Líbí se vám Jaguar F-Pace ale přitom je pro vás dost nevýkonný? Pak si počkejte na letošní podzim. Tehdy se totiž představí jeho ostrá verze SVR.
Nejrychleji prodávaný Jaguar v historii značky a zároveň první zástupce kategorie SUV s kočkou ve znaku totiž aktuálně nabízí nanejvýš 380 koní a to nemusí stačit každému. Ano, třílitrový benzinový šestiválec s kompresorem dovede s F-Pacem ve verzi S dělat divy, ovšem konkurence je stále vpředu.
Proto není divu, že na internet unikly fotografie verze SVR, jenž by měla dostat do vínku 5,0litrový benzinový osmiválec. Podle dobře informovaných zdrojů se očekává výkon 550 koní a vzhledem k vynikajícím jízdním vlastnostem blížícím se běžnému osobáku se z tohoto šíleného Jaguara stane velmi nebezpečný soupeř pro Porsche nebo BMW.
Čas zychlení z nuly na stovku je zatím otázkou, ale předpokládá se hodnota okolo 4 sekund. O maximální nejvyšší rychlosti asi není potřeba diskutovat, v rámci nepsané dohody v základu nepřesáhne 250 km/h. Nový vrchol nabídky F-Pace SVR pak přijde na trh ještě do konce letošního roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?