Nový elektromobil z dílny společnosti Fisker, s názvem EMotion, konečně odhalil svou tvář. Stalo se tak na Twitterovém účtu samotného Henrika Fiskera. Podle jeho slov má jít o ten vůbec nejpokročilejší elektromobil na trhu.
Tohle je oficiálně první fotka nového elektromobilu Fisker Karma. Pokud máte pocit, že svým vzhledem se od svého konkurenta v podobě Tesly příliš neliší, nejste úplně daleko od pravdy. Většina elektromobilů totiž využívá podobného tvaru karoserie pro zachování co nejlepší aerodynamiky. Narozdíl od většina konkurentů ale nabídne tzv. "Butterfly doors".
Fisker EMotion: World's most advanced EV. 400 mile + range, 9 min fast charging, autonomous & connected. Very proud of what we are creating! pic.twitter.com/7xWneZwMaT
— Henrik Fisker (@FiskerOfficial) 10. června 2017
Henrik Fisker zveřejnil první fotku EMotion na svém Twitterovém účtu a dodal, že dojezd tohoto vozidla bude činit přes 400 mil (643 km +) a nabíjení nebude trvat déle než devět minut - to ale samozřejmě záleží na zdroji, který majitel k napájení použije.
I tak ale půjde o technologicky velmi pokročilý stroj. Mimo jiné se máme dočkat i autonomních funkcí, kterým bude pomáhat LIDAR v přední masce. O jaký stupeň autonomního řízení půjde jsme se ale nedozvěděli.
I tak ovšem vypadá Fisker velmi zdařile. Pozor si však bude muset dát na Teslu, která neustále roste na žebříčcích popularity a finanční hodnoty.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.