Znovuzrozená společnost Alpine, odnož automobilky Renault zaměřená na sportovní vozy, potvrdila vývoj svého sportovního SUV, které by mělo konkurovat vozům jako Porsche Macan. Pokud by se SUV Alpine ujalo, mohlo by pomoci financovat vývoj dalších sportovních kupé.
Ačkoliv nedávno znovuzrozená automobilka Alpine ještě ani nezačala s prodejem svého prvního sportovního kupé A110, již pracuje na druhém voze, kterým by mělo být SUV. Tuto informaci přinesl web AutoExpress, který ji získal přímo z vnitřního prostředí automobilky.
Ačkoliv se může zdát zarážející, že Alpine jakožto výrobce sportovních automobilů vyvíjí SUV, doba si to zkrátka žádá. Jistě není potřeba znovu připomínat, jak hladový je trh po SUV a kolik těchto modelů vyvíjí konkurence.
SUV Alpine by si přesto chtělo zachovat sportovnost a punc výjimečnosti. A předpoklady k tomu má automobilka skvělé, neboť jako součást společnosti Renault má přístup k technice sdílené v rámci spolupráce Renault-Nissan.
Co se pohonu týče, s největší pravděpodobností by mělo být nové SUV dostupné s pohonem zadních nebo všech kol. Pod kapotou by mohl být ukryt přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru s výkonem 300 koní, který se nám zanedlouho představí v Méganu RS. O větších motorech zatím zprávy nejsou, ovšem mohlo by dojít k nasazení hybridů či elektromotorů.
Kromě motoru by však s Méganem RS mohlo nové SUV Alpine sdílet i snahu zachovat si co nejnižší hmotnost a manévrovatelnost by měl zlepšit systém zatáčení všech kol.
Co se vzhledu týče, na internetu se dá nalézt několik různých grafických konceptů. My jsme nalezli několik nejlepších z YouTube, které si můžete prohlédnout v galerii. Všechny koncepty však počítají s přední maskou se čtyřmi světlomety, která se inspiruje sportovním kupé A110.
Jak to s SUV Alpine dopadne si však ještě pár let počkáme. Podle prvotních informací by vůz mohl na trh dorazit v roce 2019 a jeho největšími konkurenty by mělo být Porsche Macan či Alfa Romeo Stelvio.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.