Automobilka Hyundai konečně odhalila svůj nový kompaktní crossover nesoucí název Kona. Premiéru si vůz odbyl zatím jen v Asii, brzy se však dočká i Evropa. Už teď však víme, jaké rozměry, motory či prvky výbavy můžeme očekávat.
Mnoho lidí se bálo, aby design tohoto vozu nedopadl stejně tragicky, jako v případě nového Jeepu Cherokee. Drobné ukázky a uniklé fotky tomu sice dlouho naznačovaly, přesto nyní vypadá Kona vcelku líbivě. Ještě aby ne, když její název odkazuje na nádhernou část Havajských ostrovů.
Ačkoliv se jedná o vůz z kategorie SUV, nabídne Kona vcelku kompaktní rozměry. Na délku měří 4,165 mm, široká je 1,800 mm a na výšku naměříme 1,550 mm. Díky možnosti zvolit si mezi pohonem předních kol nebo 4x4 navíc nebude Kona odsouzena jen k jízdě ve městě ale bude si moci dovolit i jízdu v lehčím terénu.
Pod kapotou by se měl na většině trhů objevit jako základ atmosferický čtyřválec o objemu 2.0 l s výkonem 149 koní. Nejsilnější variantu bude představovat přeplňovaný motor o objemu 1.6 litru, který nabídne výkon 177 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 vteřiny. Speciálně pro Evropu je určen tříválcový přeplňovaný motor o objemu 1.0 litru s výkonem 120 koní.
Velkým překvapením se stala řada technických novinek, kterou je novinka vybavena. Uvnitř nalezneme propracovaný infotainment systém s 4G připojením a obrazovkou o velikosti 5"/7"/8" palců. Konektivita Apple CarPlay a Android Auto je samozřejmě standardem. Majitelé telefonů s bezdrátovým nabíjením se navíc mohou těšit na nabíjení bez otravných kabelů.
Velký pokrok udělala Hyundai i v oblasti bezpečnostních systémů. Uvnitř se řidič může těšit na tzv. Head-Up display s informacemi ze systému vozu i navigace. Během jízda pak potěší asistence systémů jako např. udržování jízdy v pruhu, automatické vypnutí dálkových světel, sledování mrtvého úhlu, atd. Vůz je zkrátka protkán mnoha senzory i několika kamerami, které vám při řízení rozhodně pomohou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.