Malá XC90 je na světě. Volvo XC60 je opět před Audi, BMW i Mercedesm

Nové Volvo XC60 chce být opět na vrcholu segmentu.
Nové Volvo XC60 chce být opět na vrcholu segmentu., foto: Volvo
ar6 7. března 2017 23:40
Sdílej:

Volvo XC60 je už od svého představení v roce 2008 nejprodávanějším prémiovým středně velkým SUV. Za krkolomným spojením se skrývá velký úspěch, na který by ráda navázala druhá generace stejného modelu. Té vyšlapala cestičku větší XC90 a je to na ní pořádně vidět.

Když dáte do pračky XC90 a vyperete ji na čtyřicet, dostanete XC60. S trochu kulatější zádí, jinými zadními světly, ale pořád XC90. Prozrazují to hlavně přední světlomety s takzvanými Thorovými kladivy. Mezi příplatky nebude chybět ani panoramatická střecha. Na délku má novinka 4688 milimetrů, na šířku 1999 milimetrů a na výšku 1658 milimetrů. Rozvor náprav o délce 2865 milimetrů prozrazuje mnohé o velkorysém vnitřním prostoru, vzadu je kupříkladu 965 milimetrů pro nohy a 988 milimetrů pro hlavy cestujících. Kufr má základní objem 505 litrů. Slušná je rovněž světlá výška 216 milimetrů.

Uvnitř nechybí velká obrazovka multimediálního systému Volvo Sensus s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, nejzajímavější inovací je ale čtyřzónová automatická klimatizace se systémem CleanZone. Ten očistí vzduch nasávaný zvenčí od škodlivých látek a částeček. Hodně pozornosti věnovalo Volvo bezpečnosti, proto má nová XC60 systém City Safety, rozšířený o funkci Steer Assist. Tu využívají také systém ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu a sledování mrtvého úhlu, kterému pomáhá snížit riziko kolize při změně jízdního pruhu. K dispozici jsou také asistent pro jízdu v kolonách a semiautonomní řízení Pilot Assist druhé generace. To se při jízdě rychlostí do 130 km/h postará o řízení, akceleraci a brzdění.

Podvozek má vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu nápravu s kompozitovými listovými pery, za příplatek může XC60 dostat také vzduchové odpružení. Nic nového nečekejte pod kapotou, pouze čtyřválce známe již z řady 90. Benzíny i turbodiesely jsou dva – T5 o výkonu 187 kW (254 k) s točivým momentem 350 Nm a T6 o výkonu 235 kW (320 k) s točivým momentem 400 Nm, respektive D4 o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm a D5 o výkonu 173 kW (235 k) s točivým momentem 480 Nm. Osmistupňový automat a pohon všech kol jsou standardem.

Na vrcholu nabídky stojí plug-in hybrid T8 Twin Engine o systémovém výkonu 300 kW (407 k) s točivým momentem 640 Nm. Lithium-iontový akumulátor s kapacitou 10,4 kWh (elektrický dojezd 45 kilometrů) je ve středovém tunelu, na všechna kola přenáší sílu automat. Stovku takové auto pokoří za 5,3 sekundy a rozjede se na 230 km/h, to při spotřebě 2,1 l/100 km. Zahájení výroby je v továrně Torslanda naplánované na polovinu dubna.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.