Již za 125 dnů bude na autosalonu v Los Angeles představen zcela nový Jeep Wrangler 2018, který by měl představit řadu novinek. Na co se tedy můžeme těšit u jednoho z posledních skutečných, všestranných a stylových off-roadů?
Automobily značky Jeep dlouhou dobu patřily k tomu nejlepšímu, s čím můžete vyrazit na jakoukoliv cestu. Postupem času však však ztratily svou drsnou slupku a stala se z nich obyčejná SUV sloužící k odvozu sousedových dětí do školky. Model Wrangler si však své drsňáctví zachoval, takže se nelze divit, že je o něj tak obrovský zájem.
Nekonečnou studnicí informací je zejména JL Wrangler Forum, kde jsme se už například dozvěděli, že představení nového Wrangleru proběhne za 127 dnů na autosalonu v LA a do prodeje by se první kusy mohly dostat již v prosinci tohoto roku.
Standardní pohonnou jednotkou by se měl stát upravený 3.6 litrový motor V6, který bude spojen s manuální či automatickou šestistupňovou převodovkou. K dispozici však bude i přeplňovaný benzínový dvoulitrový čtyřválec, který bude dodáván pouze s automatickou převodovkou. Dieselové motory dorazí až v roce 2019, neboť nejdřív musí projít certifikací EPA.
Výraznými novinkami u Wrangleru by měl být delší rozvor náprav, startování tlačítkem nebo pneumatiky o rozměru 33 palců. Wrangler by měl také dostat elektricky ovládanou posuvnou pevnou střechu, ta by však měla být k dispozici až od roku 2018.
Wrangler tak bude skutečně zajímavým vozem, který toho bude mít zřejmě hodně co nabídnout. Spousta lidí je však ale zvědavá hlavně na to, jak se konstruktérům povede upravit ikonický Wrangler do doby emisních a ekologických limitů, ale zároveň zachovat jeho terénní vlastnosti a drsnou image nebojácného off-roadu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.