S blížícím se datem odhalení nás automobilka Škoda Auto zásobuje dalšími materiály o nově nastupujícím kompaktním SUV Škoda Karoq, které se stane nástupcem velmi oblíbeného modelu Škoda Yeti.
Dnes ráno automobilka Škoda uvolnila řadu několika fotografií, které sice neukazují celek, ovšem dávají nám možnost nahlédnout na zajímavé detaily vozu.
Detaily přední ani zadních svítilen nejsou ničím novým. Škoda zkrátka sází na svůj "Crystal design" s ostře řezanými rysy. Čelní světlomety dostaly full LED technologii. Model Karoq se naštěstí vyhnul nové módě dělených svítilen, které u modelu Škoda Octavia rozdělily společnost. Zadní svítilny dostaly LED prvky a je na nich patrné klasické Škodovácké C.
Zajímavější jsou ale obrázky z interiéru. Na prvním vidíme DSG převodovku s označením 4x4, což není nic překvapivého v případě SUV, které se doposud na všech videích prezentovalo na nezpevněných cestách. Za převodovkou je skupina 4 přepínačů a "páčka" elektronické parkovací brzdy.
Nejzajímavější je pak pohled na palubní desku, Té dominuje infotainment systém, tlačítka pro ovládání ventilátoru jsou umístěna pod ním. V levém horním rohu ale můžeme vidět i část štítu přístrojů. Ten je poprvé v historii Škoda Auto digitální.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?