Automobilka Hyundai konečně odhalila svůj nový kompaktní crossover nesoucí název Kona. Premiéru si vůz odbyl zatím jen v Asii, brzy se však dočká i Evropa. Už teď však víme, jaké rozměry, motory či prvky výbavy můžeme očekávat.
Mnoho lidí se bálo, aby design tohoto vozu nedopadl stejně tragicky, jako v případě nového Jeepu Cherokee. Drobné ukázky a uniklé fotky tomu sice dlouho naznačovaly, přesto nyní vypadá Kona vcelku líbivě. Ještě aby ne, když její název odkazuje na nádhernou část Havajských ostrovů.
Ačkoliv se jedná o vůz z kategorie SUV, nabídne Kona vcelku kompaktní rozměry. Na délku měří 4,165 mm, široká je 1,800 mm a na výšku naměříme 1,550 mm. Díky možnosti zvolit si mezi pohonem předních kol nebo 4x4 navíc nebude Kona odsouzena jen k jízdě ve městě ale bude si moci dovolit i jízdu v lehčím terénu.
Pod kapotou by se měl na většině trhů objevit jako základ atmosferický čtyřválec o objemu 2.0 l s výkonem 149 koní. Nejsilnější variantu bude představovat přeplňovaný motor o objemu 1.6 litru, který nabídne výkon 177 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 vteřiny. Speciálně pro Evropu je určen tříválcový přeplňovaný motor o objemu 1.0 litru s výkonem 120 koní.
Velkým překvapením se stala řada technických novinek, kterou je novinka vybavena. Uvnitř nalezneme propracovaný infotainment systém s 4G připojením a obrazovkou o velikosti 5"/7"/8" palců. Konektivita Apple CarPlay a Android Auto je samozřejmě standardem. Majitelé telefonů s bezdrátovým nabíjením se navíc mohou těšit na nabíjení bez otravných kabelů.
Velký pokrok udělala Hyundai i v oblasti bezpečnostních systémů. Uvnitř se řidič může těšit na tzv. Head-Up display s informacemi ze systému vozu i navigace. Během jízda pak potěší asistence systémů jako např. udržování jízdy v pruhu, automatické vypnutí dálkových světel, sledování mrtvého úhlu, atd. Vůz je zkrátka protkán mnoha senzory i několika kamerami, které vám při řízení rozhodně pomohou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?