Nový sporťák, na kterém pracuje tradiční britská automobilka TVR, by podle posledních informací mohl svým poměrem váhy a výkonu trumfnout i zavedené hráče v segmentu, do kterého spadá i Porsche 911 Turbo, Aston Martin Vantage GT8 nebo Jaguar F-Type SVR.
Podle posledních informací, se kterými přišel britský web Autocar, by nové TVR mohlo vážit pouhých 1,200 kilogramů, přičemž pod jeho kapotou by se měl usadit 5 litrový motor V8 Cosworth. Výsledkem by měl být poměr cca 400 koňských sil na tunu, což by znamenalo, že osmiválec pod kapotou bude disponovat výkonem cca 480 koňských sil.
V současném světě sportovních aut sice výkon pod 500 koní nezní nijak oslnivě, ovšem zde přichází ke slovu nízká váh. Právě díky poměru váhy a výkonu by se nové TVR mohlo snadno stát rivalem vozů jako je Porsche 911 Turbo S, Aston Martin Vantage GT8, Maserati GranTurismo MC Stradale nebo Jaguar F-Type SVR.
Nové TVR by tak mohlo být schopno akcelerace z 0 na 100 km/h v časech okolo 4 vteřin a maximální rychlost by mohla být až 231 km/h. Ostatně jak se vyjádřil John Chasey z TVR, při vyvíjení vozu a stanovení výkonu byli konstruktéři velmi ambiciózní a důslední.
Cíle při stanovování váhy/výkonu, velikosti, praktičnosti a kvality byly již od samého počátku stanoveny velmi vysoko, neboť nové TVR se bude muset prosadit ve velmi konkurenčním prostředí. Podle slov Johna Chaseyho však výsledný vůz splňuje všechny stanovené požadavky a některé dokonce překonává.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?