Na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě se ukázala spousta novinek. Jednou z nich je i Nissan Qashqai s naprosto novou tváří. Co nabídne nového?
Tak předně je znát jeho agresivnější design, který hlavně vpředu vypadá dosti odvážně. Podle Nissanu se inspirací stala nová generace modelu Micra. V rámci proměny se změnily oba nárazníky a přední a zadní světla. Vpředu se nově objevila full-LED technika.
V rámci novinek se do Qashqaie dostala i technologie autonomního řízení, což znamená, že Nissan si ukořistil prvenství v kategorii mainstreamových SUV. Podle vedení značky má novinka umět samostatně řídit, akcelerovat a samozřejmě i zabrzdit. Je ale otázkou, jak bude vše fungovat v běžném životě.
To vše zatím půjde výhradně v jednom jízdním pruhu, jenže pozor. Za rok přijde Nissan s aktualizovanou verzí, která dovede změnit jízdní pruhy a v těch Qashqaie udržovat. Nastává tak otázka, zda bude do roku 2020 potřeba aktivní řidič ve voze, jelikož právě v tom roce má Nissan přijít s plně autonomním řízením.
V rámci výbav přibyla nová úroveň Tekna+. Ta zahrnuje čalounění sedadel jemnou kůží Nappa, nechybí ozdobné švy, nový kožený volant se zploštělou spodní částí a za příplatek bude moci posádka poslouchat svou oblíbenou hudbu díky lepšímu audiosystému Bose se sedmi reproduktory.
Co se týče pohonu, v rámci nabídky počítejme opět s agregáty z divize Renault-Nissan. Podle dostupných zpráv tak počítejme se zážehovými motory s objemem 1,2 a 1,6 litru. Postupem času přijde i naftová jednotka s objemem 1,5 a 1,6 litru a označením dCi. Do prodeje se novinka dostane začátkem letošního léta.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?