Již za 125 dnů bude na autosalonu v Los Angeles představen zcela nový Jeep Wrangler 2018, který by měl představit řadu novinek. Na co se tedy můžeme těšit u jednoho z posledních skutečných, všestranných a stylových off-roadů?
Automobily značky Jeep dlouhou dobu patřily k tomu nejlepšímu, s čím můžete vyrazit na jakoukoliv cestu. Postupem času však však ztratily svou drsnou slupku a stala se z nich obyčejná SUV sloužící k odvozu sousedových dětí do školky. Model Wrangler si však své drsňáctví zachoval, takže se nelze divit, že je o něj tak obrovský zájem.
Nekonečnou studnicí informací je zejména JL Wrangler Forum, kde jsme se už například dozvěděli, že představení nového Wrangleru proběhne za 127 dnů na autosalonu v LA a do prodeje by se první kusy mohly dostat již v prosinci tohoto roku.
Standardní pohonnou jednotkou by se měl stát upravený 3.6 litrový motor V6, který bude spojen s manuální či automatickou šestistupňovou převodovkou. K dispozici však bude i přeplňovaný benzínový dvoulitrový čtyřválec, který bude dodáván pouze s automatickou převodovkou. Dieselové motory dorazí až v roce 2019, neboť nejdřív musí projít certifikací EPA.
Výraznými novinkami u Wrangleru by měl být delší rozvor náprav, startování tlačítkem nebo pneumatiky o rozměru 33 palců. Wrangler by měl také dostat elektricky ovládanou posuvnou pevnou střechu, ta by však měla být k dispozici až od roku 2018.
Wrangler tak bude skutečně zajímavým vozem, který toho bude mít zřejmě hodně co nabídnout. Spousta lidí je však ale zvědavá hlavně na to, jak se konstruktérům povede upravit ikonický Wrangler do doby emisních a ekologických limitů, ale zároveň zachovat jeho terénní vlastnosti a drsnou image nebojácného off-roadu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?