Je až s podivem, jaké oblibě se v poslední době daří vozům kategorie SUV a crossover. Automobilky si tento fakt dobře uvědomují a zejména v posledních měsících nás doslova bombardují svými novinkami, plány a koncepty. Jednou z takových novinek je i Grandland X, který právě představila automobilka Opel spolu se svou sesterskou automobilkou Vauxhall na autosalonu v Šanghaji.
Již na první pohled je zřejmé, že Grandland X byl nastaven tak, aby se stal největším crossoverem společnosti. Přední část automobilu je přesně taková, jakou u Opelu známe z posledních let. Maska je ozdobena chromovanými křidélky, které na svých koncích navazují na LED světlomety. Boční tvary jsou výrazné především linkou sahající až k zadním světlometům a sbíhající se na pátých dveřích. Důležité je také silné oplastování, které nám má připomenout, že se doposud sportovně vypadající vůz nezalekne ani lehkého terénu. Zadní část pak zdobí zejména dvojice výfukových otvorů.
A rozměry? Grandland X je 4477 mm dlouhý, 1844 mm široký a 1636 mm vysoký, což znamená větší délku a více prostoru než nabízí Mokka X či Crossland X. Interiér slibuje pohodlné sezení na pěti sedadlech, z čehož bude mít radost zejména řidič, který má k dispozici mimo jiné i vyhřívaný volant a bezdrátovou nabíječkou mobilního telefonu. Kupující si bude moci připlatit za infotainment IntelliLink, a všechny jistě potěší i velikost zavazadlového prostoru, která činní 1652 litrů.
Automobilka Opel dlouhodobě nezaostává ani v bezpečnostních systémech, takže lze očekávat asistenty hlídající jízdu v pruhu, automatické nouzového brždění, pokročilý parkovací asistent Park Assist, sledování únavy řidiče a adaptivní tempomat s detekcí chodců.
Pohonné jednotky automobilka zatím tají, nicméně jisté je, že budou distribuovány s volitelným Grip Control systémem, poskytujícím pět různých jízdních režimů. A kdy že můžeme na tento crossover těšit? Poprvé bychom jej měli vidět již letos v září, na autosalonu ve Frankfurtu. Běžný prodej lze očekávat začátkem příštího roku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?