S blížícím se datem odhalení nás automobilka Škoda Auto zásobuje dalšími materiály o nově nastupujícím kompaktním SUV Škoda Karoq, které se stane nástupcem velmi oblíbeného modelu Škoda Yeti.
Dnes ráno automobilka Škoda uvolnila řadu několika fotografií, které sice neukazují celek, ovšem dávají nám možnost nahlédnout na zajímavé detaily vozu.
Detaily přední ani zadních svítilen nejsou ničím novým. Škoda zkrátka sází na svůj "Crystal design" s ostře řezanými rysy. Čelní světlomety dostaly full LED technologii. Model Karoq se naštěstí vyhnul nové módě dělených svítilen, které u modelu Škoda Octavia rozdělily společnost. Zadní svítilny dostaly LED prvky a je na nich patrné klasické Škodovácké C.
Zajímavější jsou ale obrázky z interiéru. Na prvním vidíme DSG převodovku s označením 4x4, což není nic překvapivého v případě SUV, které se doposud na všech videích prezentovalo na nezpevněných cestách. Za převodovkou je skupina 4 přepínačů a "páčka" elektronické parkovací brzdy.
Nejzajímavější je pak pohled na palubní desku, Té dominuje infotainment systém, tlačítka pro ovládání ventilátoru jsou umístěna pod ním. V levém horním rohu ale můžeme vidět i část štítu přístrojů. Ten je poprvé v historii Škoda Auto digitální.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.