Novinka od Opelu s jmenovkou Grandland X se představila sotva před pár týdny a už se můžeme podívat na to, jak by vypadala jeho sportovní verze.
Ta by nesla označení OPC a jednalo by se tak o další variantu aktuálně největšího crossoveru společnosti. Maska je ozdobena chromovanými křidélky, které na svých koncích navazují na LED světlomety. Vše podtrhuje sportovnější nárazník, chromované doplňky a pořádný zamračený výraz.
Grandland X OPC by však nebyl žádný drobek. Už ve standardní verzi je totiž 4477 mm dlouhý, 1844 mm široký a 1636 mm vysoký. Tím pádem vůz nabízí více vnitřního prostoru, než třeba Mokka X či Crossland X. Mimo sportovnějších sedadel, které k edici OPC výhradně patří, by si posádka mohla užívat vyhřívaný kožený volant a bezdrátovou nabíječkou mobilního telefonu. Stranou nezůstane ano velikost zavazadlového prostoru, která je v maximu až 1652 litrů.
A co by se mohlo ukrýt pod kapotou? To je zatím velká otázka. Benzínové motory by mohly zastupovat dva čtyřválce 1,2 PureTech a 1,6 THP, z dieselové nabídky se objeví nejspíše 1,6litrový čtyřválec s výkonem 120 a 165 koní.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?