Honda nás při představování nového Civicu pořádně napíná. Nejdříve nám ukázala pár fotografií, později nás informovala o tom, že je nový Type R nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu. Až nyní, po přibližně třech měsících, máme k dispozici další informace.
Se sériovou výrobou nového Civicu Type R se začne letos v létě a výroba bude probíhat na montážních linkách ve městě Swindon v Anglii. Odsud se bude nový Civic exportovat po celé Evropě a na další trhy po celém světě, včetně Japonska a poprvé v historii i do Severní Ameriky.
Srdce vozu tvoří přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr poskytující výkon 320 koní a 400N.m točivého momentu. Distribuován bude výhradně s šestistupňovou převodovkou. Zrychlení z 0 - 100 km/h trvá novému Civicu přesně 5,7 vteřiny. Pokud budeme testovat maximální rychlost, ručička tachometru se zastaví na 272 km/h. Předpokládaná průměrná spotřeba se odhaduje na 7,7 l/100km.
Nový Civic Type R je kompaktní hatchback, který svými rozměry přesahuje svého předchůdce. Díky sportovnímu kitu je na první pohled dobře rozpoznatelný a na silnici si jej s běžným modelem určitě nikdo nesplete. K dispozici bude mít spousty asistenčních systémů, včetně sady technologií aktivní bezpečnosti.
Zatímco ve Velké Británii budou ceny nového Civicu Type R začínat na 900.000,-, ve Spojených státech to bude 790.000,-.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.