Už jsme to psali několikrát. Skutečně ostrý hatchback od Hyundaie se v sériové podobě na silnicích prakticky nikdy neobjevil. Ano, byla tu i30 Turbo, ale její směšný výkon v porovnání s konkurencí asi netřeba zmiňovat. Proto se již všichni těšíme na i30 N. Ta přijede na podzim a my máme její první záběry.
Kladivo na Golf GTI, 308 GTI, Mégane RS a především Octavii RS. To bude nový ostrý liftback z nošovické automobilky. Nebo že by to byl hatchback? Nomenklaturu necháme na Hyundai a podíváme se raději na toho zamaskovaného krasavce. Ono vlastně i to označení krasavec by mohlo být mírně zavádějící, nová i30 totiž svými tvary nemusí být po chuti úplně každému. Zkrátka, ostrá i30 N bude první vlaštovkou vznikající sportovní divize N. Že je představení na spadnutí dokazuje oficiální video automobilky, kde na zasněžené a zledovatělé ploše za volantem dovádí pilot i20 v seriálu WRC Thierry Neuville.
A jde mu to skutečně pěkně, ona totiž i30 N nebude žádné ořezávátko. Nabídnout má podle magazínu Carscoops hned dvě výkonové varianty svého přeplňovaného motoru T-GDI. Ta slabší bude mít 184 kW (250 k), ta silnější potom 202 kW (275 k). K tomu si přidejte diferenciál s omezenou svorností, stavitelné tlumiče nebo šestistupňovou manuální převodovku. O zábavu by tak neměla být nouze, i když je to „pořád jenom Hyundai“.
Diskutovaný vnější vzhled doplní aerodynamické doplňky v čele s novým nárazníkem, nástavci prahů a zadním difuzorem. Více koncovek výfuku je samozřejmostí, stejně jako větší kola na nízko profilových pneumatikách. Za nimi pak budou silnější brzdové kotouče. Jak už bylo řečeno, představení je na spadnutí, udát by se mělo za polovinou letošního roku, vystavena pak bude i30 N poprvé zřejmě na frankfurtském autosalonu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.