Volvo XC60 je už od svého představení v roce 2008 nejprodávanějším prémiovým středně velkým SUV. Za krkolomným spojením se skrývá velký úspěch, na který by ráda navázala druhá generace stejného modelu. Té vyšlapala cestičku větší XC90 a je to na ní pořádně vidět.
Když dáte do pračky XC90 a vyperete ji na čtyřicet, dostanete XC60. S trochu kulatější zádí, jinými zadními světly, ale pořád XC90. Prozrazují to hlavně přední světlomety s takzvanými Thorovými kladivy. Mezi příplatky nebude chybět ani panoramatická střecha. Na délku má novinka 4688 milimetrů, na šířku 1999 milimetrů a na výšku 1658 milimetrů. Rozvor náprav o délce 2865 milimetrů prozrazuje mnohé o velkorysém vnitřním prostoru, vzadu je kupříkladu 965 milimetrů pro nohy a 988 milimetrů pro hlavy cestujících. Kufr má základní objem 505 litrů. Slušná je rovněž světlá výška 216 milimetrů.
Uvnitř nechybí velká obrazovka multimediálního systému Volvo Sensus s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, nejzajímavější inovací je ale čtyřzónová automatická klimatizace se systémem CleanZone. Ten očistí vzduch nasávaný zvenčí od škodlivých látek a částeček. Hodně pozornosti věnovalo Volvo bezpečnosti, proto má nová XC60 systém City Safety, rozšířený o funkci Steer Assist. Tu využívají také systém ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu a sledování mrtvého úhlu, kterému pomáhá snížit riziko kolize při změně jízdního pruhu. K dispozici jsou také asistent pro jízdu v kolonách a semiautonomní řízení Pilot Assist druhé generace. To se při jízdě rychlostí do 130 km/h postará o řízení, akceleraci a brzdění.
Podvozek má vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu nápravu s kompozitovými listovými pery, za příplatek může XC60 dostat také vzduchové odpružení. Nic nového nečekejte pod kapotou, pouze čtyřválce známe již z řady 90. Benzíny i turbodiesely jsou dva – T5 o výkonu 187 kW (254 k) s točivým momentem 350 Nm a T6 o výkonu 235 kW (320 k) s točivým momentem 400 Nm, respektive D4 o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm a D5 o výkonu 173 kW (235 k) s točivým momentem 480 Nm. Osmistupňový automat a pohon všech kol jsou standardem.
Na vrcholu nabídky stojí plug-in hybrid T8 Twin Engine o systémovém výkonu 300 kW (407 k) s točivým momentem 640 Nm. Lithium-iontový akumulátor s kapacitou 10,4 kWh (elektrický dojezd 45 kilometrů) je ve středovém tunelu, na všechna kola přenáší sílu automat. Stovku takové auto pokoří za 5,3 sekundy a rozjede se na 230 km/h, to při spotřebě 2,1 l/100 km. Zahájení výroby je v továrně Torslanda naplánované na polovinu dubna.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?