Včerejší den odstartoval doslova stěhování národů, před kterým odborníci varovali již s předstihem. Situace na evropských dálnicích není vůbec jednoduchá. Kdo mohl a odjezd na dovolenou odložil, udělal dobře.
Aktuálně se začínají tvořit dlouhé kolony při cestě do Chorvatska a v samotném Chorvatsku ve směru na jih země. Cestu blokují turisté z několika zemí a postupem času se situace lepšit nebude.
Maďarsko hlásí kolony na hranicích ve směru od Vídně, dále na dálnici M1 u města Györ ve směru na Budapešť a silný provoz je u města Mosonmagyaróvár v téže směru.
Rakousko má aktuálně kolony kolem Salzburgu, na Taurenské dálnici A10 ve směru na Villach. Před tunelem Karawanken je 10 km kolona ve směru do Slovinska a silný provoz vidíme i ve Vídni.
Ve Slovinsku už je několikahodinové zdržení na hraničním přechodu Macelj ve směru do Chorvatska a již zcela zkolabovala doprava na cestě z města Koper na Istrii přes hraniční přechody Dragonja a Plovanija. Dopravní nehodu vyšetřují policisté na dálnici A1 zhruba 20 km před Ljubljanou ve směru od Mariboru.
Chorvatsko má kolony kolem Záhřebu, pomalu jede kolona na dálnici A1 od Záhřebu až Bosiljevo směrem na jih. Další kolona se začíná tvořit před tunelem Malá Kapela ve směru na Split a Makarskou. Před tunelem Sveti Rok se stala dopravní nehoda ve směru na Záhřeb a začínají se obousměrně tvořit kolony vozidel. Kolona se také tvoří před mostem na ostrov Krk a v Makarské.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?