Nový sporťák, na kterém pracuje tradiční britská automobilka TVR, by podle posledních informací mohl svým poměrem váhy a výkonu trumfnout i zavedené hráče v segmentu, do kterého spadá i Porsche 911 Turbo, Aston Martin Vantage GT8 nebo Jaguar F-Type SVR.
Podle posledních informací, se kterými přišel britský web Autocar, by nové TVR mohlo vážit pouhých 1,200 kilogramů, přičemž pod jeho kapotou by se měl usadit 5 litrový motor V8 Cosworth. Výsledkem by měl být poměr cca 400 koňských sil na tunu, což by znamenalo, že osmiválec pod kapotou bude disponovat výkonem cca 480 koňských sil.
V současném světě sportovních aut sice výkon pod 500 koní nezní nijak oslnivě, ovšem zde přichází ke slovu nízká váh. Právě díky poměru váhy a výkonu by se nové TVR mohlo snadno stát rivalem vozů jako je Porsche 911 Turbo S, Aston Martin Vantage GT8, Maserati GranTurismo MC Stradale nebo Jaguar F-Type SVR.
Nové TVR by tak mohlo být schopno akcelerace z 0 na 100 km/h v časech okolo 4 vteřin a maximální rychlost by mohla být až 231 km/h. Ostatně jak se vyjádřil John Chasey z TVR, při vyvíjení vozu a stanovení výkonu byli konstruktéři velmi ambiciózní a důslední.
Cíle při stanovování váhy/výkonu, velikosti, praktičnosti a kvality byly již od samého počátku stanoveny velmi vysoko, neboť nové TVR se bude muset prosadit ve velmi konkurenčním prostředí. Podle slov Johna Chaseyho však výsledný vůz splňuje všechny stanovené požadavky a některé dokonce překonává.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?