Líbí se vám Jaguar F-Pace ale přitom je pro vás dost nevýkonný? Pak si počkejte na letošní podzim. Tehdy se totiž představí jeho ostrá verze SVR.
Nejrychleji prodávaný Jaguar v historii značky a zároveň první zástupce kategorie SUV s kočkou ve znaku totiž aktuálně nabízí nanejvýš 380 koní a to nemusí stačit každému. Ano, třílitrový benzinový šestiválec s kompresorem dovede s F-Pacem ve verzi S dělat divy, ovšem konkurence je stále vpředu.
Proto není divu, že na internet unikly fotografie verze SVR, jenž by měla dostat do vínku 5,0litrový benzinový osmiválec. Podle dobře informovaných zdrojů se očekává výkon 550 koní a vzhledem k vynikajícím jízdním vlastnostem blížícím se běžnému osobáku se z tohoto šíleného Jaguara stane velmi nebezpečný soupeř pro Porsche nebo BMW.
Čas zychlení z nuly na stovku je zatím otázkou, ale předpokládá se hodnota okolo 4 sekund. O maximální nejvyšší rychlosti asi není potřeba diskutovat, v rámci nepsané dohody v základu nepřesáhne 250 km/h. Nový vrchol nabídky F-Pace SVR pak přijde na trh ještě do konce letošního roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.