Toyota GT86 je jedno z nejzábavnějších aut na současném trhu. Však si ji také vybral Top Gear jako další vůz, za jehož volant usedá celebrita na slavném okruhu. Když ale přijdou na přetřes nějaké limitované edice, je to většinou nuda. Tak jako u německého modelu Tiger.
Pod označením Tiger, tedy v překladu tygr, čekáte něco nebezpečného, ideálně s navýšeným výkonem a odpovídajícím vzhledem. A co dostanete? Oranžovou GT86 s černou grafikou kolem sloupků, blatníků, nasávacího otvoru a dveří. Jo, ještě jsou tu černá zrcátka a antracitová 17palcová kola. Prostě takhle má vypadat správný tygr.
Technicky snad jen jedna zajímavost – už ve standardu jsou sportovní tlumiče Sachs. Motor, tedy dvoulitrový Boxer, je ale pořád sériový. To znamená 147 kW (200 k) a 205 Nm v kombinaci se šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol. Alespoň ten interiér je malinko vyšperkovaný. Sedadla v kombinaci kůže a Alcantary, semišové výplně dveří a oranžové kontrastní prošívání. Zapomenout nesmíme ani na bohatou výbavu a hlavně logo edice z kartáčovaného hliníku.
Dostupná bude novinka jen v Německu a jen po dobu měsíce března. Taky jich nevznikne více než 30 a každá bude stát minimálně 34 990 euro (cca 945 000 korun). My se ale ptáme, za co? Za specifický lak, pár polepů a hezčí interiér? Tato limitovaná série Toyotě příliš nesedla.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?