Stánek značky Chevrolet se na autosalonu v Ženevě chlubí nebezpečně zeleným Camarem s přízviskem Track Concept. Jedná se o ideální stroj pro každodenní provoz a zároveň se podle Chevroletu dá použít na výlety.
Chevrolet Camaro Track Concept tak vlastně zaplňuje mezeru v nabídce. Podle Chevroletu totiž jde ideální volbu pro náročné řidiče, požadující rychlé sportovní kupé pro každodenní použití na běžných silnicích. Zároveň se ale jedná také o vůz stvořený pro divoké jízdy na závodních okruzích. Může ale něco takového v reálu fungovat?
Tím si nejsme úplně jisti, ale každopádně víme, že pod kapotou se pro všechny případy nachází atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru s výkonem 453 koní při 5700 ot./min a s točivým momentem 617 Nm při 4600 ot./min. Motor je standardně spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem.
Podvozek je opět vybaven tlumiči Magnetic Ride s několika režimy nastavení. Dále disponuje elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem a brzdový systém Brembo obsahuje kotouče o průměru 370 mm vpředu a vzadu. O přenos síly se postarají 20palcová kola obutá do pneumatik Goodyear Eagle F1 o rozměru 285/30 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.
V interiéru se objevila nová sportovní sedadla Recaro a nový sportovní volant a hliníkové pedály. Zelená novinka bude dostupná na konci letošního roku, a to i na evropském trhu. Cena je však zatím zahalena tajemstvím.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?