Od konce Phaetonu Volkswagenu v Evropě tak nějak chyběla reprezentativní vlajková loď. Jistě, je tady Passat, který ale zkrátka pořád je „jen modlou manažerů“. Do Ženevy však německý výrobce přijíždí se čtyřdveřovým kupé Arteon, které je možná nejhezčím lidovým vozem poslední dekády.
Loni Volkswagen překvapil Ženevu luxusní limuzínou Phideon, která přímo nahradila Phaeton. Na evropské trhy se ale tato řada v dohledné době nechystá a pozice vlajková lodi tak zůstávala neobsazená. To už neplatí, protože na ženevském stánku německého výrobce bude stát čtyřdveřové kupé, či prémiové gran turismo, jak říká samotný Volkswagen, Arteon. To přímo nahrazuje model CC (ještě před tím Passat CC) a při bližším ohledání zejména interiéru aktuální Passat dost připomíná. Zevnějškem ale boduje daleko víc, tady Volkswagen uhodil hřebíček na hlavičku.
Základem je přední část s maskou, jejíž lamely přímo přecházejí v hlavní světlomety. Ty budou už ve standardu full-LED diodové, nechybí samozřejmě ani diody denního svícení. Opticky jeden celek tvoří maska s nasávacím otvorem, jenž dostal podobně stylizované chromované lamely. Body sbírá také velice elegantní linie střechy, zakončená decentním spoilerem. Zajímavostí je kapota, sahající až k předním blatníkům. Skupinové svítilny jsou pochopitelně také LED diodové, ve vybraných liniích pak k zajímavé grafice přidávají také dynamické ukazatele změny směru jízdy. Paleta barev obsahuje mimo jiné nové odstíny žlutá Curcuma, modrá Atlantic a červená Chili, paleta litých kol startuje u sériových sedmnáctek a končí u dvacítek.
Pod líbivou karosérií najdeme modulární platformu MQB s délkou 4862 milimetrů a rozvorem 2841 milimetrů. Karosérie doplňuje šířku 1871 milimetrů a výšku 1427 milimetrů. To slibuje dostatek prostoru oficiálně pro pět cestujících (pro nohy je vzadu rekordních 1016 milimetrů) a 563 až 1557 litrů zavazadel. Ti si nicméně neužijí zrovna velkou dávku originality. Většinu prvků jsme už tak nějak viděli v Passatu, a to včetně centrálních analogových hodin a protažených výdechů ventilace. Po zajímavém zevnějšku trochu zklamání. Chybět nebude infotainment s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,5 až 9,2 palce. Poslední jmenovaná navigace Discover Pro má skleněný design o ovládání gesty. Přístrojovou desku může tvořit 12,3palcový displej. Čalounění bude podle výbavy vyrobeno z látky, Alcantary, kůže nebo kůže Nappa. Na výběr bude několik barevných provedení, a to včetně dekoračních ploch palubní desky.
Motorový prostor si zabere celkem šest jednotek. Základem je 1.5 TSI Evo o výkonu 110 kW (150 k) s manuální šestikvaltem nebo sedmistupňovým DSG (to ale nebude dostupné v Německu). Větší dvoulitr TSI s výkonem 140 kW (190 k) i 206 kW (280 k) dostane vždy DSG a u silnější verze i pohon všech kol. Turbodiesely TDI mají shodný dvoulitrový objem a výkon 110 kW (150 k), 140 kW (190 k) a se dvěma turbodmychadly 176 kW (240 k). Dva slabší mají šestistupňový manuál nebo sedmistupňové DSG (verze s výkonem 190 koní přidává ještě volitelně čtyřkolku), BiTDI dostane DSG a pohon všech kol.
Bezpečnostní výbava zahrnuje poslední generaci moderních asistentů, včetně adaptivního tempomatu, který spolupracuje se čtením dopravních značek a informacemi v navigaci. Dále nechybí varování při vyjetí z jízdního pruhu s reakcí na ostatní vozy, proaktivní ochrana posádky, čtení dopravních značek nebo nouzový asistent s automatickým zatočením do pomalejšího pruhu. V prodeji se Arteon objeví v průběhu letošního roku, vedle standardní výbavy pak nabídne i dvě linie – Elegance pro luxus hledající zákazníky a R-Line pro dynamicky smýšlející jedince.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.