Po letech marného čekání na nový mladoboleslavský vůz v karoserii kupé přicházejí dobré zprávy. Škodovka veřejně potvrdila, že plánuje výrobu vozu se sportovními tvary, který by měl navázat na Škodu 110 R.
Britskému motoristickému serveru AutoExpress potvrdil tuto zprávu Christian Strube, vedoucí oddělení technického vývoje. Podle jeho slov bychom se měli dočkat nového sportovního kupé, které se představí spolu se čtyřmi dalšími elektrickými vozy, jejichž prodej plánuje Škoda Auto zahájit do roku 2025 - jak oznámila během představení konceptu Vision E.
Celé odhalení přišlo celkem nevinně. Během rozhovoru se Christian Strube ohradil proti tomu, že vozy Škoda byly vždy zaměřeny jen na funkčnost a praktičnost. Jako příklad vozu, který cílil spíš na radost řidiče za volantem, uvedl Škodu 110 R ze sedmdesátých let. Když se redaktor AutoExpress zeptal, zda Škoda neplánuje podobný vůz jako 110 R, Strube překvapivě odpověděl že ano, ovšem bude půjde o elektromobil.
Kdy bychom se sportovního kupé mohli dočkat ale neupřesnil. Jasné je pouze to, že přijde v rámci pěti elektromobilů, které Škoda plánuje uvést na trh do roku 2025. Ovšem nedělejme si iluze, že s kupé bude automobilka pospíchat. Mnohem pravděpodobněji nejdříve přijde elektrické Citigo, které se očekává již v roce 2019. V roce 2020 se očekává SUV vycházející z Vision E. Poté by mohl přijít rodinný vůz v podobě elektrické Octavie / Fabia a minimálně ještě jedno SUV, neboť jde o neustále populárnější segment. Až poté se dá očekávat kupé.
Co nás čeká pod jeho kapotou je jedna velká neznámá. S určitostí víme jen to, že kupé bude stát na platformě MEB, která bude používána pro elektromobily napříč celým koncernem VW. Otázkou ale zůstíví, zda se Škoda opravdu pokusí přiblížit staré 110 R a vsadí na pohon pohon zadní nápravy, nebo bude nové kupé předokolka/čtyřkolka.
Pro připomenutí, první mladoboleslavský elektrický koncept, SUV Vision E, slibuje výkon 225 kW (305 k), pohon všech kol a dojezd až 500 kilometrů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.