Malá XC90 je na světě. Volvo XC60 je opět před Audi, BMW i Mercedesm

ar6, 7. března 2017, 23:40 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Volvo XC60 je už od svého představení v roce 2008 nejprodávanějším prémiovým středně velkým SUV. Za krkolomným spojením se skrývá velký úspěch, na který by ráda navázala druhá generace stejného modelu. Té vyšlapala cestičku větší XC90 a je to na ní pořádně vidět.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové Volvo XC60 chce být opět na vrcholu segmentu.

Nové Volvo XC60 chce být opět na vrcholu segmentu. | foto: Volvo

Sdílejte článek

Když dáte do pračky XC90 a vyperete ji na čtyřicet, dostanete XC60. S trochu kulatější zádí, jinými zadními světly, ale pořád XC90. Prozrazují to hlavně přední světlomety s takzvanými Thorovými kladivy. Mezi příplatky nebude chybět ani panoramatická střecha. Na délku má novinka 4688 milimetrů, na šířku 1999 milimetrů a na výšku 1658 milimetrů. Rozvor náprav o délce 2865 milimetrů prozrazuje mnohé o velkorysém vnitřním prostoru, vzadu je kupříkladu 965 milimetrů pro nohy a 988 milimetrů pro hlavy cestujících. Kufr má základní objem 505 litrů. Slušná je rovněž světlá výška 216 milimetrů.

img-responsive

XC60 navazuje na úspěšného předchůdce, nebude chybět plug-in hybrid. | foto: Volvo

Uvnitř nechybí velká obrazovka multimediálního systému Volvo Sensus s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, nejzajímavější inovací je ale čtyřzónová automatická klimatizace se systémem CleanZone. Ten očistí vzduch nasávaný zvenčí od škodlivých látek a částeček. Hodně pozornosti věnovalo Volvo bezpečnosti, proto má nová XC60 systém City Safety, rozšířený o funkci Steer Assist. Tu využívají také systém ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu a sledování mrtvého úhlu, kterému pomáhá snížit riziko kolize při změně jízdního pruhu. K dispozici jsou také asistent pro jízdu v kolonách a semiautonomní řízení Pilot Assist druhé generace. To se při jízdě rychlostí do 130 km/h postará o řízení, akceleraci a brzdění.

Podvozek má vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu nápravu s kompozitovými listovými pery, za příplatek může XC60 dostat také vzduchové odpružení. Nic nového nečekejte pod kapotou, pouze čtyřválce známe již z řady 90. Benzíny i turbodiesely jsou dva – T5 o výkonu 187 kW (254 k) s točivým momentem 350 Nm a T6 o výkonu 235 kW (320 k) s točivým momentem 400 Nm, respektive D4 o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm a D5 o výkonu 173 kW (235 k) s točivým momentem 480 Nm. Osmistupňový automat a pohon všech kol jsou standardem.

Na vrcholu nabídky stojí plug-in hybrid T8 Twin Engine o systémovém výkonu 300 kW (407 k) s točivým momentem 640 Nm. Lithium-iontový akumulátor s kapacitou 10,4 kWh (elektrický dojezd 45 kilometrů) je ve středovém tunelu, na všechna kola přenáší sílu automat. Stovku takové auto pokoří za 5,3 sekundy a rozjede se na 230 km/h, to při spotřebě 2,1 l/100 km. Zahájení výroby je v továrně Torslanda naplánované na polovinu dubna.

Vytisknout

Diskuze: Malá XC90 je na světě. Volvo XC60 je opět před Audi, BMW i Mercedesm

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG GT Concept ukazuje možnou konkurenci Porsche Panamera.

Formule 1 pro čtyři je od Mercedesu. Panamera se třese strachy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud