Nabídka vozidel řady Passat by se v příštím roce mohla rozrůst o další výkonný kousek, jehož vzhled a technika by měly vycházet z konceptu Passat GT. Ten automobilka Volkswagen představila na autosalonu v Los Angeles již v roce 2016.
Podle webu Digital Trend, kterému se povedlo získat vyjádření přímo od zástupce Volkswagenu, by se nový Volkswagen GT měl držet konceptu, který automobilka představila na autosalonu Los Angeles v roce 2016. Tato designová studie byla postavena na americké specifikaci Volkswagenu Passat, který se vyrábí v Tennessee, a měla být určena pouze pro americký trh.
Pro ten by měla být určena i produkční verze Passatu GT, ovšem tlak z Evropy by to mohl ještě změnit. Co se vzhledu týče, měl by se nový Passat GT odlišovat černými zrcátky, decentním spoilerem na víku kufru a červenou linkou kolem černé masky, která je spjata zejména s vozy Golf GTI. Chybět nebudou ani specificky designovaná kola a cestující potěší sportovní sedadla.
Pod kapotou modelu GT by se měl ukrývat standardní motor Volkswagen VR6 o objemu 3.6 litru s výkonem 280 koní. Ten bude s největší pravděpodobností spojen s DSG převodovkou, která bude posílat výkon na přední kola. O variantě 4Motion, jako v případě Golfu R, se prozatím neuvažuje.
Co se však zjistit nepodařilo, je předpokládané datum odhalení nového Passatu GT. Podle Digital Trends by představení mohlo proběhnout na internetu v průběhu několika týdnů, nebo až na autosalonu v Los Angeles, který se koná v listopadu.
Na showroomech v USA by se však první Passaty GT měly objevit ještě před koncem roku a jejich cena by se měla pohybovat okolo 30 000 dolarů, tedy cca 667 000 korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?