Úžasná Alfa Stelvio v pořádné galerii. Už víte, proč se jí Němci bojí?

Alfa Romeo Stelvio přichází i v základní variantě, pořád je krásná.
Alfa Romeo Stelvio přichází i v základní variantě, pořád je krásná., foto: Alfa Romeo
ar6 5. března 2017 0:38
Sdílej:

Chcete se dnes udržet na automobilové mapě? Vsaďte na SUV. A proto, že nejpopulárnější segment na výsluní ještě nějaký ten rok vydrží, hrnou se tak do něj automobilky, které by nad ním dříve zřejmě ohrnuly nos. Jako třeba Alfa Romeo.

Představovat Alfu Stelvio už začíná být pomalu nošením dříví do lesa. Viděli jsme verzi Quadrifoglio, viděli jsme také klasiku, i když ve vyšperkované výbavě First Edition. Tu lze dokonce objednat i u nás, za přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s pohonem všech kol Q4 a osmistupňovým automatem ZF dáte jen 1 460 000 korun! U této cifry se nabízí už jen otázka, kam se povede dostat cenu základního provedení. To nakonec přijede na ženevský autosalon a pod kapotou má nepřekvapivě naftový čtyřválec.

Jedná se o známý turbodiesel s objemem 2.2 litru o výkonu 154 kW (210 k) a točivém momentu 470 Nm. Stejně jako v případě zážehového agregátu jsou všechna čtyři kola poháněna osmistupňovým automatem ZF. Pohotovostní hmotnost 1659 kilogramů není nejnižší, přesto nafťák s autem solidně cvičí. I klasika nabídne výše zmíněný dvoulitrový čtyřválec, ba co víc. Postupem času přijede i jeho slabší varianta s výkonem 147 kW (200 k), stejně jako slabší varianta dieselu o výkonu 132 kW (180 k). Automat ZF bude jedinou volbou i u nich, naftový motor ale dostane vedle čtyřkolky v základu i pohon zadních kol. Benzín ale bude vozit jen znáček Q4.

Technické údaje

2.0 Turbo AWD 2.2 MultiJet AWD Výkon: 206 kW 154 kW Toč. moment: 400 Nm 470 Nm Převodovka: 8 AT 8 AT Zrychlení: 5,7 s 6,6 s Max. rychlost: 230 km/h 215 km/h Spotřeba: 7,0 l/100 km 4,8 l/100 km Pohot. hmotnost: 1660 kg 1659 kg Rozměry: 4687 x 1903 x 1671 mm Rozvor: 2818 mm Kufr: 525 l Brzděný přívěs: 2300 kg

V ceníku se objeví varianty Stelvio, Super a Business (samozřejmě nebude chybět ostrý čtyřlístek). Ty bude možné konfigurovat až s třinácti laky karosérie a třinácti designy litých kol o průměru 17 až 20 palců. V základu nabídne italské SUV třeba upozornění při opuštění jízdního pruhu, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, přednárazový systém, 6,5palcovou obrazovku infotainmentu Alfa Connect (dostupný je i 8,8palcový displej, případně 3D navigace) nebo audio s osmi reproduktory. Stelvio Super otevře cestu k několika paketům a luxusnějším prvkům výbavy, naopak linie Business je určena především flotilám. K dispozici bude jen s turbodiesely a nabídne i „flotilové“ výbavové prvky jako bi-xenony nebo 2D navigaci.

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.