Luxusní výrobce vozidel značky Rolls-Royce není zas tak povrchní, jak by se mohlo zdát. Nově si totiž připravil pro pacienty britské nemocnice St Richard’s Hospital Pediatric Day Surgery Unit speciální malý Rolls-Royce.
Ten má za úkol co nejvíce zpříjemnit dětem pobyt v nemocnici a užít si jinak pochmurné chvíle bez ostatních členů rodiny. Autíčko nese označení Rolls-Royce SRH a vlastně vychází z několika skutečných modelů. Tak například lak karoserie nese kombinaci dvou barev - Andalusian White a Salamanca Blue.
Myslelo se i na detaily, a tak na přídí trůní soška Spirit of Ecstasy nebo pravou kůží potažené sedadlo. Dosti zajímavým faktem je to, že pracovníci firmy na autíčku pracovali ve svém volném čase. Výroba navíc trvala více než 400 hodin a jeho produkci byla využita 3D tiskárna. A co vlastně tuhle zajímavou hračku pohání?
V útrobách vozu je ukryta 24voltová gelová baterie, díky které každý "řidič" dosáhne nejvyšší maximální rychlosti 16 km/h. Kdyby to přišlo personálu nemocnice moc, dá se rychlost omezit na 6,4 km/h. Rolls-Royce má zkrátka velké srdce, což dokazuje návštěva továrny dvou vybraných dětí. Právě dvě vybrané děti dostaly možnost vyzkoušet model SRH jako první.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.