Chcete se dnes udržet na automobilové mapě? Vsaďte na SUV. A proto, že nejpopulárnější segment na výsluní ještě nějaký ten rok vydrží, hrnou se tak do něj automobilky, které by nad ním dříve zřejmě ohrnuly nos. Jako třeba Alfa Romeo.
Představovat Alfu Stelvio už začíná být pomalu nošením dříví do lesa. Viděli jsme verzi Quadrifoglio, viděli jsme také klasiku, i když ve vyšperkované výbavě First Edition. Tu lze dokonce objednat i u nás, za přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s pohonem všech kol Q4 a osmistupňovým automatem ZF dáte jen 1 460 000 korun! U této cifry se nabízí už jen otázka, kam se povede dostat cenu základního provedení. To nakonec přijede na ženevský autosalon a pod kapotou má nepřekvapivě naftový čtyřválec.
Jedná se o známý turbodiesel s objemem 2.2 litru o výkonu 154 kW (210 k) a točivém momentu 470 Nm. Stejně jako v případě zážehového agregátu jsou všechna čtyři kola poháněna osmistupňovým automatem ZF. Pohotovostní hmotnost 1659 kilogramů není nejnižší, přesto nafťák s autem solidně cvičí. I klasika nabídne výše zmíněný dvoulitrový čtyřválec, ba co víc. Postupem času přijede i jeho slabší varianta s výkonem 147 kW (200 k), stejně jako slabší varianta dieselu o výkonu 132 kW (180 k). Automat ZF bude jedinou volbou i u nich, naftový motor ale dostane vedle čtyřkolky v základu i pohon zadních kol. Benzín ale bude vozit jen znáček Q4.
Technické údaje
2.0 Turbo AWD 2.2 MultiJet AWD Výkon: 206 kW 154 kW Toč. moment: 400 Nm 470 Nm Převodovka: 8 AT 8 AT Zrychlení: 5,7 s 6,6 s Max. rychlost: 230 km/h 215 km/h Spotřeba: 7,0 l/100 km 4,8 l/100 km Pohot. hmotnost: 1660 kg 1659 kg Rozměry: 4687 x 1903 x 1671 mm Rozvor: 2818 mm Kufr: 525 l Brzděný přívěs: 2300 kgV ceníku se objeví varianty Stelvio, Super a Business (samozřejmě nebude chybět ostrý čtyřlístek). Ty bude možné konfigurovat až s třinácti laky karosérie a třinácti designy litých kol o průměru 17 až 20 palců. V základu nabídne italské SUV třeba upozornění při opuštění jízdního pruhu, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, přednárazový systém, 6,5palcovou obrazovku infotainmentu Alfa Connect (dostupný je i 8,8palcový displej, případně 3D navigace) nebo audio s osmi reproduktory. Stelvio Super otevře cestu k několika paketům a luxusnějším prvkům výbavy, naopak linie Business je určena především flotilám. K dispozici bude jen s turbodiesely a nabídne i „flotilové“ výbavové prvky jako bi-xenony nebo 2D navigaci.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.