Autosalon ve Frankfurtu se kvapem blíží a spolu s tím se objevují i stále další novinky, které by se zde mohly představit. Kromě dříve avizovaného oficiálního představení vozů BMW M5 a BMW i8 Roadster bychom se zde mohli dočkat i dlouho očekávaného SUV BMW X7 se třemi řadami sedadel a pohonem na palivové články.
Informaci o možné prezentaci dlouho očekávaného BMW X7 na autosalonu ve Frankfurtu přinesl BMW blog. Právě podle jeho informací by se zde mohlo SUV X7 představit jak se třemi řadami sedadel, tak s pohonným systémem využívajícím palivových článků, který by se zřejmě mohl dostat i do produkčních automobilu.
BMW pracuje na této technologii již řadu let. Mezi lety 2005 až 2007 také automobilka nabízela vůz "Hydrogen 7", tedy BMW řady 7 poháněné právě technologií vodíkových palivových článků. Kromě toho také automobilka ukázala vodíkem poháněné BMW i8 a prototyp vodíkového BMW řady 5 GT, které bylo vyvíjeno od roku 2012 a představeno v roce 2015.
Vývoj vodíkových článků také přivedl BMW ke spolupráci s Toyotou, která se touto technologií také výrazně zabývá. Jedním z výsledků této spolupráce je vývoj nových sportovních automobilů, které nahradí jak německé BMW Z4, tak japonskou Toyotu Supra.
Nové BMW X7 by pod kapotou mohlo ukrývat vodíkový pohonný systém právě z konceptu řady 5 GT. Nicméně zda to tak bude si budeme muset pár let počkat. Nahrává tomu však starší prohlášení ředitele vývojového centra BMW, podle kterého nemá smysl instalovat palivové články do menších automobilů, než je řada 5.
BMW řady X7 by bylo největší a pravděpodobně i nejluxusnější SUV z nabídky mnichovské automobilky, které by cílilo by zákazníky, o jejichž pozornost se v současné době přetahují vozy jako Bentley Bentayga či Range Rover. S nimi by X7 měla sdílet i schopnosti v terénu.
Výroba X7 by podle všeho probíhala v závodě Spartanburg v USA, kde se v současnosti produkují vozy BMW X3, X4, X5 a X6. Kromě palivových článků by měla být k mání také ve variantě benzín, nafta a plug-in hybrid, přičemž poslední jmenovaná pohonná jednotka by zřejmě pocházela z vozu BMW 740e. Pokud se automobil ve Frankfurtu skutečně představí, očekává se spuštění výroby v průběhu příštího roku a první modely by se mohly začít prodávat od roku 2019.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.