Omlazená verze oblíbené Škody Octavia RS přijíždí

Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS, foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz 10. dubna 2017 13:25
Sdílej:

Dynamicky vyhlížející Škoda Octavia RS přijíždí s jasným cílem navázat na prodejní úspěchy minulých generací.

Octavia RS bude opět dostupná ve dvou provedeních. Klasický Liftback nebo Combi. Pod kapotou se budou skrývat opět benzínové i naftové motory. Zatímco u naftového motoru 2,0 TDI nedošlo k žádným změnám a výkon zůstal 135 kW (184 hp), benzínová varianta 2,0TSI si polepšila o 7 kW (10 hp), takže se její výkon zastavil na hodnotě 169 kW (230 hp). Výkon na přední kola bude přenášet manuální nebo automatická převodovka DSG, v obou případech šestistupňová. K naftovému motoru si můžete připlatit i za pohon 4x4.

Pro zajištění sportovního chování vozu byl podvozek snížen o 15 mm. O vaše bezpečné zastavení se postarají velkoryse dimenzované brzdy s červeně lakovanými třmeny, které se ukrývají za standardně dodávanými 17 palcovými koly v designu Dorado. Řidiči bude k dispozici i elektronicky uzavíratelný diferenciál XDS+ nebo adaptivní podvozek DCC, který bude dávat na výběr ze tří režimů: Comfort, Normal a Sport.

S bezpečností na silnici budou řidiči pomáhat nové asistenční systémy Front Assist s prediktivní ochranou chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, Manouevre Assist nebo asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist.

Interiér vozu byl pojat ve sportovně-elegantním černém odstínu. Uvnitř vozu na vás čeká bohatá výbava, prémiové materiály, dostatek místa pro cestující i zavazadla. Pro řidiče a spolujezdce jsou připravena sportovní sedadla RS, která mohou být na přání i elektricky nastavitelná.

Škoda se také chlubí nejnovější generací infotainment systému. Na vrcholu nabídky bude 9,2 palcový displej, Wi-Fi hotspot a možnost instalace LTE modulu pro neustálý přístup k internetu. Stejně jako u nového Scoutu bude k dispozici systém Škoda Connect se službami Infotainmtent Online a Care Connect. Na rozdíl od Scoutu ale nebude systém tísňového volání výbavou standardní, ale jen příplatkovou.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.