Letošní druhá polovina roku? To bude u Volkswagenu velké odhalení nové generace malého Pola. Jeden z celosvětově nejpopulárnějších modelů značky nic jiného než pozici jedničky celého segmentu nebere, i proto vsadí na technologie větších sourozenců.
Šestá generace Volkswagenu Polo chce vzít vítr z plachet v Ženevě představovanému Fordu Fiesta. A zbraně bude mít opravdu hodně silné. Tak třeba už jen modulární platforma MQB, kterou využívá i sesterský Seat Ibiza. A i proto víme, že Polo bude o hodně delší i širší. Spolu s těmito mírami se prodlouží i rozvor a roztáhne rozchod kol, z větších vnějších rozměrů tak budou těžit i cestující uvnitř, respektive jejich zavazadla.
Britský Autocar dále poznamenává, že design karosérie bude mnohem dynamičtější než doposud. Co to v jazyce Volkswagenu znamená? Zajímavější grafiku světlometů nebo rychleji se svažující střechu. Arteon ovšem rozhodně nečekejte, tady jde pořád i o praktičnost. A na rozdíl od některých konkurentů si i šestá generace malého Němce zachová výběr mezi tří- a pětidveřovou karosérií.
Tradičně silnou disciplínou Volkswagenu je interiér. A právě tady Polo naplno ukáže, kdo je nedostižným vládcem segmentu. Kvalitní materiály a zpracování nebo intuitivnost, to vše je nepsaným standardem. Nováček by měl ale do segmentu přinést třeba plně digitální přístrojový panel, poslední generaci infotainmentů (dočkáme se 9,2palcového displeje?) a samozřejmě i jízdní pomocníky. Třeba parkovací asistent ParkPilot. Vybrané ovladače a přední sedadla pak budou importovány přímo z většího Golfu. O tom si prostě Fiesta a spol. mohou nechat jen zdát. Že si na druhou stranu za tyto prvky nechá Volkswagen pořádně zaplatit je jasné.
Zdroje Autocaru říkají, že dnes připadá do úvahy až 14 druhů pohonných ústrojí. Toto číslo půjde dolů a je pravděpodobné, že velkou inspirací bude Polu nová Ibiza. Základem se stane litrový tříválec TSI v hned čtyřech výkonových variantách (chybět nemá ani ekologická verze BlueMotion), výše pak bude posazena 1.5 TSI Evo s deaktivací válců o výkonu 96 kW (130 k) nebo 110 kW (150 k). Turbodiesely budou opět čtyřválcové a označené shodně jako 1.6 TDI. Třešničkou na dortu bude Polo GTI s výkonem přes 147 kW (200 k).
Elektrická nebo plug-in hybridní verze Pola v dohledné době nepřijede, mild-hybrid se ale stane realitou. Pomoci má především v městském provozu. Další alternativou bude Polo 1.0 TGI s pohonem na CNG. Z převodovek dojde na klasiku – pětistupňový manuál u slabších modelů, šestistupňový manuál u silnějších a volitelně také sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Zajímavým derivátem by se mohlo stát SUV, vycházející z konceptu T-Cross Breeze. To je ale vzdálenější budoucnost, tou blízkou je představení šestého Pola na frankfurtském autosalonu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?