Už vás napadlo, zda lze ještě před skončením zimy jezdit se svým autem na letních pneumatikách? Nejste zřejmě jediní a možná netušíte, že to vážně jde.
Co říká zákon?
Ten každému vlastníkovi nebo řidiči vozu ukládá povinnost mít na motorovém vozidlu kategorie M nebo N obuté zimní pneumatiky pokud:
1. Je-li kalendářní období mezi 1. listopadem a 31. březnem
2. na pozemní komunikaci se nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.
Výsledek je tedy takový, že když by byl například únor, za určitých podmínek není bezpodmínečně nutné mít zimní pneumatiky. V období od listopadu do dubna nejsou zimní pneu povinné jen v případě, že neplánujete vyjíždět v situacích, kdy je venku souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.
Avšak pokud venku takové podmínky panují nebo se dají alespoň předvídat, nemůžete vyjet, pokud nemáte přezuto na zimní. Je také potřeba dávat pozor na dopravní značku zimní výbava, která na vybraných úsecích ukládá povinnost nasazení zimních pneu.
Je možné mít zimní pneu jen na jedné nápravě?
Ne, to opravdu možné není. Zákon jasně říká, že vozidla s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg musí mít zimní pneu na všech kolech. Vyjímku tvoří vozidla s hmotností převyšující 3500 kg, které musí mít zimní pneumatiky "pouze" na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?