Už vás napadlo, zda lze ještě před skončením zimy jezdit se svým autem na letních pneumatikách? Nejste zřejmě jediní a možná netušíte, že to vážně jde.
Co říká zákon?
Ten každému vlastníkovi nebo řidiči vozu ukládá povinnost mít na motorovém vozidlu kategorie M nebo N obuté zimní pneumatiky pokud:
1. Je-li kalendářní období mezi 1. listopadem a 31. březnem
2. na pozemní komunikaci se nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.
Výsledek je tedy takový, že když by byl například únor, za určitých podmínek není bezpodmínečně nutné mít zimní pneumatiky. V období od listopadu do dubna nejsou zimní pneu povinné jen v případě, že neplánujete vyjíždět v situacích, kdy je venku souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.
Avšak pokud venku takové podmínky panují nebo se dají alespoň předvídat, nemůžete vyjet, pokud nemáte přezuto na zimní. Je také potřeba dávat pozor na dopravní značku zimní výbava, která na vybraných úsecích ukládá povinnost nasazení zimních pneu.
Je možné mít zimní pneu jen na jedné nápravě?
Ne, to opravdu možné není. Zákon jasně říká, že vozidla s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg musí mít zimní pneu na všech kolech. Vyjímku tvoří vozidla s hmotností převyšující 3500 kg, které musí mít zimní pneumatiky "pouze" na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?