Je až s podivem, jaké oblibě se v poslední době daří vozům kategorie SUV a crossover. Automobilky si tento fakt dobře uvědomují a zejména v posledních měsících nás doslova bombardují svými novinkami, plány a koncepty. Jednou z takových novinek je i Grandland X, který právě představila automobilka Opel spolu se svou sesterskou automobilkou Vauxhall na autosalonu v Šanghaji.
Již na první pohled je zřejmé, že Grandland X byl nastaven tak, aby se stal největším crossoverem společnosti. Přední část automobilu je přesně taková, jakou u Opelu známe z posledních let. Maska je ozdobena chromovanými křidélky, které na svých koncích navazují na LED světlomety. Boční tvary jsou výrazné především linkou sahající až k zadním světlometům a sbíhající se na pátých dveřích. Důležité je také silné oplastování, které nám má připomenout, že se doposud sportovně vypadající vůz nezalekne ani lehkého terénu. Zadní část pak zdobí zejména dvojice výfukových otvorů.
A rozměry? Grandland X je 4477 mm dlouhý, 1844 mm široký a 1636 mm vysoký, což znamená větší délku a více prostoru než nabízí Mokka X či Crossland X. Interiér slibuje pohodlné sezení na pěti sedadlech, z čehož bude mít radost zejména řidič, který má k dispozici mimo jiné i vyhřívaný volant a bezdrátovou nabíječkou mobilního telefonu. Kupující si bude moci připlatit za infotainment IntelliLink, a všechny jistě potěší i velikost zavazadlového prostoru, která činní 1652 litrů.
Automobilka Opel dlouhodobě nezaostává ani v bezpečnostních systémech, takže lze očekávat asistenty hlídající jízdu v pruhu, automatické nouzového brždění, pokročilý parkovací asistent Park Assist, sledování únavy řidiče a adaptivní tempomat s detekcí chodců.
Pohonné jednotky automobilka zatím tají, nicméně jisté je, že budou distribuovány s volitelným Grip Control systémem, poskytujícím pět různých jízdních režimů. A kdy že můžeme na tento crossover těšit? Poprvé bychom jej měli vidět již letos v září, na autosalonu ve Frankfurtu. Běžný prodej lze očekávat začátkem příštího roku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.