Honda nás při představování nového Civicu pořádně napíná. Nejdříve nám ukázala pár fotografií, později nás informovala o tom, že je nový Type R nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu. Až nyní, po přibližně třech měsících, máme k dispozici další informace.
Se sériovou výrobou nového Civicu Type R se začne letos v létě a výroba bude probíhat na montážních linkách ve městě Swindon v Anglii. Odsud se bude nový Civic exportovat po celé Evropě a na další trhy po celém světě, včetně Japonska a poprvé v historii i do Severní Ameriky.
Srdce vozu tvoří přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr poskytující výkon 320 koní a 400N.m točivého momentu. Distribuován bude výhradně s šestistupňovou převodovkou. Zrychlení z 0 - 100 km/h trvá novému Civicu přesně 5,7 vteřiny. Pokud budeme testovat maximální rychlost, ručička tachometru se zastaví na 272 km/h. Předpokládaná průměrná spotřeba se odhaduje na 7,7 l/100km.
Nový Civic Type R je kompaktní hatchback, který svými rozměry přesahuje svého předchůdce. Díky sportovnímu kitu je na první pohled dobře rozpoznatelný a na silnici si jej s běžným modelem určitě nikdo nesplete. K dispozici bude mít spousty asistenčních systémů, včetně sady technologií aktivní bezpečnosti.
Zatímco ve Velké Británii budou ceny nového Civicu Type R začínat na 900.000,-, ve Spojených státech to bude 790.000,-.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.