Chcete se dnes udržet na automobilové mapě? Vsaďte na SUV. A proto, že nejpopulárnější segment na výsluní ještě nějaký ten rok vydrží, hrnou se tak do něj automobilky, které by nad ním dříve zřejmě ohrnuly nos. Jako třeba Alfa Romeo.
Představovat Alfu Stelvio už začíná být pomalu nošením dříví do lesa. Viděli jsme verzi Quadrifoglio, viděli jsme také klasiku, i když ve vyšperkované výbavě First Edition. Tu lze dokonce objednat i u nás, za přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s pohonem všech kol Q4 a osmistupňovým automatem ZF dáte jen 1 460 000 korun! U této cifry se nabízí už jen otázka, kam se povede dostat cenu základního provedení. To nakonec přijede na ženevský autosalon a pod kapotou má nepřekvapivě naftový čtyřválec.
Jedná se o známý turbodiesel s objemem 2.2 litru o výkonu 154 kW (210 k) a točivém momentu 470 Nm. Stejně jako v případě zážehového agregátu jsou všechna čtyři kola poháněna osmistupňovým automatem ZF. Pohotovostní hmotnost 1659 kilogramů není nejnižší, přesto nafťák s autem solidně cvičí. I klasika nabídne výše zmíněný dvoulitrový čtyřválec, ba co víc. Postupem času přijede i jeho slabší varianta s výkonem 147 kW (200 k), stejně jako slabší varianta dieselu o výkonu 132 kW (180 k). Automat ZF bude jedinou volbou i u nich, naftový motor ale dostane vedle čtyřkolky v základu i pohon zadních kol. Benzín ale bude vozit jen znáček Q4.
Technické údaje
2.0 Turbo AWD 2.2 MultiJet AWD Výkon: 206 kW 154 kW Toč. moment: 400 Nm 470 Nm Převodovka: 8 AT 8 AT Zrychlení: 5,7 s 6,6 s Max. rychlost: 230 km/h 215 km/h Spotřeba: 7,0 l/100 km 4,8 l/100 km Pohot. hmotnost: 1660 kg 1659 kg Rozměry: 4687 x 1903 x 1671 mm Rozvor: 2818 mm Kufr: 525 l Brzděný přívěs: 2300 kgV ceníku se objeví varianty Stelvio, Super a Business (samozřejmě nebude chybět ostrý čtyřlístek). Ty bude možné konfigurovat až s třinácti laky karosérie a třinácti designy litých kol o průměru 17 až 20 palců. V základu nabídne italské SUV třeba upozornění při opuštění jízdního pruhu, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, přednárazový systém, 6,5palcovou obrazovku infotainmentu Alfa Connect (dostupný je i 8,8palcový displej, případně 3D navigace) nebo audio s osmi reproduktory. Stelvio Super otevře cestu k několika paketům a luxusnějším prvkům výbavy, naopak linie Business je určena především flotilám. K dispozici bude jen s turbodiesely a nabídne i „flotilové“ výbavové prvky jako bi-xenony nebo 2D navigaci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.