Toyota GT86 je jedno z nejzábavnějších aut na současném trhu. Však si ji také vybral Top Gear jako další vůz, za jehož volant usedá celebrita na slavném okruhu. Když ale přijdou na přetřes nějaké limitované edice, je to většinou nuda. Tak jako u německého modelu Tiger.
Pod označením Tiger, tedy v překladu tygr, čekáte něco nebezpečného, ideálně s navýšeným výkonem a odpovídajícím vzhledem. A co dostanete? Oranžovou GT86 s černou grafikou kolem sloupků, blatníků, nasávacího otvoru a dveří. Jo, ještě jsou tu černá zrcátka a antracitová 17palcová kola. Prostě takhle má vypadat správný tygr.
Technicky snad jen jedna zajímavost – už ve standardu jsou sportovní tlumiče Sachs. Motor, tedy dvoulitrový Boxer, je ale pořád sériový. To znamená 147 kW (200 k) a 205 Nm v kombinaci se šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol. Alespoň ten interiér je malinko vyšperkovaný. Sedadla v kombinaci kůže a Alcantary, semišové výplně dveří a oranžové kontrastní prošívání. Zapomenout nesmíme ani na bohatou výbavu a hlavně logo edice z kartáčovaného hliníku.
Dostupná bude novinka jen v Německu a jen po dobu měsíce března. Taky jich nevznikne více než 30 a každá bude stát minimálně 34 990 euro (cca 945 000 korun). My se ale ptáme, za co? Za specifický lak, pár polepů a hezčí interiér? Tato limitovaná série Toyotě příliš nesedla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.