Toyota testovala na Nürburgringu tajemný vůz. V sedanu ukrytém pod kamufláží novináři portálu Best Car identifikovali Toyotu Crown nové generace. Tento jediný sedan se zadním náhonem na japonském trhu má stejnou platformu jako Lexus GS.
Předpokládá se, že nová Toyota Crown bude využívat velkou platformu ze série TNGA, modifikaci platformy Lexusu LC a LS. Evropští zákazníci Toyoty znají architekturu TNGA v její střední verzi GA-C z modelů Prius, Prius Plug-in Hybrid a Toyota C-HR. Díky ní mají velmi tuhou karosérii (Prius má konstrukci o 60 procent tužší než předchozí model), ale i nízké těžiště a komfortní a pevné řízení.
Portál Best Car také informuje, že soutěžní tým Toyota GAZOO Racing pro Toyotu Crown zpracovává sportovní GR s turbomotorem V6 a výztužemi karosérie a podvozku. Sportovní Crown se má na trhu objevit v roce 2019 jako konkurence Mercedesu AMG, BMW série M nebo Audi RS.
Toyota Crown se vyrábí od roku 1955. Jde o plnohodnotnou luxusní limuzínu dostupnou v Japonsku a na některých asijských trzích. Nový model zkonstruovaný na platformě TNGA nahradí 14. generaci, která se prodává od roku 2012.
Vůz se vyrábí v továrně Motomachi, kde vznikal i supervůz Lexus LFA a kde se v současné době produkuje vodíková Toyota Mirai a sportovní kupé Lexus LC.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?