Již za 125 dnů bude na autosalonu v Los Angeles představen zcela nový Jeep Wrangler 2018, který by měl představit řadu novinek. Na co se tedy můžeme těšit u jednoho z posledních skutečných, všestranných a stylových off-roadů?
Automobily značky Jeep dlouhou dobu patřily k tomu nejlepšímu, s čím můžete vyrazit na jakoukoliv cestu. Postupem času však však ztratily svou drsnou slupku a stala se z nich obyčejná SUV sloužící k odvozu sousedových dětí do školky. Model Wrangler si však své drsňáctví zachoval, takže se nelze divit, že je o něj tak obrovský zájem.
Nekonečnou studnicí informací je zejména JL Wrangler Forum, kde jsme se už například dozvěděli, že představení nového Wrangleru proběhne za 127 dnů na autosalonu v LA a do prodeje by se první kusy mohly dostat již v prosinci tohoto roku.
Standardní pohonnou jednotkou by se měl stát upravený 3.6 litrový motor V6, který bude spojen s manuální či automatickou šestistupňovou převodovkou. K dispozici však bude i přeplňovaný benzínový dvoulitrový čtyřválec, který bude dodáván pouze s automatickou převodovkou. Dieselové motory dorazí až v roce 2019, neboť nejdřív musí projít certifikací EPA.
Výraznými novinkami u Wrangleru by měl být delší rozvor náprav, startování tlačítkem nebo pneumatiky o rozměru 33 palců. Wrangler by měl také dostat elektricky ovládanou posuvnou pevnou střechu, ta by však měla být k dispozici až od roku 2018.
Wrangler tak bude skutečně zajímavým vozem, který toho bude mít zřejmě hodně co nabídnout. Spousta lidí je však ale zvědavá hlavně na to, jak se konstruktérům povede upravit ikonický Wrangler do doby emisních a ekologických limitů, ale zároveň zachovat jeho terénní vlastnosti a drsnou image nebojácného off-roadu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?