Znovuzrozená společnost Alpine, odnož automobilky Renault zaměřená na sportovní vozy, potvrdila vývoj svého sportovního SUV, které by mělo konkurovat vozům jako Porsche Macan. Pokud by se SUV Alpine ujalo, mohlo by pomoci financovat vývoj dalších sportovních kupé.
Ačkoliv nedávno znovuzrozená automobilka Alpine ještě ani nezačala s prodejem svého prvního sportovního kupé A110, již pracuje na druhém voze, kterým by mělo být SUV. Tuto informaci přinesl web AutoExpress, který ji získal přímo z vnitřního prostředí automobilky.
Ačkoliv se může zdát zarážející, že Alpine jakožto výrobce sportovních automobilů vyvíjí SUV, doba si to zkrátka žádá. Jistě není potřeba znovu připomínat, jak hladový je trh po SUV a kolik těchto modelů vyvíjí konkurence.
SUV Alpine by si přesto chtělo zachovat sportovnost a punc výjimečnosti. A předpoklady k tomu má automobilka skvělé, neboť jako součást společnosti Renault má přístup k technice sdílené v rámci spolupráce Renault-Nissan.
Co se pohonu týče, s největší pravděpodobností by mělo být nové SUV dostupné s pohonem zadních nebo všech kol. Pod kapotou by mohl být ukryt přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru s výkonem 300 koní, který se nám zanedlouho představí v Méganu RS. O větších motorech zatím zprávy nejsou, ovšem mohlo by dojít k nasazení hybridů či elektromotorů.
Kromě motoru by však s Méganem RS mohlo nové SUV Alpine sdílet i snahu zachovat si co nejnižší hmotnost a manévrovatelnost by měl zlepšit systém zatáčení všech kol.
Co se vzhledu týče, na internetu se dá nalézt několik různých grafických konceptů. My jsme nalezli několik nejlepších z YouTube, které si můžete prohlédnout v galerii. Všechny koncepty však počítají s přední maskou se čtyřmi světlomety, která se inspiruje sportovním kupé A110.
Jak to s SUV Alpine dopadne si však ještě pár let počkáme. Podle prvotních informací by vůz mohl na trh dorazit v roce 2019 a jeho největšími konkurenty by mělo být Porsche Macan či Alfa Romeo Stelvio.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.