Je až s podivem, jaké oblibě se v poslední době daří vozům kategorie SUV a crossover. Automobilky si tento fakt dobře uvědomují a zejména v posledních měsících nás doslova bombardují svými novinkami, plány a koncepty. Jednou z takových novinek je i Grandland X, který právě představila automobilka Opel spolu se svou sesterskou automobilkou Vauxhall na autosalonu v Šanghaji.
Již na první pohled je zřejmé, že Grandland X byl nastaven tak, aby se stal největším crossoverem společnosti. Přední část automobilu je přesně taková, jakou u Opelu známe z posledních let. Maska je ozdobena chromovanými křidélky, které na svých koncích navazují na LED světlomety. Boční tvary jsou výrazné především linkou sahající až k zadním světlometům a sbíhající se na pátých dveřích. Důležité je také silné oplastování, které nám má připomenout, že se doposud sportovně vypadající vůz nezalekne ani lehkého terénu. Zadní část pak zdobí zejména dvojice výfukových otvorů.
A rozměry? Grandland X je 4477 mm dlouhý, 1844 mm široký a 1636 mm vysoký, což znamená větší délku a více prostoru než nabízí Mokka X či Crossland X. Interiér slibuje pohodlné sezení na pěti sedadlech, z čehož bude mít radost zejména řidič, který má k dispozici mimo jiné i vyhřívaný volant a bezdrátovou nabíječkou mobilního telefonu. Kupující si bude moci připlatit za infotainment IntelliLink, a všechny jistě potěší i velikost zavazadlového prostoru, která činní 1652 litrů.
Automobilka Opel dlouhodobě nezaostává ani v bezpečnostních systémech, takže lze očekávat asistenty hlídající jízdu v pruhu, automatické nouzového brždění, pokročilý parkovací asistent Park Assist, sledování únavy řidiče a adaptivní tempomat s detekcí chodců.
Pohonné jednotky automobilka zatím tají, nicméně jisté je, že budou distribuovány s volitelným Grip Control systémem, poskytujícím pět různých jízdních režimů. A kdy že můžeme na tento crossover těšit? Poprvé bychom jej měli vidět již letos v září, na autosalonu ve Frankfurtu. Běžný prodej lze očekávat začátkem příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.