Toyota GT86 je jedno z nejzábavnějších aut na současném trhu. Však si ji také vybral Top Gear jako další vůz, za jehož volant usedá celebrita na slavném okruhu. Když ale přijdou na přetřes nějaké limitované edice, je to většinou nuda. Tak jako u německého modelu Tiger.
Pod označením Tiger, tedy v překladu tygr, čekáte něco nebezpečného, ideálně s navýšeným výkonem a odpovídajícím vzhledem. A co dostanete? Oranžovou GT86 s černou grafikou kolem sloupků, blatníků, nasávacího otvoru a dveří. Jo, ještě jsou tu černá zrcátka a antracitová 17palcová kola. Prostě takhle má vypadat správný tygr.
Technicky snad jen jedna zajímavost – už ve standardu jsou sportovní tlumiče Sachs. Motor, tedy dvoulitrový Boxer, je ale pořád sériový. To znamená 147 kW (200 k) a 205 Nm v kombinaci se šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol. Alespoň ten interiér je malinko vyšperkovaný. Sedadla v kombinaci kůže a Alcantary, semišové výplně dveří a oranžové kontrastní prošívání. Zapomenout nesmíme ani na bohatou výbavu a hlavně logo edice z kartáčovaného hliníku.
Dostupná bude novinka jen v Německu a jen po dobu měsíce března. Taky jich nevznikne více než 30 a každá bude stát minimálně 34 990 euro (cca 945 000 korun). My se ale ptáme, za co? Za specifický lak, pár polepů a hezčí interiér? Tato limitovaná série Toyotě příliš nesedla.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.