Už jsme to psali několikrát. Skutečně ostrý hatchback od Hyundaie se v sériové podobě na silnicích prakticky nikdy neobjevil. Ano, byla tu i30 Turbo, ale její směšný výkon v porovnání s konkurencí asi netřeba zmiňovat. Proto se již všichni těšíme na i30 N. Ta přijede na podzim a my máme její první záběry.
Kladivo na Golf GTI, 308 GTI, Mégane RS a především Octavii RS. To bude nový ostrý liftback z nošovické automobilky. Nebo že by to byl hatchback? Nomenklaturu necháme na Hyundai a podíváme se raději na toho zamaskovaného krasavce. Ono vlastně i to označení krasavec by mohlo být mírně zavádějící, nová i30 totiž svými tvary nemusí být po chuti úplně každému. Zkrátka, ostrá i30 N bude první vlaštovkou vznikající sportovní divize N. Že je představení na spadnutí dokazuje oficiální video automobilky, kde na zasněžené a zledovatělé ploše za volantem dovádí pilot i20 v seriálu WRC Thierry Neuville.
A jde mu to skutečně pěkně, ona totiž i30 N nebude žádné ořezávátko. Nabídnout má podle magazínu Carscoops hned dvě výkonové varianty svého přeplňovaného motoru T-GDI. Ta slabší bude mít 184 kW (250 k), ta silnější potom 202 kW (275 k). K tomu si přidejte diferenciál s omezenou svorností, stavitelné tlumiče nebo šestistupňovou manuální převodovku. O zábavu by tak neměla být nouze, i když je to „pořád jenom Hyundai“.
Diskutovaný vnější vzhled doplní aerodynamické doplňky v čele s novým nárazníkem, nástavci prahů a zadním difuzorem. Více koncovek výfuku je samozřejmostí, stejně jako větší kola na nízko profilových pneumatikách. Za nimi pak budou silnější brzdové kotouče. Jak už bylo řečeno, představení je na spadnutí, udát by se mělo za polovinou letošního roku, vystavena pak bude i30 N poprvé zřejmě na frankfurtském autosalonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.