Znovuzrozená společnost Alpine, odnož automobilky Renault zaměřená na sportovní vozy, potvrdila vývoj svého sportovního SUV, které by mělo konkurovat vozům jako Porsche Macan. Pokud by se SUV Alpine ujalo, mohlo by pomoci financovat vývoj dalších sportovních kupé.
Ačkoliv nedávno znovuzrozená automobilka Alpine ještě ani nezačala s prodejem svého prvního sportovního kupé A110, již pracuje na druhém voze, kterým by mělo být SUV. Tuto informaci přinesl web AutoExpress, který ji získal přímo z vnitřního prostředí automobilky.
Ačkoliv se může zdát zarážející, že Alpine jakožto výrobce sportovních automobilů vyvíjí SUV, doba si to zkrátka žádá. Jistě není potřeba znovu připomínat, jak hladový je trh po SUV a kolik těchto modelů vyvíjí konkurence.
SUV Alpine by si přesto chtělo zachovat sportovnost a punc výjimečnosti. A předpoklady k tomu má automobilka skvělé, neboť jako součást společnosti Renault má přístup k technice sdílené v rámci spolupráce Renault-Nissan.
Co se pohonu týče, s největší pravděpodobností by mělo být nové SUV dostupné s pohonem zadních nebo všech kol. Pod kapotou by mohl být ukryt přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru s výkonem 300 koní, který se nám zanedlouho představí v Méganu RS. O větších motorech zatím zprávy nejsou, ovšem mohlo by dojít k nasazení hybridů či elektromotorů.
Kromě motoru by však s Méganem RS mohlo nové SUV Alpine sdílet i snahu zachovat si co nejnižší hmotnost a manévrovatelnost by měl zlepšit systém zatáčení všech kol.
Co se vzhledu týče, na internetu se dá nalézt několik různých grafických konceptů. My jsme nalezli několik nejlepších z YouTube, které si můžete prohlédnout v galerii. Všechny koncepty však počítají s přední maskou se čtyřmi světlomety, která se inspiruje sportovním kupé A110.
Jak to s SUV Alpine dopadne si však ještě pár let počkáme. Podle prvotních informací by vůz mohl na trh dorazit v roce 2019 a jeho největšími konkurenty by mělo být Porsche Macan či Alfa Romeo Stelvio.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.