Pod těžkou kamufláží a za doprovodu řevu mohutného pětilitru s kompresorem se v posledních dnech pohybuje na Nordschleife Jaguar F-Pace ve verzi SVR.
Zatím po střechu maskovaný prototyp zde pilně testuje své schopnost, aby to německá konkurence neměla vůbec lehké. Pomoci mu v tom má benzinový osmiválec s výkonem 575 koní. Ten bude spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou z dílny ZF a výkon bude posílán za všechna čtyři kola.
Podle nových zpráv je však dost možný i jiný scénář. Tím by bylo nahrazení onoho pětilitru dvěma turby dopovaným přeplňovaným osmiválcem o objemu čtyři litry. Dárcem by mohlo být BMW, ale vše je zatím ve fázi spekulací. Vše se ukáže až počátkem příštího roku, kdy se chystá premiéra britské novinky.
Bez ohledu na to, jaký motor vlastně tenhle ostrý velký Jaguar využije, se má F-Pace SVR stát nejsilnějším SUV ve svém segmentu. A když už sme u toho, Land Rover si možná do budoucna připraví i Range Rover Velar SVR. A jelikož konkurence nespí, současně s tím se dá očekávat příchod Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio a vylepšeného Porsche Macan.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.