Nabídka vozidel řady Passat by se v příštím roce mohla rozrůst o další výkonný kousek, jehož vzhled a technika by měly vycházet z konceptu Passat GT. Ten automobilka Volkswagen představila na autosalonu v Los Angeles již v roce 2016.
Podle webu Digital Trend, kterému se povedlo získat vyjádření přímo od zástupce Volkswagenu, by se nový Volkswagen GT měl držet konceptu, který automobilka představila na autosalonu Los Angeles v roce 2016. Tato designová studie byla postavena na americké specifikaci Volkswagenu Passat, který se vyrábí v Tennessee, a měla být určena pouze pro americký trh.
Pro ten by měla být určena i produkční verze Passatu GT, ovšem tlak z Evropy by to mohl ještě změnit. Co se vzhledu týče, měl by se nový Passat GT odlišovat černými zrcátky, decentním spoilerem na víku kufru a červenou linkou kolem černé masky, která je spjata zejména s vozy Golf GTI. Chybět nebudou ani specificky designovaná kola a cestující potěší sportovní sedadla.
Pod kapotou modelu GT by se měl ukrývat standardní motor Volkswagen VR6 o objemu 3.6 litru s výkonem 280 koní. Ten bude s největší pravděpodobností spojen s DSG převodovkou, která bude posílat výkon na přední kola. O variantě 4Motion, jako v případě Golfu R, se prozatím neuvažuje.
Co se však zjistit nepodařilo, je předpokládané datum odhalení nového Passatu GT. Podle Digital Trends by představení mohlo proběhnout na internetu v průběhu několika týdnů, nebo až na autosalonu v Los Angeles, který se koná v listopadu.
Na showroomech v USA by se však první Passaty GT měly objevit ještě před koncem roku a jejich cena by se měla pohybovat okolo 30 000 dolarů, tedy cca 667 000 korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.