Pro nové Polo neexistuje konkurence. Má to být nejlepší malé auto na trhu

AutoRoad.cz, 16. března 2017, 22:17 Google+

Letošní druhá polovina roku? To bude u Volkswagenu velké odhalení nové generace malého Pola. Jeden z celosvětově nejpopulárnějších modelů značky nic jiného než pozici jedničky celého segmentu nebere, i proto vsadí na technologie větších sourozenců.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová generace Volkswagenu Polo již klepe na dveře.

Nová generace Volkswagenu Polo již klepe na dveře. | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Šestá generace Volkswagenu Polo chce vzít vítr z plachet v Ženevě představovanému Fordu Fiesta. A zbraně bude mít opravdu hodně silné. Tak třeba už jen modulární platforma MQB, kterou využívá i sesterský Seat Ibiza. A i proto víme, že Polo bude o hodně delší i širší. Spolu s těmito mírami se prodlouží i rozvor a roztáhne rozchod kol, z větších vnějších rozměrů tak budou těžit i cestující uvnitř, respektive jejich zavazadla.

Britský Autocar dále poznamenává, že design karosérie bude mnohem dynamičtější než doposud. Co to v jazyce Volkswagenu znamená? Zajímavější grafiku světlometů nebo rychleji se svažující střechu. Arteon ovšem rozhodně nečekejte, tady jde pořád i o praktičnost. A na rozdíl od některých konkurentů si i šestá generace malého Němce zachová výběr mezi tří- a pětidveřovou karosérií.

Tradičně silnou disciplínou Volkswagenu je interiér. A právě tady Polo naplno ukáže, kdo je nedostižným vládcem segmentu. Kvalitní materiály a zpracování nebo intuitivnost, to vše je nepsaným standardem. Nováček by měl ale do segmentu přinést třeba plně digitální přístrojový panel, poslední generaci infotainmentů (dočkáme se 9,2palcového displeje?) a samozřejmě i jízdní pomocníky. Třeba parkovací asistent ParkPilot. Vybrané ovladače a přední sedadla pak budou importovány přímo z většího Golfu. O tom si prostě Fiesta a spol. mohou nechat jen zdát. Že si na druhou stranu za tyto prvky nechá Volkswagen pořádně zaplatit je jasné.

Zdroje Autocaru říkají, že dnes připadá do úvahy až 14 druhů pohonných ústrojí. Toto číslo půjde dolů a je pravděpodobné, že velkou inspirací bude Polu nová Ibiza. Základem se stane litrový tříválec TSI v hned čtyřech výkonových variantách (chybět nemá ani ekologická verze BlueMotion), výše pak bude posazena 1.5 TSI Evo s deaktivací válců o výkonu 96 kW (130 k) nebo 110 kW (150 k). Turbodiesely budou opět čtyřválcové a označené shodně jako 1.6 TDI. Třešničkou na dortu bude Polo GTI s výkonem přes 147 kW (200 k).

Elektrická nebo plug-in hybridní verze Pola v dohledné době nepřijede, mild-hybrid se ale stane realitou. Pomoci má především v městském provozu. Další alternativou bude Polo 1.0 TGI s pohonem na CNG. Z převodovek dojde na klasiku – pětistupňový manuál u slabších modelů, šestistupňový manuál u silnějších a volitelně také sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Zajímavým derivátem by se mohlo stát SUV, vycházející z konceptu T-Cross Breeze. To je ale vzdálenější budoucnost, tou blízkou je představení šestého Pola na frankfurtském autosalonu.

Vytisknout

Diskuze: Pro nové Polo neexistuje konkurence. Má to být nejlepší malé auto na trhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nejmenovaný autobazar

Ojetina ze zahraničí? Pozor, třetina majitelů ojetých aut lže!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud