Dynamicky vyhlížející Škoda Octavia RS přijíždí s jasným cílem navázat na prodejní úspěchy minulých generací.
Octavia RS bude opět dostupná ve dvou provedeních. Klasický Liftback nebo Combi. Pod kapotou se budou skrývat opět benzínové i naftové motory. Zatímco u naftového motoru 2,0 TDI nedošlo k žádným změnám a výkon zůstal 135 kW (184 hp), benzínová varianta 2,0TSI si polepšila o 7 kW (10 hp), takže se její výkon zastavil na hodnotě 169 kW (230 hp). Výkon na přední kola bude přenášet manuální nebo automatická převodovka DSG, v obou případech šestistupňová. K naftovému motoru si můžete připlatit i za pohon 4x4.
Pro zajištění sportovního chování vozu byl podvozek snížen o 15 mm. O vaše bezpečné zastavení se postarají velkoryse dimenzované brzdy s červeně lakovanými třmeny, které se ukrývají za standardně dodávanými 17 palcovými koly v designu Dorado. Řidiči bude k dispozici i elektronicky uzavíratelný diferenciál XDS+ nebo adaptivní podvozek DCC, který bude dávat na výběr ze tří režimů: Comfort, Normal a Sport.
S bezpečností na silnici budou řidiči pomáhat nové asistenční systémy Front Assist s prediktivní ochranou chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, Manouevre Assist nebo asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist.
Interiér vozu byl pojat ve sportovně-elegantním černém odstínu. Uvnitř vozu na vás čeká bohatá výbava, prémiové materiály, dostatek místa pro cestující i zavazadla. Pro řidiče a spolujezdce jsou připravena sportovní sedadla RS, která mohou být na přání i elektricky nastavitelná.
Škoda se také chlubí nejnovější generací infotainment systému. Na vrcholu nabídky bude 9,2 palcový displej, Wi-Fi hotspot a možnost instalace LTE modulu pro neustálý přístup k internetu. Stejně jako u nového Scoutu bude k dispozici systém Škoda Connect se službami Infotainmtent Online a Care Connect. Na rozdíl od Scoutu ale nebude systém tísňového volání výbavou standardní, ale jen příplatkovou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.