Pod těžkou kamufláží a za doprovodu řevu mohutného pětilitru s kompresorem se v posledních dnech pohybuje na Nordschleife Jaguar F-Pace ve verzi SVR.
Zatím po střechu maskovaný prototyp zde pilně testuje své schopnost, aby to německá konkurence neměla vůbec lehké. Pomoci mu v tom má benzinový osmiválec s výkonem 575 koní. Ten bude spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou z dílny ZF a výkon bude posílán za všechna čtyři kola.
Podle nových zpráv je však dost možný i jiný scénář. Tím by bylo nahrazení onoho pětilitru dvěma turby dopovaným přeplňovaným osmiválcem o objemu čtyři litry. Dárcem by mohlo být BMW, ale vše je zatím ve fázi spekulací. Vše se ukáže až počátkem příštího roku, kdy se chystá premiéra britské novinky.
Bez ohledu na to, jaký motor vlastně tenhle ostrý velký Jaguar využije, se má F-Pace SVR stát nejsilnějším SUV ve svém segmentu. A když už sme u toho, Land Rover si možná do budoucna připraví i Range Rover Velar SVR. A jelikož konkurence nespí, současně s tím se dá očekávat příchod Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio a vylepšeného Porsche Macan.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?