Znovuzrozená společnost Alpine, odnož automobilky Renault zaměřená na sportovní vozy, potvrdila vývoj svého sportovního SUV, které by mělo konkurovat vozům jako Porsche Macan. Pokud by se SUV Alpine ujalo, mohlo by pomoci financovat vývoj dalších sportovních kupé.
Ačkoliv nedávno znovuzrozená automobilka Alpine ještě ani nezačala s prodejem svého prvního sportovního kupé A110, již pracuje na druhém voze, kterým by mělo být SUV. Tuto informaci přinesl web AutoExpress, který ji získal přímo z vnitřního prostředí automobilky.
Ačkoliv se může zdát zarážející, že Alpine jakožto výrobce sportovních automobilů vyvíjí SUV, doba si to zkrátka žádá. Jistě není potřeba znovu připomínat, jak hladový je trh po SUV a kolik těchto modelů vyvíjí konkurence.
SUV Alpine by si přesto chtělo zachovat sportovnost a punc výjimečnosti. A předpoklady k tomu má automobilka skvělé, neboť jako součást společnosti Renault má přístup k technice sdílené v rámci spolupráce Renault-Nissan.
Co se pohonu týče, s největší pravděpodobností by mělo být nové SUV dostupné s pohonem zadních nebo všech kol. Pod kapotou by mohl být ukryt přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru s výkonem 300 koní, který se nám zanedlouho představí v Méganu RS. O větších motorech zatím zprávy nejsou, ovšem mohlo by dojít k nasazení hybridů či elektromotorů.
Kromě motoru by však s Méganem RS mohlo nové SUV Alpine sdílet i snahu zachovat si co nejnižší hmotnost a manévrovatelnost by měl zlepšit systém zatáčení všech kol.
Co se vzhledu týče, na internetu se dá nalézt několik různých grafických konceptů. My jsme nalezli několik nejlepších z YouTube, které si můžete prohlédnout v galerii. Všechny koncepty však počítají s přední maskou se čtyřmi světlomety, která se inspiruje sportovním kupé A110.
Jak to s SUV Alpine dopadne si však ještě pár let počkáme. Podle prvotních informací by vůz mohl na trh dorazit v roce 2019 a jeho největšími konkurenty by mělo být Porsche Macan či Alfa Romeo Stelvio.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.