Automobilka Hyundai konečně odhalila svůj nový kompaktní crossover nesoucí název Kona. Premiéru si vůz odbyl zatím jen v Asii, brzy se však dočká i Evropa. Už teď však víme, jaké rozměry, motory či prvky výbavy můžeme očekávat.
Mnoho lidí se bálo, aby design tohoto vozu nedopadl stejně tragicky, jako v případě nového Jeepu Cherokee. Drobné ukázky a uniklé fotky tomu sice dlouho naznačovaly, přesto nyní vypadá Kona vcelku líbivě. Ještě aby ne, když její název odkazuje na nádhernou část Havajských ostrovů.
Ačkoliv se jedná o vůz z kategorie SUV, nabídne Kona vcelku kompaktní rozměry. Na délku měří 4,165 mm, široká je 1,800 mm a na výšku naměříme 1,550 mm. Díky možnosti zvolit si mezi pohonem předních kol nebo 4x4 navíc nebude Kona odsouzena jen k jízdě ve městě ale bude si moci dovolit i jízdu v lehčím terénu.
Pod kapotou by se měl na většině trhů objevit jako základ atmosferický čtyřválec o objemu 2.0 l s výkonem 149 koní. Nejsilnější variantu bude představovat přeplňovaný motor o objemu 1.6 litru, který nabídne výkon 177 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 vteřiny. Speciálně pro Evropu je určen tříválcový přeplňovaný motor o objemu 1.0 litru s výkonem 120 koní.
Velkým překvapením se stala řada technických novinek, kterou je novinka vybavena. Uvnitř nalezneme propracovaný infotainment systém s 4G připojením a obrazovkou o velikosti 5"/7"/8" palců. Konektivita Apple CarPlay a Android Auto je samozřejmě standardem. Majitelé telefonů s bezdrátovým nabíjením se navíc mohou těšit na nabíjení bez otravných kabelů.
Velký pokrok udělala Hyundai i v oblasti bezpečnostních systémů. Uvnitř se řidič může těšit na tzv. Head-Up display s informacemi ze systému vozu i navigace. Během jízda pak potěší asistence systémů jako např. udržování jízdy v pruhu, automatické vypnutí dálkových světel, sledování mrtvého úhlu, atd. Vůz je zkrátka protkán mnoha senzory i několika kamerami, které vám při řízení rozhodně pomohou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.