Po letech marného čekání na nový mladoboleslavský vůz v karoserii kupé přicházejí dobré zprávy. Škodovka veřejně potvrdila, že plánuje výrobu vozu se sportovními tvary, který by měl navázat na Škodu 110 R.
Britskému motoristickému serveru AutoExpress potvrdil tuto zprávu Christian Strube, vedoucí oddělení technického vývoje. Podle jeho slov bychom se měli dočkat nového sportovního kupé, které se představí spolu se čtyřmi dalšími elektrickými vozy, jejichž prodej plánuje Škoda Auto zahájit do roku 2025 - jak oznámila během představení konceptu Vision E.
Celé odhalení přišlo celkem nevinně. Během rozhovoru se Christian Strube ohradil proti tomu, že vozy Škoda byly vždy zaměřeny jen na funkčnost a praktičnost. Jako příklad vozu, který cílil spíš na radost řidiče za volantem, uvedl Škodu 110 R ze sedmdesátých let. Když se redaktor AutoExpress zeptal, zda Škoda neplánuje podobný vůz jako 110 R, Strube překvapivě odpověděl že ano, ovšem bude půjde o elektromobil.
Kdy bychom se sportovního kupé mohli dočkat ale neupřesnil. Jasné je pouze to, že přijde v rámci pěti elektromobilů, které Škoda plánuje uvést na trh do roku 2025. Ovšem nedělejme si iluze, že s kupé bude automobilka pospíchat. Mnohem pravděpodobněji nejdříve přijde elektrické Citigo, které se očekává již v roce 2019. V roce 2020 se očekává SUV vycházející z Vision E. Poté by mohl přijít rodinný vůz v podobě elektrické Octavie / Fabia a minimálně ještě jedno SUV, neboť jde o neustále populárnější segment. Až poté se dá očekávat kupé.
Co nás čeká pod jeho kapotou je jedna velká neznámá. S určitostí víme jen to, že kupé bude stát na platformě MEB, která bude používána pro elektromobily napříč celým koncernem VW. Otázkou ale zůstíví, zda se Škoda opravdu pokusí přiblížit staré 110 R a vsadí na pohon pohon zadní nápravy, nebo bude nové kupé předokolka/čtyřkolka.
Pro připomenutí, první mladoboleslavský elektrický koncept, SUV Vision E, slibuje výkon 225 kW (305 k), pohon všech kol a dojezd až 500 kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?