Audi se rozhodlo pro produkci limitované verze německého super rychlého kupé. Vyrobeno bude pouhých 200 kusů a nese označení R8 Audi Sport Edition.
První kusy dorazí ke svým zákazníkům začátkem května a edice odkazuje na sportovní divizi této značky. To je i důvodem, proč na voze najdeme odstíny barev jako je stříbrná, červená a černá. Přesně tohle jsou totiž barvy oddělení Audi Sport.
Klienti si mohou vybrat ze dvou provedení barvy karoserie: Mythos černá a bílá ibis. Audi R8 pak dostalo některé prvky karoserie v odstínu Titanium Black. Následně jsou zde k vidění i 20 palcová kovaná kola s deseti paprsky a Y designem.
V závislosti na zvoleném brzdovém systému dostanou třmeny červenou nebo antracitovou barvu. Audi R8 Audi Sport Edition pak v kabině nabídne osvětlené dveřní prahy, číslovanou plaketu, výrazné nápisy edice a kabina bude odrážet barevnou kombinaci odvozenou od karoserie.
Sportovní sedadla jsou zabalená do kůže Nappa v kombinaci černá a červená. Krom toho na nich najdeme i tmavé stříbrné kontrastní stehy. A pokud vás tenhle kousek zaujal, měli byste vědět jeho cenu. Ta se na domácím trhu pohybuje od 181 900 eur za verzi V10. Silnější provedení V10 Plus je ohodnoceno na 205 800 eur.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.