Autosalon ve Frankfurtu se kvapem blíží a spolu s tím se objevují i stále další novinky, které by se zde mohly představit. Kromě dříve avizovaného oficiálního představení vozů BMW M5 a BMW i8 Roadster bychom se zde mohli dočkat i dlouho očekávaného SUV BMW X7 se třemi řadami sedadel a pohonem na palivové články.
Informaci o možné prezentaci dlouho očekávaného BMW X7 na autosalonu ve Frankfurtu přinesl BMW blog. Právě podle jeho informací by se zde mohlo SUV X7 představit jak se třemi řadami sedadel, tak s pohonným systémem využívajícím palivových článků, který by se zřejmě mohl dostat i do produkčních automobilu.
BMW pracuje na této technologii již řadu let. Mezi lety 2005 až 2007 také automobilka nabízela vůz "Hydrogen 7", tedy BMW řady 7 poháněné právě technologií vodíkových palivových článků. Kromě toho také automobilka ukázala vodíkem poháněné BMW i8 a prototyp vodíkového BMW řady 5 GT, které bylo vyvíjeno od roku 2012 a představeno v roce 2015.
Vývoj vodíkových článků také přivedl BMW ke spolupráci s Toyotou, která se touto technologií také výrazně zabývá. Jedním z výsledků této spolupráce je vývoj nových sportovních automobilů, které nahradí jak německé BMW Z4, tak japonskou Toyotu Supra.
Nové BMW X7 by pod kapotou mohlo ukrývat vodíkový pohonný systém právě z konceptu řady 5 GT. Nicméně zda to tak bude si budeme muset pár let počkat. Nahrává tomu však starší prohlášení ředitele vývojového centra BMW, podle kterého nemá smysl instalovat palivové články do menších automobilů, než je řada 5.
BMW řady X7 by bylo největší a pravděpodobně i nejluxusnější SUV z nabídky mnichovské automobilky, které by cílilo by zákazníky, o jejichž pozornost se v současné době přetahují vozy jako Bentley Bentayga či Range Rover. S nimi by X7 měla sdílet i schopnosti v terénu.
Výroba X7 by podle všeho probíhala v závodě Spartanburg v USA, kde se v současnosti produkují vozy BMW X3, X4, X5 a X6. Kromě palivových článků by měla být k mání také ve variantě benzín, nafta a plug-in hybrid, přičemž poslední jmenovaná pohonná jednotka by zřejmě pocházela z vozu BMW 740e. Pokud se automobil ve Frankfurtu skutečně představí, očekává se spuštění výroby v průběhu příštího roku a první modely by se mohly začít prodávat od roku 2019.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.