Dynamicky vyhlížející Škoda Octavia RS přijíždí s jasným cílem navázat na prodejní úspěchy minulých generací.
Octavia RS bude opět dostupná ve dvou provedeních. Klasický Liftback nebo Combi. Pod kapotou se budou skrývat opět benzínové i naftové motory. Zatímco u naftového motoru 2,0 TDI nedošlo k žádným změnám a výkon zůstal 135 kW (184 hp), benzínová varianta 2,0TSI si polepšila o 7 kW (10 hp), takže se její výkon zastavil na hodnotě 169 kW (230 hp). Výkon na přední kola bude přenášet manuální nebo automatická převodovka DSG, v obou případech šestistupňová. K naftovému motoru si můžete připlatit i za pohon 4x4.
Pro zajištění sportovního chování vozu byl podvozek snížen o 15 mm. O vaše bezpečné zastavení se postarají velkoryse dimenzované brzdy s červeně lakovanými třmeny, které se ukrývají za standardně dodávanými 17 palcovými koly v designu Dorado. Řidiči bude k dispozici i elektronicky uzavíratelný diferenciál XDS+ nebo adaptivní podvozek DCC, který bude dávat na výběr ze tří režimů: Comfort, Normal a Sport.
S bezpečností na silnici budou řidiči pomáhat nové asistenční systémy Front Assist s prediktivní ochranou chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, Manouevre Assist nebo asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist.
Interiér vozu byl pojat ve sportovně-elegantním černém odstínu. Uvnitř vozu na vás čeká bohatá výbava, prémiové materiály, dostatek místa pro cestující i zavazadla. Pro řidiče a spolujezdce jsou připravena sportovní sedadla RS, která mohou být na přání i elektricky nastavitelná.
Škoda se také chlubí nejnovější generací infotainment systému. Na vrcholu nabídky bude 9,2 palcový displej, Wi-Fi hotspot a možnost instalace LTE modulu pro neustálý přístup k internetu. Stejně jako u nového Scoutu bude k dispozici systém Škoda Connect se službami Infotainmtent Online a Care Connect. Na rozdíl od Scoutu ale nebude systém tísňového volání výbavou standardní, ale jen příplatkovou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?