Název DeLorean má většina z nás spojený se zářivě lesklým nerezovým sporťákem, jehož vzhled nabízel více vzrušení, než jízda v něm. Nyní se však společnost DeLorean objevuje znovu na scéně, tentokrát s létajícím modelem VTOL nazvaným DR-7.
Společnost DeLorean Aerospace založil v roce 2012 Paul DeLorean, synovec Johna DeLoreana - zakladatele automobilky DeLorean, jejímž jediným modelem se stal vůz DMC-12. Ten se následně objevil ve filmové sérii Návrat do budoucnosti, díky které se stal známým po celém světě.
Ovšem zatímco ve filmech se DMC-12 vznášel jen díky filmovým efektům, nový DeLorean DR-7 by mohl létat i ve skutečnosti. Pomoci by mu v tom měla dvojice motorů, čtveřice skládacích křídel a kompaktní rozměry.
Ačkoliv neznáme váhu stroje, podle prvních informací by měl měřit 6 metrů na délku a s rozloženými křídly 5,6 metrů na šířku. Po složení křídel se však šířka zmenší na pouhých 2,3 metru, díky čemuž by se stroj měl vejít i do běžné garáže či na parkovací místo.
Skutečně zásadní součástí tohoto stroje je však dvojice motorů, které mohou být podle potřeby naklápěny. Díky tomu se může stroj vertikálně vznést, následně natočit své motory a pokračovat v cestě maximální rychlostí. Kromě toho by se ale nové motory měly pyšnit jednoduchostí a nízkou cenou ve srovnání se svými konkurenty. Podle prohlášení společnosti navíc motory vykazují vyšší výkonnost, spolehlivost a stabilitu.
Úctyhodné jsou i technické parametry pohonu. Podle DeLorean by akumulátory měly být schopny zajistit modelu DR-7 dostatek energie pro cestování rychlostí až 386 km/h. Dolet by se pak při rychlosti 241 km/h mohl pohybovat okolo 193 kilometrů.
Společnost se také chlubí speciálním patentovaným systémem pro řešení krizových situací, díky čemuž by DR-7 měl být použitelný pro soukromé účely i pro službu u přepravních společností či taxi-služeb.
Prozatím nejsou známa žádná data ohledně ceny či plánované realizace, ovšem již nyní existují dva modely v životní velikosti, které by měly prokázat životaschopnost celého konceptu. Na dálkově ovládaném prototypu se nyní pracuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?