Včerejší den odstartoval doslova stěhování národů, před kterým odborníci varovali již s předstihem. Situace na evropských dálnicích není vůbec jednoduchá. Kdo mohl a odjezd na dovolenou odložil, udělal dobře.
Aktuálně se začínají tvořit dlouhé kolony při cestě do Chorvatska a v samotném Chorvatsku ve směru na jih země. Cestu blokují turisté z několika zemí a postupem času se situace lepšit nebude.
Maďarsko hlásí kolony na hranicích ve směru od Vídně, dále na dálnici M1 u města Györ ve směru na Budapešť a silný provoz je u města Mosonmagyaróvár v téže směru.
Rakousko má aktuálně kolony kolem Salzburgu, na Taurenské dálnici A10 ve směru na Villach. Před tunelem Karawanken je 10 km kolona ve směru do Slovinska a silný provoz vidíme i ve Vídni.
Ve Slovinsku už je několikahodinové zdržení na hraničním přechodu Macelj ve směru do Chorvatska a již zcela zkolabovala doprava na cestě z města Koper na Istrii přes hraniční přechody Dragonja a Plovanija. Dopravní nehodu vyšetřují policisté na dálnici A1 zhruba 20 km před Ljubljanou ve směru od Mariboru.
Chorvatsko má kolony kolem Záhřebu, pomalu jede kolona na dálnici A1 od Záhřebu až Bosiljevo směrem na jih. Další kolona se začíná tvořit před tunelem Malá Kapela ve směru na Split a Makarskou. Před tunelem Sveti Rok se stala dopravní nehoda ve směru na Záhřeb a začínají se obousměrně tvořit kolony vozidel. Kolona se také tvoří před mostem na ostrov Krk a v Makarské.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.