Dnes byl po dlouhých dnech očekávání konečně představen Karoq. Nové kompaktní SUV z dílny mladoboleslavských návrhářů nabídne mnoho novinek. Pojďme se tedy podívat na ty, které nám byly představeny během prezentace vozu.
Škoda Karoq nabídne opravdu královský prostor. Nový model měří 4 382 mm na délku, 1 841 mm na šířku a 1 605 mm na výšku. Zvětšené rozměry karoserie jdou ku prospěchu cestujícím. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 69 mm. Rozvor náprav 2 638 mm (u verze s pohonem všech kol 2 630 mm) naznačuje velkorysý vnitřní prostor.
Zavazadlový prostor má v základním uspořádání interiéru objem 521 l. Při sklopení zadních sedadlech vzroste objem na 1630 l. S volitelně dodávaným systémem sedadel VarioFlex se základní velikost kufru pohybuje od 479 do 588 litrů. VarioFlex se skládá ze tří samostatných, individuálně nastavitelných sedadel, která lze v případě potřeby dokonce i zcela vyjmout. Maximální využitelný objem po vyjmutí sedadel činí 1 810 l.
Co se pohonného ústrojí týče, už nyní víme, že pod kapotou se dočkáme benzínového tříválce 1,0TSI o výkonu 85 kW (115 koní) a čtyřválce o výkonu 110 kW (150 koní). Naftové motory budou zastoupeny jednotkami o obsahu 1,6 TDI o výkonu 85 kW (115 koní) a 2,0TDI o výkonu 110 kW (150 koní) nebo 140 kW (190 koní) a s kroutícím momentem 400 Nm. Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a mají přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. Jsou mimořádně úsporné a plní emisní normu EU 6. Zákazníci si navíc mohou vybrat, zda chtějí manuální šestistupňovou převodovku, nebo sedmistupňovou převodovku DSG. Volitelný pohon všech kol je samozřejmostí.
Díky inovativním řešením patří ŠKODA KAROQ v oblasti konektivity na vrchol segmentu. Infotainment nabízí vysoce moderní funkce i rozhraní a vybaven je kapacitními dotykovými displeji. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WiFi-hotspot. Pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení na bázi v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu. S ním mohou být pasažéři připojeni k internetu či posílat e-maily ze svých telefonů a tabletů.
Nové mobilní on-line služby ŠKODA Connect jsou rozdělené do dvou kategorií: Infotainment Online sloužící pro informace a navigaci a služby Care Connect, které pomáhají při poruchách a v nouzi. Tlačítko automatického Tísňového volání (Emergency Call), které v Evropě patří ke standardní výbavě až od roku 2018, je součástí výbavy na přání v rámci služby Care Connect již dnes. Další on-line služby fungují prostřednictvím aplikace ŠKODA Connect App. S nimi lze vůz pomocí chytrého telefonu na dálku kontrolovat, konfigurovat a třeba také najít, kde jste ho zaparkovali.
Poprvé ve voze značky ŠKODA bude k dispozici tzv. Digital Instrument Panel, který řidiči vozu ŠKODA KAROQ umožňuje nastavit některé z uspořádání velkoplošného displeje v přístrojovém panelu.
ŠKODA KAROQ nabízí od výbavy Ambition volitelně Full-LED světlomety s čirou optikou. V interiéru vytváří odpovídající světelnou atmosféru nové LED-ambientní osvětlení v dekoračních lištách dveří a palubní desky, které lze nastavit v některém z deseti odstínů.
S bezpečnou jízdou budou řidiči pomáhat asistenční systémy, mezi které bude patřit front Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist, Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist. Adaptivní tempomat je schopný pracovat do rychlosti 210 km/h.
Během vytváření nového Karoqu bylo také použito několik Simply Clever řešení, které známe z minulých modelů. Patří mezi ně například oblíbená škrabka ledu ve víčku palivové nádrže, deštník pod sedačkou spolujezdce, baterka v kufru, atd.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?