Je to jen pár dní, co se světu ukázal snad nejšílenější Dodge historie. Challenger SRT Demon toho zvládne hodně a bez střechy by své posádce připravil pořádné tornádo v kabině.
Když pomineme absenci střechy, o kterou se postaral skrze počítačový program designér X-Tomi Design, pod kapotou vozu je ukryt motor s objemem 6,2 litru. Na rozdíl od už tak nabušené verze Hellcat je tady však větší kompresor s tlakem zvýšeným z 11,6 psi na 14,5 psi a majitel dostane při zakoupení hned dva klíčky.
Ten černý vydoluje z motoru "jen" 507 koní, ovšem s tím červeným se podaří odemknout 820 koní. V případě více jak 100 oktanového paliva pak na stejný režim motor nabídne 851 koní. Zadní náprava tak bude mít skrze speciální sprinterské pneumatiky a osmistupňovou automatickou převodovku hodně práce.
V rámci úbytku hmotnosti pak došlo na odstranění zadních sedaček a také sedadla spolujezdce. Dokonce zde chybí rádio a manuálně nastavitelný volant. V případě otevřené verze Convertible však nic z toho stejně nevyužijete. Otázkou tak je, zda s tímhle provedením výrobce nakonec opravdu přijde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?