Po letech marného čekání na nový mladoboleslavský vůz v karoserii kupé přicházejí dobré zprávy. Škodovka veřejně potvrdila, že plánuje výrobu vozu se sportovními tvary, který by měl navázat na Škodu 110 R.
Britskému motoristickému serveru AutoExpress potvrdil tuto zprávu Christian Strube, vedoucí oddělení technického vývoje. Podle jeho slov bychom se měli dočkat nového sportovního kupé, které se představí spolu se čtyřmi dalšími elektrickými vozy, jejichž prodej plánuje Škoda Auto zahájit do roku 2025 - jak oznámila během představení konceptu Vision E.
Celé odhalení přišlo celkem nevinně. Během rozhovoru se Christian Strube ohradil proti tomu, že vozy Škoda byly vždy zaměřeny jen na funkčnost a praktičnost. Jako příklad vozu, který cílil spíš na radost řidiče za volantem, uvedl Škodu 110 R ze sedmdesátých let. Když se redaktor AutoExpress zeptal, zda Škoda neplánuje podobný vůz jako 110 R, Strube překvapivě odpověděl že ano, ovšem bude půjde o elektromobil.
Kdy bychom se sportovního kupé mohli dočkat ale neupřesnil. Jasné je pouze to, že přijde v rámci pěti elektromobilů, které Škoda plánuje uvést na trh do roku 2025. Ovšem nedělejme si iluze, že s kupé bude automobilka pospíchat. Mnohem pravděpodobněji nejdříve přijde elektrické Citigo, které se očekává již v roce 2019. V roce 2020 se očekává SUV vycházející z Vision E. Poté by mohl přijít rodinný vůz v podobě elektrické Octavie / Fabia a minimálně ještě jedno SUV, neboť jde o neustále populárnější segment. Až poté se dá očekávat kupé.
Co nás čeká pod jeho kapotou je jedna velká neznámá. S určitostí víme jen to, že kupé bude stát na platformě MEB, která bude používána pro elektromobily napříč celým koncernem VW. Otázkou ale zůstíví, zda se Škoda opravdu pokusí přiblížit staré 110 R a vsadí na pohon pohon zadní nápravy, nebo bude nové kupé předokolka/čtyřkolka.
Pro připomenutí, první mladoboleslavský elektrický koncept, SUV Vision E, slibuje výkon 225 kW (305 k), pohon všech kol a dojezd až 500 kilometrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.