Po letech marného čekání na nový mladoboleslavský vůz v karoserii kupé přicházejí dobré zprávy. Škodovka veřejně potvrdila, že plánuje výrobu vozu se sportovními tvary, který by měl navázat na Škodu 110 R.
Britskému motoristickému serveru AutoExpress potvrdil tuto zprávu Christian Strube, vedoucí oddělení technického vývoje. Podle jeho slov bychom se měli dočkat nového sportovního kupé, které se představí spolu se čtyřmi dalšími elektrickými vozy, jejichž prodej plánuje Škoda Auto zahájit do roku 2025 - jak oznámila během představení konceptu Vision E.
Celé odhalení přišlo celkem nevinně. Během rozhovoru se Christian Strube ohradil proti tomu, že vozy Škoda byly vždy zaměřeny jen na funkčnost a praktičnost. Jako příklad vozu, který cílil spíš na radost řidiče za volantem, uvedl Škodu 110 R ze sedmdesátých let. Když se redaktor AutoExpress zeptal, zda Škoda neplánuje podobný vůz jako 110 R, Strube překvapivě odpověděl že ano, ovšem bude půjde o elektromobil.
Kdy bychom se sportovního kupé mohli dočkat ale neupřesnil. Jasné je pouze to, že přijde v rámci pěti elektromobilů, které Škoda plánuje uvést na trh do roku 2025. Ovšem nedělejme si iluze, že s kupé bude automobilka pospíchat. Mnohem pravděpodobněji nejdříve přijde elektrické Citigo, které se očekává již v roce 2019. V roce 2020 se očekává SUV vycházející z Vision E. Poté by mohl přijít rodinný vůz v podobě elektrické Octavie / Fabia a minimálně ještě jedno SUV, neboť jde o neustále populárnější segment. Až poté se dá očekávat kupé.
Co nás čeká pod jeho kapotou je jedna velká neznámá. S určitostí víme jen to, že kupé bude stát na platformě MEB, která bude používána pro elektromobily napříč celým koncernem VW. Otázkou ale zůstíví, zda se Škoda opravdu pokusí přiblížit staré 110 R a vsadí na pohon pohon zadní nápravy, nebo bude nové kupé předokolka/čtyřkolka.
Pro připomenutí, první mladoboleslavský elektrický koncept, SUV Vision E, slibuje výkon 225 kW (305 k), pohon všech kol a dojezd až 500 kilometrů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.