean DR-7 by mohl létat i ve skutečnosti. Pomoci by mu v tom měla dvojice motorů, čtveřice skládacích křídel a kompaktní rozměry.
Ačkoliv neznáme váhu stroje, podle prvních informací by měl měřit 6 metrů na délku a s rozloženými křídly 5,6 metrů na šířku. Po složení křídel se však šířka zmenší na pouhých 2,3 metru, díky čemuž by se stroj měl vejít i do běžné garáže či na parkovací místo.
Skutečně zásadní součástí tohoto stroje je však dvojice motorů, které mohou být podle potřeby naklápěny. Díky tomu se může stroj vertikálně vznést, následně natočit své motory a pokračovat v cestě maximální rychlostí. Kromě toho by se ale nové motory měly pyšnit jednoduchostí a nízkou cenou ve srovnání se svými konkurenty. Podle prohlášení společnosti navíc motory vykazují vyšší výkonnost, spolehlivost a stabilitu.
Úctyhodné jsou i technické parametry pohonu. Podle DeLorean by akumulátory měly být schopny zajistit modelu DR-7 dostatek energie pro cestování rychlostí až 386 km/h. Dolet by se pak při rychlosti 241 km/h mohl pohybovat okolo 193 kilometrů.
Společnost se také chlubí speciálním patentovaným systémem pro řešení krizových situací, díky čemuž by DR-7 měl být použitelný pro soukromé účely i pro službu u přepravních společností či taxi-služeb.
Prozatím nejsou známa žádná data ohledně ceny či plánované realizace, ovšem již nyní existují dva modely v životní velikosti, které by měly prokázat životaschopnost celého konceptu. Na dálkově ovládaném prototypu se nyní pracuje.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.