Na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě se ukázala spousta novinek. Jednou z nich je i Nissan Qashqai s naprosto novou tváří. Co nabídne nového?
Tak předně je znát jeho agresivnější design, který hlavně vpředu vypadá dosti odvážně. Podle Nissanu se inspirací stala nová generace modelu Micra. V rámci proměny se změnily oba nárazníky a přední a zadní světla. Vpředu se nově objevila full-LED technika.
V rámci novinek se do Qashqaie dostala i technologie autonomního řízení, což znamená, že Nissan si ukořistil prvenství v kategorii mainstreamových SUV. Podle vedení značky má novinka umět samostatně řídit, akcelerovat a samozřejmě i zabrzdit. Je ale otázkou, jak bude vše fungovat v běžném životě.
To vše zatím půjde výhradně v jednom jízdním pruhu, jenže pozor. Za rok přijde Nissan s aktualizovanou verzí, která dovede změnit jízdní pruhy a v těch Qashqaie udržovat. Nastává tak otázka, zda bude do roku 2020 potřeba aktivní řidič ve voze, jelikož právě v tom roce má Nissan přijít s plně autonomním řízením.
V rámci výbav přibyla nová úroveň Tekna+. Ta zahrnuje čalounění sedadel jemnou kůží Nappa, nechybí ozdobné švy, nový kožený volant se zploštělou spodní částí a za příplatek bude moci posádka poslouchat svou oblíbenou hudbu díky lepšímu audiosystému Bose se sedmi reproduktory.
Co se týče pohonu, v rámci nabídky počítejme opět s agregáty z divize Renault-Nissan. Podle dostupných zpráv tak počítejme se zážehovými motory s objemem 1,2 a 1,6 litru. Postupem času přijde i naftová jednotka s objemem 1,5 a 1,6 litru a označením dCi. Do prodeje se novinka dostane začátkem letošního léta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?