Luxusní výrobce vozidel značky Rolls-Royce není zas tak povrchní, jak by se mohlo zdát. Nově si totiž připravil pro pacienty britské nemocnice St Richard’s Hospital Pediatric Day Surgery Unit speciální malý Rolls-Royce.
Ten má za úkol co nejvíce zpříjemnit dětem pobyt v nemocnici a užít si jinak pochmurné chvíle bez ostatních členů rodiny. Autíčko nese označení Rolls-Royce SRH a vlastně vychází z několika skutečných modelů. Tak například lak karoserie nese kombinaci dvou barev - Andalusian White a Salamanca Blue.
Myslelo se i na detaily, a tak na přídí trůní soška Spirit of Ecstasy nebo pravou kůží potažené sedadlo. Dosti zajímavým faktem je to, že pracovníci firmy na autíčku pracovali ve svém volném čase. Výroba navíc trvala více než 400 hodin a jeho produkci byla využita 3D tiskárna. A co vlastně tuhle zajímavou hračku pohání?
V útrobách vozu je ukryta 24voltová gelová baterie, díky které každý "řidič" dosáhne nejvyšší maximální rychlosti 16 km/h. Kdyby to přišlo personálu nemocnice moc, dá se rychlost omezit na 6,4 km/h. Rolls-Royce má zkrátka velké srdce, což dokazuje návštěva továrny dvou vybraných dětí. Právě dvě vybrané děti dostaly možnost vyzkoušet model SRH jako první.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.