BMW v nedávných měsících pomalu zařízlo výrobu šestkové řady. Nyní už ale víme, že nástupce je blízko. Ponese název BMW řady 8
BMW řady 8 si svou premiéru odbilo v roce 1989 a vyrábělo se až do roku 1999. Šlo o velmi stylové sportovní kupé, které sázelo na výkonný motor V8, aerodynamickou karoserii, stylová vyklápěcí světla nebo částečně řiditelnou zadní nápravu. Celkem bylo vyrobeno přes 30.000 kusů, jeho prodeje však nebyly nijak oslnivé a tak se dlouhá léta nedočkalo nástupce.
To se ale teď mění. Nový zástupce řady 8 by se měl veřejnosti představit 26. května na Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Jeho prodej se ale předpokládá až na průběh roku 2018. Z náčrtu který máme k dispozici je ale jasné, že půjde o velmi stylové a luxusní kupé se sportovními ambicemi. Není proto divu, že mu řada 6 musela uvolnit místo.
Z dosud známých informací, které přinesl server CarScoops, bude nová osmička stát na platformě CLAR, použité již u řady 5 a 7. Prodej bude pravděpodobně zahájen v roce 2018 a cena by mohla začínat okolo 4 milionů Kč. V roce 2019 by se měl objevit i kabriolet a vrcholný model s motorem V12. Zda přijde i M8 ale automobilka nepotvrdila.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.