Dnes byl po dlouhých dnech očekávání konečně představen Karoq. Nové kompaktní SUV z dílny mladoboleslavských návrhářů nabídne mnoho novinek. Pojďme se tedy podívat na ty, které nám byly představeny během prezentace vozu.
Škoda Karoq nabídne opravdu královský prostor. Nový model měří 4 382 mm na délku, 1 841 mm na šířku a 1 605 mm na výšku. Zvětšené rozměry karoserie jdou ku prospěchu cestujícím. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 69 mm. Rozvor náprav 2 638 mm (u verze s pohonem všech kol 2 630 mm) naznačuje velkorysý vnitřní prostor.
Zavazadlový prostor má v základním uspořádání interiéru objem 521 l. Při sklopení zadních sedadlech vzroste objem na 1630 l. S volitelně dodávaným systémem sedadel VarioFlex se základní velikost kufru pohybuje od 479 do 588 litrů. VarioFlex se skládá ze tří samostatných, individuálně nastavitelných sedadel, která lze v případě potřeby dokonce i zcela vyjmout. Maximální využitelný objem po vyjmutí sedadel činí 1 810 l.
Co se pohonného ústrojí týče, už nyní víme, že pod kapotou se dočkáme benzínového tříválce 1,0TSI o výkonu 85 kW (115 koní) a čtyřválce o výkonu 110 kW (150 koní). Naftové motory budou zastoupeny jednotkami o obsahu 1,6 TDI o výkonu 85 kW (115 koní) a 2,0TDI o výkonu 110 kW (150 koní) nebo 140 kW (190 koní) a s kroutícím momentem 400 Nm. Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a mají přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. Jsou mimořádně úsporné a plní emisní normu EU 6. Zákazníci si navíc mohou vybrat, zda chtějí manuální šestistupňovou převodovku, nebo sedmistupňovou převodovku DSG. Volitelný pohon všech kol je samozřejmostí.
Díky inovativním řešením patří ŠKODA KAROQ v oblasti konektivity na vrchol segmentu. Infotainment nabízí vysoce moderní funkce i rozhraní a vybaven je kapacitními dotykovými displeji. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WiFi-hotspot. Pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení na bázi v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu. S ním mohou být pasažéři připojeni k internetu či posílat e-maily ze svých telefonů a tabletů.
Nové mobilní on-line služby ŠKODA Connect jsou rozdělené do dvou kategorií: Infotainment Online sloužící pro informace a navigaci a služby Care Connect, které pomáhají při poruchách a v nouzi. Tlačítko automatického Tísňového volání (Emergency Call), které v Evropě patří ke standardní výbavě až od roku 2018, je součástí výbavy na přání v rámci služby Care Connect již dnes. Další on-line služby fungují prostřednictvím aplikace ŠKODA Connect App. S nimi lze vůz pomocí chytrého telefonu na dálku kontrolovat, konfigurovat a třeba také najít, kde jste ho zaparkovali.
Poprvé ve voze značky ŠKODA bude k dispozici tzv. Digital Instrument Panel, který řidiči vozu ŠKODA KAROQ umožňuje nastavit některé z uspořádání velkoplošného displeje v přístrojovém panelu.
ŠKODA KAROQ nabízí od výbavy Ambition volitelně Full-LED světlomety s čirou optikou. V interiéru vytváří odpovídající světelnou atmosféru nové LED-ambientní osvětlení v dekoračních lištách dveří a palubní desky, které lze nastavit v některém z deseti odstínů.
S bezpečnou jízdou budou řidiči pomáhat asistenční systémy, mezi které bude patřit front Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist, Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist. Adaptivní tempomat je schopný pracovat do rychlosti 210 km/h.
Během vytváření nového Karoqu bylo také použito několik Simply Clever řešení, které známe z minulých modelů. Patří mezi ně například oblíbená škrabka ledu ve víčku palivové nádrže, deštník pod sedačkou spolujezdce, baterka v kufru, atd.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.