Už vás napadlo, zda lze ještě před skončením zimy jezdit se svým autem na letních pneumatikách? Nejste zřejmě jediní a možná netušíte, že to vážně jde.
Co říká zákon?
Ten každému vlastníkovi nebo řidiči vozu ukládá povinnost mít na motorovém vozidlu kategorie M nebo N obuté zimní pneumatiky pokud:
1. Je-li kalendářní období mezi 1. listopadem a 31. březnem
2. na pozemní komunikaci se nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.
Výsledek je tedy takový, že když by byl například únor, za určitých podmínek není bezpodmínečně nutné mít zimní pneumatiky. V období od listopadu do dubna nejsou zimní pneu povinné jen v případě, že neplánujete vyjíždět v situacích, kdy je venku souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.
Avšak pokud venku takové podmínky panují nebo se dají alespoň předvídat, nemůžete vyjet, pokud nemáte přezuto na zimní. Je také potřeba dávat pozor na dopravní značku zimní výbava, která na vybraných úsecích ukládá povinnost nasazení zimních pneu.
Je možné mít zimní pneu jen na jedné nápravě?
Ne, to opravdu možné není. Zákon jasně říká, že vozidla s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg musí mít zimní pneu na všech kolech. Vyjímku tvoří vozidla s hmotností převyšující 3500 kg, které musí mít zimní pneumatiky "pouze" na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?