Dynamicky vyhlížející Škoda Octavia RS přijíždí s jasným cílem navázat na prodejní úspěchy minulých generací.
Octavia RS bude opět dostupná ve dvou provedeních. Klasický Liftback nebo Combi. Pod kapotou se budou skrývat opět benzínové i naftové motory. Zatímco u naftového motoru 2,0 TDI nedošlo k žádným změnám a výkon zůstal 135 kW (184 hp), benzínová varianta 2,0TSI si polepšila o 7 kW (10 hp), takže se její výkon zastavil na hodnotě 169 kW (230 hp). Výkon na přední kola bude přenášet manuální nebo automatická převodovka DSG, v obou případech šestistupňová. K naftovému motoru si můžete připlatit i za pohon 4x4.
Pro zajištění sportovního chování vozu byl podvozek snížen o 15 mm. O vaše bezpečné zastavení se postarají velkoryse dimenzované brzdy s červeně lakovanými třmeny, které se ukrývají za standardně dodávanými 17 palcovými koly v designu Dorado. Řidiči bude k dispozici i elektronicky uzavíratelný diferenciál XDS+ nebo adaptivní podvozek DCC, který bude dávat na výběr ze tří režimů: Comfort, Normal a Sport.
S bezpečností na silnici budou řidiči pomáhat nové asistenční systémy Front Assist s prediktivní ochranou chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, Manouevre Assist nebo asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist.
Interiér vozu byl pojat ve sportovně-elegantním černém odstínu. Uvnitř vozu na vás čeká bohatá výbava, prémiové materiály, dostatek místa pro cestující i zavazadla. Pro řidiče a spolujezdce jsou připravena sportovní sedadla RS, která mohou být na přání i elektricky nastavitelná.
Škoda se také chlubí nejnovější generací infotainment systému. Na vrcholu nabídky bude 9,2 palcový displej, Wi-Fi hotspot a možnost instalace LTE modulu pro neustálý přístup k internetu. Stejně jako u nového Scoutu bude k dispozici systém Škoda Connect se službami Infotainmtent Online a Care Connect. Na rozdíl od Scoutu ale nebude systém tísňového volání výbavou standardní, ale jen příplatkovou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?