Pro nové Polo neexistuje konkurence. Má to být nejlepší malé auto na trhu

Nová generace Volkswagenu Polo již klepe na dveře.
Nová generace Volkswagenu Polo již klepe na dveře., foto: Roman Havlín
AutoRoad.cz 16. března 2017 22:17
Sdílej:

Letošní druhá polovina roku? To bude u Volkswagenu velké odhalení nové generace malého Pola. Jeden z celosvětově nejpopulárnějších modelů značky nic jiného než pozici jedničky celého segmentu nebere, i proto vsadí na technologie větších sourozenců.

Šestá generace Volkswagenu Polo chce vzít vítr z plachet v Ženevě představovanému Fordu Fiesta. A zbraně bude mít opravdu hodně silné. Tak třeba už jen modulární platforma MQB, kterou využívá i sesterský Seat Ibiza. A i proto víme, že Polo bude o hodně delší i širší. Spolu s těmito mírami se prodlouží i rozvor a roztáhne rozchod kol, z větších vnějších rozměrů tak budou těžit i cestující uvnitř, respektive jejich zavazadla.

Britský Autocar dále poznamenává, že design karosérie bude mnohem dynamičtější než doposud. Co to v jazyce Volkswagenu znamená? Zajímavější grafiku světlometů nebo rychleji se svažující střechu. Arteon ovšem rozhodně nečekejte, tady jde pořád i o praktičnost. A na rozdíl od některých konkurentů si i šestá generace malého Němce zachová výběr mezi tří- a pětidveřovou karosérií.

Tradičně silnou disciplínou Volkswagenu je interiér. A právě tady Polo naplno ukáže, kdo je nedostižným vládcem segmentu. Kvalitní materiály a zpracování nebo intuitivnost, to vše je nepsaným standardem. Nováček by měl ale do segmentu přinést třeba plně digitální přístrojový panel, poslední generaci infotainmentů (dočkáme se 9,2palcového displeje?) a samozřejmě i jízdní pomocníky. Třeba parkovací asistent ParkPilot. Vybrané ovladače a přední sedadla pak budou importovány přímo z většího Golfu. O tom si prostě Fiesta a spol. mohou nechat jen zdát. Že si na druhou stranu za tyto prvky nechá Volkswagen pořádně zaplatit je jasné.

Zdroje Autocaru říkají, že dnes připadá do úvahy až 14 druhů pohonných ústrojí. Toto číslo půjde dolů a je pravděpodobné, že velkou inspirací bude Polu nová Ibiza. Základem se stane litrový tříválec TSI v hned čtyřech výkonových variantách (chybět nemá ani ekologická verze BlueMotion), výše pak bude posazena 1.5 TSI Evo s deaktivací válců o výkonu 96 kW (130 k) nebo 110 kW (150 k). Turbodiesely budou opět čtyřválcové a označené shodně jako 1.6 TDI. Třešničkou na dortu bude Polo GTI s výkonem přes 147 kW (200 k).

Elektrická nebo plug-in hybridní verze Pola v dohledné době nepřijede, mild-hybrid se ale stane realitou. Pomoci má především v městském provozu. Další alternativou bude Polo 1.0 TGI s pohonem na CNG. Z převodovek dojde na klasiku – pětistupňový manuál u slabších modelů, šestistupňový manuál u silnějších a volitelně také sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Zajímavým derivátem by se mohlo stát SUV, vycházející z konceptu T-Cross Breeze. To je ale vzdálenější budoucnost, tou blízkou je představení šestého Pola na frankfurtském autosalonu.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.