Autosalon ve Frankfurtu se kvapem blíží a spolu s tím se objevují i stále další novinky, které by se zde mohly představit. Kromě dříve avizovaného oficiálního představení vozů BMW M5 a BMW i8 Roadster bychom se zde mohli dočkat i dlouho očekávaného SUV BMW X7 se třemi řadami sedadel a pohonem na palivové články.
Informaci o možné prezentaci dlouho očekávaného BMW X7 na autosalonu ve Frankfurtu přinesl BMW blog. Právě podle jeho informací by se zde mohlo SUV X7 představit jak se třemi řadami sedadel, tak s pohonným systémem využívajícím palivových článků, který by se zřejmě mohl dostat i do produkčních automobilu.
BMW pracuje na této technologii již řadu let. Mezi lety 2005 až 2007 také automobilka nabízela vůz "Hydrogen 7", tedy BMW řady 7 poháněné právě technologií vodíkových palivových článků. Kromě toho také automobilka ukázala vodíkem poháněné BMW i8 a prototyp vodíkového BMW řady 5 GT, které bylo vyvíjeno od roku 2012 a představeno v roce 2015.
Vývoj vodíkových článků také přivedl BMW ke spolupráci s Toyotou, která se touto technologií také výrazně zabývá. Jedním z výsledků této spolupráce je vývoj nových sportovních automobilů, které nahradí jak německé BMW Z4, tak japonskou Toyotu Supra.
Nové BMW X7 by pod kapotou mohlo ukrývat vodíkový pohonný systém právě z konceptu řady 5 GT. Nicméně zda to tak bude si budeme muset pár let počkat. Nahrává tomu však starší prohlášení ředitele vývojového centra BMW, podle kterého nemá smysl instalovat palivové články do menších automobilů, než je řada 5.
BMW řady X7 by bylo největší a pravděpodobně i nejluxusnější SUV z nabídky mnichovské automobilky, které by cílilo by zákazníky, o jejichž pozornost se v současné době přetahují vozy jako Bentley Bentayga či Range Rover. S nimi by X7 měla sdílet i schopnosti v terénu.
Výroba X7 by podle všeho probíhala v závodě Spartanburg v USA, kde se v současnosti produkují vozy BMW X3, X4, X5 a X6. Kromě palivových článků by měla být k mání také ve variantě benzín, nafta a plug-in hybrid, přičemž poslední jmenovaná pohonná jednotka by zřejmě pocházela z vozu BMW 740e. Pokud se automobil ve Frankfurtu skutečně představí, očekává se spuštění výroby v průběhu příštího roku a první modely by se mohly začít prodávat od roku 2019.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?