Autosalon ve Frankfurtu se kvapem blíží a spolu s tím se objevují i stále další novinky, které by se zde mohly představit. Kromě dříve avizovaného oficiálního představení vozů BMW M5 a BMW i8 Roadster bychom se zde mohli dočkat i dlouho očekávaného SUV BMW X7 se třemi řadami sedadel a pohonem na palivové články.
Informaci o možné prezentaci dlouho očekávaného BMW X7 na autosalonu ve Frankfurtu přinesl BMW blog. Právě podle jeho informací by se zde mohlo SUV X7 představit jak se třemi řadami sedadel, tak s pohonným systémem využívajícím palivových článků, který by se zřejmě mohl dostat i do produkčních automobilu.
BMW pracuje na této technologii již řadu let. Mezi lety 2005 až 2007 také automobilka nabízela vůz "Hydrogen 7", tedy BMW řady 7 poháněné právě technologií vodíkových palivových článků. Kromě toho také automobilka ukázala vodíkem poháněné BMW i8 a prototyp vodíkového BMW řady 5 GT, které bylo vyvíjeno od roku 2012 a představeno v roce 2015.
Vývoj vodíkových článků také přivedl BMW ke spolupráci s Toyotou, která se touto technologií také výrazně zabývá. Jedním z výsledků této spolupráce je vývoj nových sportovních automobilů, které nahradí jak německé BMW Z4, tak japonskou Toyotu Supra.
Nové BMW X7 by pod kapotou mohlo ukrývat vodíkový pohonný systém právě z konceptu řady 5 GT. Nicméně zda to tak bude si budeme muset pár let počkat. Nahrává tomu však starší prohlášení ředitele vývojového centra BMW, podle kterého nemá smysl instalovat palivové články do menších automobilů, než je řada 5.
BMW řady X7 by bylo největší a pravděpodobně i nejluxusnější SUV z nabídky mnichovské automobilky, které by cílilo by zákazníky, o jejichž pozornost se v současné době přetahují vozy jako Bentley Bentayga či Range Rover. S nimi by X7 měla sdílet i schopnosti v terénu.
Výroba X7 by podle všeho probíhala v závodě Spartanburg v USA, kde se v současnosti produkují vozy BMW X3, X4, X5 a X6. Kromě palivových článků by měla být k mání také ve variantě benzín, nafta a plug-in hybrid, přičemž poslední jmenovaná pohonná jednotka by zřejmě pocházela z vozu BMW 740e. Pokud se automobil ve Frankfurtu skutečně představí, očekává se spuštění výroby v průběhu příštího roku a první modely by se mohly začít prodávat od roku 2019.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.