Toyota testovala na Nürburgringu tajemný vůz. V sedanu ukrytém pod kamufláží novináři portálu Best Car identifikovali Toyotu Crown nové generace. Tento jediný sedan se zadním náhonem na japonském trhu má stejnou platformu jako Lexus GS.
Předpokládá se, že nová Toyota Crown bude využívat velkou platformu ze série TNGA, modifikaci platformy Lexusu LC a LS. Evropští zákazníci Toyoty znají architekturu TNGA v její střední verzi GA-C z modelů Prius, Prius Plug-in Hybrid a Toyota C-HR. Díky ní mají velmi tuhou karosérii (Prius má konstrukci o 60 procent tužší než předchozí model), ale i nízké těžiště a komfortní a pevné řízení.
Portál Best Car také informuje, že soutěžní tým Toyota GAZOO Racing pro Toyotu Crown zpracovává sportovní GR s turbomotorem V6 a výztužemi karosérie a podvozku. Sportovní Crown se má na trhu objevit v roce 2019 jako konkurence Mercedesu AMG, BMW série M nebo Audi RS.
Toyota Crown se vyrábí od roku 1955. Jde o plnohodnotnou luxusní limuzínu dostupnou v Japonsku a na některých asijských trzích. Nový model zkonstruovaný na platformě TNGA nahradí 14. generaci, která se prodává od roku 2012.
Vůz se vyrábí v továrně Motomachi, kde vznikal i supervůz Lexus LFA a kde se v současné době produkuje vodíková Toyota Mirai a sportovní kupé Lexus LC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.