Název DeLorean má většina z nás spojený se zářivě lesklým nerezovým sporťákem, jehož vzhled nabízel více vzrušení, než jízda v něm. Nyní se však společnost DeLorean objevuje znovu na scéně, tentokrát s létajícím modelem VTOL nazvaným DR-7.
Společnost DeLorean Aerospace založil v roce 2012 Paul DeLorean, synovec Johna DeLoreana - zakladatele automobilky DeLorean, jejímž jediným modelem se stal vůz DMC-12. Ten se následně objevil ve filmové sérii Návrat do budoucnosti, díky které se stal známým po celém světě.
Ovšem zatímco ve filmech se DMC-12 vznášel jen díky filmovým efektům, nový DeLorean DR-7 by mohl létat i ve skutečnosti. Pomoci by mu v tom měla dvojice motorů, čtveřice skládacích křídel a kompaktní rozměry.
Ačkoliv neznáme váhu stroje, podle prvních informací by měl měřit 6 metrů na délku a s rozloženými křídly 5,6 metrů na šířku. Po složení křídel se však šířka zmenší na pouhých 2,3 metru, díky čemuž by se stroj měl vejít i do běžné garáže či na parkovací místo.
Skutečně zásadní součástí tohoto stroje je však dvojice motorů, které mohou být podle potřeby naklápěny. Díky tomu se může stroj vertikálně vznést, následně natočit své motory a pokračovat v cestě maximální rychlostí. Kromě toho by se ale nové motory měly pyšnit jednoduchostí a nízkou cenou ve srovnání se svými konkurenty. Podle prohlášení společnosti navíc motory vykazují vyšší výkonnost, spolehlivost a stabilitu.
Úctyhodné jsou i technické parametry pohonu. Podle DeLorean by akumulátory měly být schopny zajistit modelu DR-7 dostatek energie pro cestování rychlostí až 386 km/h. Dolet by se pak při rychlosti 241 km/h mohl pohybovat okolo 193 kilometrů.
Společnost se také chlubí speciálním patentovaným systémem pro řešení krizových situací, díky čemuž by DR-7 měl být použitelný pro soukromé účely i pro službu u přepravních společností či taxi-služeb.
Prozatím nejsou známa žádná data ohledně ceny či plánované realizace, ovšem již nyní existují dva modely v životní velikosti, které by měly prokázat životaschopnost celého konceptu. Na dálkově ovládaném prototypu se nyní pracuje.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.