Nabídka vozidel řady Passat by se v příštím roce mohla rozrůst o další výkonný kousek, jehož vzhled a technika by měly vycházet z konceptu Passat GT. Ten automobilka Volkswagen představila na autosalonu v Los Angeles již v roce 2016.
Podle webu Digital Trend, kterému se povedlo získat vyjádření přímo od zástupce Volkswagenu, by se nový Volkswagen GT měl držet konceptu, který automobilka představila na autosalonu Los Angeles v roce 2016. Tato designová studie byla postavena na americké specifikaci Volkswagenu Passat, který se vyrábí v Tennessee, a měla být určena pouze pro americký trh.
Pro ten by měla být určena i produkční verze Passatu GT, ovšem tlak z Evropy by to mohl ještě změnit. Co se vzhledu týče, měl by se nový Passat GT odlišovat černými zrcátky, decentním spoilerem na víku kufru a červenou linkou kolem černé masky, která je spjata zejména s vozy Golf GTI. Chybět nebudou ani specificky designovaná kola a cestující potěší sportovní sedadla.
Pod kapotou modelu GT by se měl ukrývat standardní motor Volkswagen VR6 o objemu 3.6 litru s výkonem 280 koní. Ten bude s největší pravděpodobností spojen s DSG převodovkou, která bude posílat výkon na přední kola. O variantě 4Motion, jako v případě Golfu R, se prozatím neuvažuje.
Co se však zjistit nepodařilo, je předpokládané datum odhalení nového Passatu GT. Podle Digital Trends by představení mohlo proběhnout na internetu v průběhu několika týdnů, nebo až na autosalonu v Los Angeles, který se koná v listopadu.
Na showroomech v USA by se však první Passaty GT měly objevit ještě před koncem roku a jejich cena by se měla pohybovat okolo 30 000 dolarů, tedy cca 667 000 korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?