Pod těžkou kamufláží a za doprovodu řevu mohutného pětilitru s kompresorem se v posledních dnech pohybuje na Nordschleife Jaguar F-Pace ve verzi SVR.
Zatím po střechu maskovaný prototyp zde pilně testuje své schopnost, aby to německá konkurence neměla vůbec lehké. Pomoci mu v tom má benzinový osmiválec s výkonem 575 koní. Ten bude spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou z dílny ZF a výkon bude posílán za všechna čtyři kola.
Podle nových zpráv je však dost možný i jiný scénář. Tím by bylo nahrazení onoho pětilitru dvěma turby dopovaným přeplňovaným osmiválcem o objemu čtyři litry. Dárcem by mohlo být BMW, ale vše je zatím ve fázi spekulací. Vše se ukáže až počátkem příštího roku, kdy se chystá premiéra britské novinky.
Bez ohledu na to, jaký motor vlastně tenhle ostrý velký Jaguar využije, se má F-Pace SVR stát nejsilnějším SUV ve svém segmentu. A když už sme u toho, Land Rover si možná do budoucna připraví i Range Rover Velar SVR. A jelikož konkurence nespí, současně s tím se dá očekávat příchod Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio a vylepšeného Porsche Macan.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?