Když automobilka BMW v tichosti ukončila výrobu šestkové řady, měla již v záloze novinku Tou je řada osm, která naváže na sportovní kupé vyráběné v devadesátých letech.
Nové BMW osmé řady se má představit již 26. května na akci Concorso d’Eleganza Villa d’Este, přesto se designér Jan Peisert pustil do grafického zpracování reálné podoby nového kupé.
Ke své práci využil obrysy vozu, které mnichovská automobilka uvolnila asi před týdnem a několik "špionážních" záběrů maskovaného vozu, který se proháněl po silnicích, okruzích nebo městech. To vše zpracoval pomocí grafického programu Photoshop a nechal nás prohlédnout si možnou budoucí podobu klasického kupé řady 8 i odvozeného ostrého modelu M8, jehož existence stále není potvrzená.
Prozatím o řadě 8 víme jen to, že má nahradit řadu 6 a vozy budou postaveny na platformě CLAR, kterou využívají i vozy řady 5 a 7. Pod kapotou se očekávají podobné motory jako používají obě zmíněné řady. Na vrcholu nabídky by ale mohl stát 6,6 litrový model V12 o výkonu 601 koní a 799 Nm točivého momentu.
Nová řada vozidel by měla být vpuštěna na trh začátkem příštího roku s cenou okolo 150,000 Eur, tedy necelé čtyři miliony korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.