Je až s podivem, jaké oblibě se v poslední době daří vozům kategorie SUV a crossover. Automobilky si tento fakt dobře uvědomují a zejména v posledních měsících nás doslova bombardují svými novinkami, plány a koncepty. Jednou z takových novinek je i Grandland X, který právě představila automobilka Opel spolu se svou sesterskou automobilkou Vauxhall na autosalonu v Šanghaji.
Již na první pohled je zřejmé, že Grandland X byl nastaven tak, aby se stal největším crossoverem společnosti. Přední část automobilu je přesně taková, jakou u Opelu známe z posledních let. Maska je ozdobena chromovanými křidélky, které na svých koncích navazují na LED světlomety. Boční tvary jsou výrazné především linkou sahající až k zadním světlometům a sbíhající se na pátých dveřích. Důležité je také silné oplastování, které nám má připomenout, že se doposud sportovně vypadající vůz nezalekne ani lehkého terénu. Zadní část pak zdobí zejména dvojice výfukových otvorů.
A rozměry? Grandland X je 4477 mm dlouhý, 1844 mm široký a 1636 mm vysoký, což znamená větší délku a více prostoru než nabízí Mokka X či Crossland X. Interiér slibuje pohodlné sezení na pěti sedadlech, z čehož bude mít radost zejména řidič, který má k dispozici mimo jiné i vyhřívaný volant a bezdrátovou nabíječkou mobilního telefonu. Kupující si bude moci připlatit za infotainment IntelliLink, a všechny jistě potěší i velikost zavazadlového prostoru, která činní 1652 litrů.
Automobilka Opel dlouhodobě nezaostává ani v bezpečnostních systémech, takže lze očekávat asistenty hlídající jízdu v pruhu, automatické nouzového brždění, pokročilý parkovací asistent Park Assist, sledování únavy řidiče a adaptivní tempomat s detekcí chodců.
Pohonné jednotky automobilka zatím tají, nicméně jisté je, že budou distribuovány s volitelným Grip Control systémem, poskytujícím pět různých jízdních režimů. A kdy že můžeme na tento crossover těšit? Poprvé bychom jej měli vidět již letos v září, na autosalonu ve Frankfurtu. Běžný prodej lze očekávat začátkem příštího roku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?