Šestá generace Volkswagenu Polo chce vzít vítr z plachet v Ženevě představovanému Fordu Fiesta. A zbraně bude mít opravdu hodně silné. Tak třeba už jen modulární platforma MQB, kterou využívá i sesterský Seat Ibiza. A i proto víme, že Polo bude o hodně delší i širší. Spolu s těmito mírami se prodlouží i rozvor a roztáhne rozchod kol, z větších vnějších rozměrů tak budou těžit i cestující uvnitř, respektive jejich zavazadla.
Britský Autocar dále poznamenává, že design karosérie bude mnohem dynamičtější než doposud. Co to v jazyce Volkswagenu znamená? Zajímavější grafiku světlometů nebo rychleji se svažující střechu. Arteon ovšem rozhodně nečekejte, tady jde pořád i o praktičnost. A na rozdíl od některých konkurentů si i šestá generace malého Němce zachová výběr mezi tří- a pětidveřovou karosérií.
Tradičně silnou disciplínou Volkswagenu je interiér. A právě tady Polo naplno ukáže, kdo je nedostižným vládcem segmentu. Kvalitní materiály a zpracování nebo intuitivnost, to vše je nepsaným standardem. Nováček by měl ale do segmentu přinést třeba plně digitální přístrojový panel, poslední generaci infotainmentů (dočkáme se 9,2palcového displeje?) a samozřejmě i jízdní pomocníky. Třeba parkovací asistent ParkPilot. Vybrané ovladače a přední sedadla pak budou importovány přímo z většího Golfu. O tom si prostě Fiesta a spol. mohou nechat jen zdát. Že si na druhou stranu za tyto prvky nechá Volkswagen pořádně zaplatit je jasné.
Zdroje Autocaru říkají, že dnes připadá do úvahy až 14 druhů pohonných ústrojí. Toto číslo půjde dolů a je pravděpodobné, že velkou inspirací bude Polu nová Ibiza. Základem se stane litrový tříválec TSI v hned čtyřech výkonových variantách (chybět nemá ani ekologická verze BlueMotion), výše pak bude posazena 1.5 TSI Evo s deaktivací válců o výkonu 96 kW (130 k) nebo 110 kW (150 k). Turbodiesely budou opět čtyřválcové a označené shodně jako 1.6 TDI. Třešničkou na dortu bude Polo GTI s výkonem přes 147 kW (200 k).
Elektrická nebo plug-in hybridní verze Pola v dohledné době nepřijede, mild-hybrid se ale stane realitou. Pomoci má především v městském provozu. Další alternativou bude Polo 1.0 TGI s pohonem na CNG. Z převodovek dojde na klasiku – pětistupňový manuál u slabších modelů, šestistupňový manuál u silnějších a volitelně také sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Zajímavým derivátem by se mohlo stát SUV, vycházející z konceptu T-Cross Breeze. To je ale vzdálenější budoucnost, tou blízkou je představení šestého Pola na frankfurtském autosalonu.